درمان زگیل گوشت اضافه و کیست با لیزر

روش های درمان ضایعات پوستی با لیزر

با افزایش استفاده از لیزر در حیطه پزشکی، درمان ضایعات پوستی با لیزر نیز مورد توجه ویژه قرار گرفت. امروزه از لیزر برای درمان بسیاری از ضایعات پوستی مثل زگیل، گوشت اضافه، کیست، خال، لکه های لنتیگو، هیپرپلازی غدد سباسه و میلیا و سیرنگوما استفاده می شود.

پادکست درمان زگیل گوشت اضافه و کیست با لیزر

آیا چشمات خستس و حوصله خوندن متن رو نداری؟

خستگی

اشکال نداره ما  فایل پادکست یا همون فایل صوتی این متن رو برات آماده کردیم.

با کلیک روی play میتونی به فایل صوتی گوش بدی

درمان و رفع زگیل با لیزر

علت بروز زگیل ویروس پاپیلوما  می باشد که به صورت ضایعاتی در سطح پوست بروز پیدا می کند و قسمتی از پوست را دچار ضخیم شدن و زبری، در ناحیه ای دایره ای شکل می کند.به طور کلی درمان ضایعات پوستی با لیزر عوارض کمتری نسبت به سایر روش ها دارد، از این رو استفاده از لیزر برای رفع زگیل، در کودکان و بزرگسالان روش مطلوبی است.

درمان ضایعات پوستی با لیزر

درمان ضایعات پوستی با لیزر

عملکرد لیزر :

عملکرد لیزر به صورت گرم کردن نواحی اطراف زگیل و مسدود شدن رگ های خونی ناحیه می باشد که خشک شدن زگیل و جدا شدن آن از پوست را در پی دارد. در روش درمان ضایعات پوستی با لیزر، می توان زگیل نواحی انگشتان، پا، صورت، آرنج و واژن را بر طرف کرد اما استفاده از لیزر برای  قسمت های کف پا و آلت تناسلی، رواج بیشتری دارد.

درمان ضایعات پوستی با لیزر

تعداد جلسات درمانی با توجه به تعداد زگیل ها و همچنین وسعت ناحیه درگیر مشخص می شود. یک جلسه لیزر درمانی برای اکثر زگیل ها کافی است، اما در مواردی با عمق زیاد نیاز به چند جلسه درمان وجود دارد.

لیزر موهای زائد در تهران +لیست


درمان کیست های مویی با استفاده از لیزر

کیست مویی به علت برگشتن مو به درون پوست ایجاد می شود، این اتفاق باعث بروز عفونت و ایجاد کیست مویی خواهد شد که از مشکلات شایع در ناحیه مقعد محسوب می شود. درمان ضایعات پوستی با لیزر، در درمان ساده تر کیست ها نقش بسیار مهمی داشته است. جراحی کیست، روشی تهاجمی و نیازمند بیهوشی است که دوران نقاهت همراه با درد و احتمال خونریزی دارد.

عملکرد لیزر :

اما لیزر درمانی، در پروسه ای یک ساعته و با بی حسی موضعی انجام می شود. برش محل کیست با استفاده از لیزر انجام می گیرد، به علاوه به دلیل سوزاندن مویرگ های اطراف عارضه، احتمال خونریزی در این روش کاهش چشمگیری خواهد داشت. همچنین پس از رفع کیست مویی بیمار به راحتی به امور روزمره خود می پردازد.

درمان ضایعات پوستی با لیزر

درمان گوشت اضافه با لیزر

گوشت های اضافه، رشد غیر عادی بافت پوست هستند که معمولا در کنار جای زخم و جراحت بروز می یابند. گوشت اضافه در تمامی نقاط بدن امکان بروز دارد و معمولا باعث ایجاد ظاهری ناخوشایند می شود.

در درمان ضایعات پوستی با لیزر، می توان مشکل گوشت اضافه را، با عوارضی بسیار کمتر از روش جراحی از بین برد. در لیزر درمانی میزان قرمزی گوشت اضافه کاهش پیدا می کند و رنگ آن نسبت به بافت اطراف عادی تر می شود، همچنین در جلسات متعدد، برای مسطح شدن بافت نیز تلاش می شود. استفاده از لیزر در رفع گوشت اضافه، روشی کارا، بدون درد اما نیازمند جلسات زیاد می باشد.

لیزر در تهران +لیست


برداشتن انواع خال با استفاده از لیزر

بعد از متداول شدن درمان ضایعات پوستی با لیزر، برداشتن خال های صورت و بدن، از اولین گزینه های استفاده از این روش بود. خال ها در اندازه ها و رنگ های مختلف در نقاط گوناگونی از بدن وجود دارند. در درمان و برداشتن خال ها با استفاده از لیزر ابتدا، پزشک متخصص این ضایعات پوستی را بررسی می کند و در صورت غیر سرطانی و خوش خیم بودن خال ها، به رفع آن ها با کمک لیزر اقدام می شود.

درمان جای بخیه


مزایای درمان با لیزر :

اولا : از مهم ترین مزایای درمان ضایعات پوستی با لیزر غیر تهاجمی بودن این روش است، در برداشتن خال با لیزر، احتمال بروز عفونت نسبت به روش جراحی کاهش می یابد. همچنین لیزر در قسمت هایی از بدن که جراحی سختی دارند عملکرد و نتیجه مطلوب تری دارد.

دوما : در برداشتن خال با لیزر معمولا نیاز به بی حسی وجود ندارد و فرد تنها سوزشی خفیف احساس می کند. در کنار تمامی مزایا لیزر درمانی، یکی از محدودیت های لیزر، اثرگذاری آن بر روی خال های سطحی است، از این رو برای برداشتن خال هایی با ریشه عمیق، استفاده از لیزر چندان موثر نخواهد بود. بعد از برداشتن خال به وسیله لیزر، ایجاد حالت پوسته پوسته بر روی پوست و یا قرمزی آن عادی است و پس از یک تا دو هفته بر طرف خواهد شد.

سوما ! : رنگ ناحیه نیز پس از انجام لیزر با بافت اطراف متفاوت است که در طول زمان تا حد زیادی مرتفع می گردد. اکثر خال ها با یک جلسه لیزر درمانی بر طرف می شوند، اما با توجه به ناحیه خال و وسعت آن، ممکن است نیاز به انجام درمان در چندین جلسه مداوم باشد.

روش های درمان ضایعات پوستی با لیزر

ایا به مشاوره بیشتر درباره درمان زگیل نیاز دارید ؟

شما میتوانید با مشاوره رایگان با دکترین مشاور کلینیک 24 , بهترین روش درمان زگیل را انتخاب کنید.

کلینیک دکتر راحمی (شرق تهران)

دکتر شیرین راحمی

تماس و مشاوره

ورود به این کلینیک

کلینیک مریم ( شمال تهران)

کلینیک زیبایی مریم نیاوران

تماس و مشاوره

ورود به این کلینیک

کلینیک دکتر محقق ( غرب تهران )

تماس و مشاوره

دکتر محقق

ورود به این کلینیک


One thought on “درمان زگیل گوشت اضافه و کیست با لیزر

  • مارس 4, 2019 at 14:40
    Permalink

    سلام . من میخواستم بگم لیزر خیلی خوبه مخصوصا برای خال و گوشت اضافه . یک پماد مخصوص بعد لیزر هست که اونو حتما باید بزنین / کمتر از یک هفته جای لیزر خوب میشه .

    Reply

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *