تزریق ژل بهتر است یا تزریق بوتاکس ؟ رفع چین و چروک و خط پیشانی و اخم

تزریق ژل یا بوتاکس کدام بهتر است ؟ همانطور که میدانید تزریق بوتاکس و تزریق ژل برای رفع خطوط صورت و چین و چروک ها و رفع خط لبخند  استفاده میشود .

اما تفاوت هایی بین تزریق ژل و تزریق بوتاکس است که به صورت کوتاه به آن خواهیم پرداخت .

اما در ابتدا باید شما درباره هر یک یعنی تزریق ژل یا بوتاکس  اطلاع کسب کنید .

ژل و فیلر چیست ؟

 

همانطور که مطلع هستید پیری با ایجاد تغییرات میکروسکوپی و ماکروسکوپی حجمی، بر چهره انسان تاثیر می گذارد که تزریق ژل و فیلر بهترین راه برای درمان این مشکل است .

پرکننده ها، مواد مصنوعی و طبیعی هستند که به بافت چهره تزریق می شوند تا ظاهر شدن چین و چروک را به حداکثر برسانند.

این مواد اصولا برای جبران کم بود حجم بافت در سراسر بدن استفاده می شوند،اما با توجه به این که این محصول ها قابل جذب هستند نتایجی که ارائه می دهند موقتی هستند و بسته به نوع آن هر چند وقت نیاز به ترمیم دارند.

تفاوت ژل و فیلر چیست ؟

 

ژل ها انواع مختلفی دارند که قابل ذکر است تمامی فیلرهای گفته شده در قسمت قبل شامل آن‌ها می‌شود. بجز موارد ذکر شده، ژل‌های نیمه ماندگار و ژل‌های ماندگار نیز از انواع ژل به شمار می‌روند.

باید بدانید ژل‌های ماندگار بخاطر عوارض جانبی بسیار خطرناکی نظیر مرگ را دارند، استفاده نمی‌شوند؛ این ژل‌ها با نام «پاژ» شناخته می شد. تنها ژل‌های ماندگار را برای رفع چین و چروک سطحی به کار می‌برند.


بوتاکس چیست ؟

 

همانطور که پیشتر گفته شد، بوتاکس از باکتری C. botulinum گرفته می شود که در بسیاری از محیط های طبیعی از جمله خاک، دریاچه ها، جنگل ها و مجاری روده ای پستانداران و ماهی ها وجود دارد. باکتری ها و اسپورهای C. botulinum بی خطر هستند و مشکلات ناشی از این باکتری ها فقط زمانی ایجاد می شوند که اسپورها تغییر شکل داده و جمعیت سلول افزایش می یابد و در یک زمان خاص، باکتری ها شروع به تولید سم بوتولینوم می کنند.

 

با این حال، طبق مطالعات علمی، گزارش شده است که اگر بوتاکس به طور مناسب در یک زمینه درمانی استفاده شود، بی خطر بوده و عوارض جانبی کمی خواهد داشت. تولیدکنندگان، ساخت بوتاکس را با دوزهای بسیار کمی از سم بوتولینوم انجام می دهند.

 

تزریق ژل یا بوتاکس کدام یک بهتر است ؟

 

تزریق ژل یا بوتاکس ; هر کدام مزایا و ویژگی های خاص خود را دارند که بهترین نطر را بعد از معاینه دکتر به شما پیشنهاد میکند اما همین قدر کافیست که بدانید تزریق بوتاکس جهت درمان چین و چروک های سطحی مثل خطوط سطحی پیشانی افتادگی ملایم بینی چین و چروک دور چشم و لب استفاده میشود.

 

اما تزریق ژل برای درمان خطوط عمیق تر مثل خط اخم های عمیق خط خنده عمیق و پر کردن صورت در قسمت های گونه و گردن کاربرد دارد.

اگر میتواهید به صورت رایگان از بهترین دکتر تلفنی مشاوره رایگان دریافت کنید میتوانید بر روی لینک پایین کلیک کنید و لیستی از بهترین دکتر ها برای تزریق ژل یا بوتاکس ملاحظه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *