چگونه ترک های پوستی سفید را درمان کنیم ؟

ترک های پوستی سفید

چگونه ترک های پوستی سفید را درمان کنیم

وقتی لایه اپیدرم و درم در پوست نازک می شود ، نوعی از ضایعات پوستی با نام ترک های پوستی یا استریا نامیده می شود در قسمت های مختلف بدن بروز می کند.ترک های پوستی در اغلب موارد سفید رنگ است و به شکل جای بخیه یا بریدگی در مناطقی مثل باسن ، شکم ، سینه و ران دیده می شود.

این ضایعه پوستی بیشتر زنان را درگیر می کند اما در مردان هم مشاهده می گردد.بارداری باعث می شود ترک های پوستی در اطراف شکم و سینه پدیدار می شود.

ترک های پوستی سفید

دلایلی که باعث ایجاد ترک های پوستی سفید می شود

دلایل مختلفی برای ایجاد ترک های پوستی وجود دارد از جمله کم و زیاد کردن وزن ، مشکلات ژنتیکی ، استرس و بارداری را می توان نام برد.

دوران بلوغ و حاملگی از جمله دورانی هستند که کشیدگی را در پوست به وجود می اید و از عوامل اصلی بروز کردن ترک های پوستی است.در هنگام حاملگی تغییراتی در وزن به وجود می آید که در آینده قسمت های مانند شکم دچار ترک پوستی می شود.

وقتی که بارداری در سنین پایین باشد احتمال ابتلا به ترک پوستی بیشتر می شود و در خانم هایی که حاملگی بعد از سی و پنج سالگی دارند، این احتمال کاهش می یابد.همچنین بعد از به دنیا آمدن کودک هم ممکن است ترک پوستی دیده شود.

برخی از مشکلات و تغییرات هورمونی باعث می گردند که تعادل تولید موادی مانند الاستین و کلاژن در پوست تغییر کند .با کمتر شدن مقدار کلاژن و الاستین در پوست ، فیبر های کلاژن پاره شده و ترک پدیدار می شود.

بعضی از بیماری ها می تواند از دلایل باشد و همچنین مصرف برخی دارو های خاص مانند داروهای حاوی کورتون را یاد کرد.

ترک های پوستی در ابتدای بروز کردن قرمز و بنفش رنگ هستند اما با گذشت زمان ترک های پوستی سفید رنگ می شوند.

ترک های پوستی سفید

مطالب مرتبط

ترمیم ترک پوست با روش لیزر فراکشنال

کشیدن پوست شکم بدون جراحی

بهترین مرکز لیزر co2 فرکشنال در تهران

درمان ترک های پوستی با کرم های ضد ترک پوست

استفاده از کرم های ضد ترک را نمی توان برای درمان قطعی به کار برد اما برای پیشگیری از ایجاد ترک های پوستی مفید هستند.

درمان ترک های پوستی با لیزر

برای درمان ترک پوستی لیزرهای فرکشنال ، لیزر پی دی ال و لیزر آی پی ال کاربرد دارد.استفاده از لیزر فرکشنال برای درمان نتایج مطلوب تری به نسب پی دی ال و آی پی ال دارد.

یکی از بهترین روش ها برای درمان برای استریا یا ترک های پوستی لیزر فرکشنال می باشد.حدودا بین سه تا شش جلسه لیزر فرکشنال برای درمان لازم است.

درمان ترک پوستی با لیزر آر اف فرکشنال

روش دیگری که اثر ترک های روی پوست را کمتر کرده و آن را محو می کند ، لیزر آر اف فرکشنال می باشد و ترک های سفید پوستی را برطرف می کند.

استفاده از آر اف فرکشنال در قسمت های مختلف بدن مانند ران یا شکم علاوه بر از بین بردن ترک های پوستی ، پوست این قسمت ها را سفت می کند که باعث بهبود ظاهر پوست می گردد.

لیزر تولید کلاژن را در پوست افزایش می دهد و ترک های روی پوست کم کم هم رنگ پوست شده و محو می شود.

ترک های پوستی سفید

روش پی آر پی برای درمان ترک های پوستی

پی آر پی روش سلول درمانی است که با استفاده از خون خود فرد ، با دستگاه سانتریفیوژ  ، پلاکت و مواد دیگر جدا شده و به ترک پوستی تزریق می گردد تا با افزایش تولید کلاژن ، ترک ها محو شود.

 

درمان ترک های پوستی با نخ

در این روش با استفاده از نخ های مخصوص که در محل ترک ها قرار داده می شود ، ظرفیت تولید کلاژن و الاستین در پوست بیشتر می گردد.

و همین افزایش کلاژن باعث برطرف شدن ترک ها و افزایش سفتی و کیفیت پوست می گردد.برای درمان بهتر ترک های پوستی می توان از ترکیب چند روش مختلف استفاده کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *