تشخیص بهترین دستگاه برای لیزر پوست تیره و سبزه

لیزر پوست تیره و سبزه

در این مطلب به موارد امروزه از بین بردن موهای زائد بدن و همچنین روشن شدن پوست، یکی از دغدغه های مهم افراد می باشد. بهترین روش از بین بردن موهای زائد و روشن کردن پوست، لیزر می باشد. اما دستگاه لیزر پوست تیره و سبزه با هم فرق دارند.

روش های دیگری نیز برای رفع موهای زائد بدن وجود دارند و روش های سنتی هستند که هزینه و قیمت کمتری را در بر می گیرند ولی دائمی نیستند و مدام باید تکرار شوند.

  • مراقبت از محل لیزر پوست
  • دستگاه لیزر پوست
  • دستگاه لیزر پوست
  • دستگاه لیزر مخصوص پوست تیره
لیزر موهای زائد ناحیه های بدن اقایان و خانم ها
ناحیه هایی بدن  که میتوان لیزر کرد

از جمله این روش ها، شیو کردن می باشد و روش دیگر استفاده از موم است که خیلی دردناک می باشد.(درد لیزر چقدر است) همچنین سبب سوزش و حساسیت پوستی می شود. ولی خوشبختانه عوارض آنها زود گذر می باشد و بیشتر به صورت مقطعی است.


بهترین دستگاه برای لیزر پوست تیره و سبزه

به طور قطع و یقین نمی توان گفت که برای لیزر پوست، یک دستگاه لیزر مشترک استفاده شود. زیرا به علت وجود رنگدانه های متفاوت در پوست تیره و سبزه این عمل به درستی انجام نمی گیرد و باید برای هر رنگ پوستی، دستگاه مجزا و مخصوص به آن پوست استفاده نمود.

کلینیک زیبایی و لیزر نیاوران
کلینیک زیبایی پوست و لیزر مریم

اگر برای پوست تیره از دستگاه لیزر مخصوص به پوست روشن استفاده کنیم. سبب سوختن بر اثر لیزر پوست تیره می شود و عوارضی هم به دنبال خواهد داشت. (سیستم خنک کننده لیزر الکس) در گذشته از یک مدل دستگاه برای لیزر همه پوست ها استفاده می شد که عواقب بدی را در پی داشت و خاطره بدی را در ذهن افراد باقی می گذاشت.


دستگاه لیزر مخصوص پوست تیره

امروزه برای لیزر انواع پوست ها از نظر رنگ و نژاد، دستگاه های متفاوتی ساخته شده است. دستگاه لیزر، با طول موج کار می کند.

دستگاه لیزر دایود برای رفع موهای زائد
لیزر دایود

این امواج، وقتی به پوست فرد لیزر شونده با رنگ تیره وارد می شود. ملانین یا رنگدانه های مو مقداری از انرژی دستگاه لیزر را به خود جذب می کنند. بنابراین اگر فرد لیزر شونده دارای پوست تیره ای باشد رنگدانه های موجود در پوست او انرژی بیشتری از دستگاه لیزر دریافت می کنند که باعث سوختن محل لیزر می شود.

 

امروزه به دلیل حذف این عارضه دستگاه لیزری ساخته شده است که برای لیزر پوست تیره و سبزه متفاوت است و با طول موج عمیق تری وارد پوست می شود و مستقیما به ریشه مو برخورد می کند. نام این دستگاه لیزر، ان دی یاگ می باشد.


دستگاه لیزر مخصوص پوست روشن

دستگاه الکساندرایت، برای لیزر پوست افرادی است که رنگ پوست آنها روشن می باشد. چون میزان رنگدانه های موجود در پوست این افراد کم می باشد در نتیجه میزان جذب انرژی دستگاه لیزر بر روی پوست این افراد کمتر است و دچار سوختگی در ناحیه لیزر نمی شوند.

لیزر موهای زائد در کلینیک
لیزر موهای زائد بدن با دستگاه الکس کندلا

جالب است بدانید این دستگاه سال ها است که برای این افراد استفاده می شود و مشکل خاصی را برای آنها به وجود نیاورده است. چون لیزر پوست تیره و سبزه متفاوت می باشد. بنابراین برای لیزر پوست روشن از دستگاه مجزا استفاده می کنند. این دستگاه هیچ عوارضی برای این افراد ندارد.

خوب است بدانید، قبل از انجام لیزر پوست تیره و سبزه از بی حسی موضعی بسیار ضعیفی استفاده می کنند.


مزایای دستگاه لیزر پوست تیره و سبزه

لیزر، موهای زائد بدن را برای همیشه از بین می برد و سبب روشن شدن پوست می گردد. البته این عمل در مطب پزشک انجام می گیرد و چندین دوره لیزر نیاز می باشد تا به هدف نهایی دست یابید.

لیزر موهای زائد زیر بغل در مرکز لیزر الکس شمال تهران
لیزر موهای زائد زیر بغل

یکی از مزایای لیزر این است که دائمی می باشد و دیگر به عقب برنمی گردد ولی در روش های سنتی بعد از مدت زمان کوتاهی اثر آن روش ها از بین رفته و باید تکرار شوند.


علت رویش و رشد مجدد مو  بعد از لیزر چیست؟ کلیک


همچنین لیزر پوست تیره و سبزه به افراد اعتماد به نفس می دهد زیرا بعد از عمل لیزر فرد دارای پوستی نرم و لطیف می باشد.

 

و همچنین روشنی پوست فرد لیزر شونده اضافه بر زیباتر کردن ظاهر فرد، حس درونی خوبی به فرد می دهد.

مرکز لیزر تهرانپارس
مرکز لیزر دکتر راحمی

مراقبت از محل لیزر پوست

جنس پوست افراد مختلف با هم فرق دارد. و بسته به نوع جنس پوست، مراقبت های بعد از لیزر نیز متفاوت است. حتما بعد از لیزر باید به طور مستمر و متناوب از کرم ضد آفتاب مخصوصا در تابستان بر اثر خشکی استفاده کنید. اگر تمام پوست صورت لیزر شده است.

 

لایه محافظی روی پوست قرار می دهند که 7 تا 21 روز باید روی صورت بماند و از پوست شما در برابر نور آفتاب و اشعه های دیگر محافظت کند. ممکن است بعد از لیزر ترشحات زرد رنگی از پوست شما خارج شود. اصلا نگران نباشید به مرور زمان پوست صورت شما پوسته پوسته شده و رو به بهبودی می رود.

 

لازم به ذکر است این مراقبت ها برای لیزر پوست تیره و سبزه تفاوتی ندارد. و برای همه افراد یکسان می باشد.



 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *