چربی های موضعی چیست و چگونه رفع می شوند؟

رفع چربی موضعی درمان اضافه وزن به صورت موضعی

چربی های موضعی چیست؟ چربی های موضعی می توانند در هر سنی اتفاق بیفتند. در واقع در این نوع فرآیند توزیع چربی در زیر پوست به شکل ناهمگن انجام می شود. همین مسئله امکان از بین بردن بافت چربی را سخت تر می کند. بسیاری از خانم ها بعد از اتمام دوران بارداری به این عارضه دچار می شوند. 

چربی های موضعی چیست و چگونه درمان می شوند؟

درمان چربی موضعی

پیش از درمان این عارضه، ابتدا بهتر است بدانید دلیل به وجود آمدن چربی های موضعی چیست؟ این چربی ها با توجه به آناتومی بدن شکل می گیرند. البته ورزش نکردن و تغذیه نامناسب نیز می تواند عامل مهی در شکل گیری چربی های موضعی باشد. 

مجهزترین کلینیک لاغری موضعی در تهران کجاست ؟


لیزر درمانی 

برای درمان چربی های موضعی می توان از لیزر درمان استفاده کرد. برای شروع درمان، از یک پروب لیزری کوچک استفاده می شود که از طریق یک برش کوچک درست در زیر پوست قرار می گیرد. این لیزر بافت های زیر سطح پوست را گرم می کند و…

  • برخی از سپتوم های فیبری را آزاد می کند
  • ضخامت لایه چربی زیر جلدی را کاهش می دهد
  • تولید کلاژن را تحریک می کند
  • بهبود بافت و خاصیت ارتجاعی پوست

درمان چربی های موضعی

درمان چربی های موضعی با انرژی درمانی بدون لیزر

لاغری موضعی

در بسیاری از روش ها برای درمان چربی های موضعی از انرژی حاصل از فرکانس رادیویی اولتراسوند، نور مادون قرمز یا پالس های شعاعی استفاده می شود. 

 

موج Z زیمر (درمان پالس شعاعی)

 

درمان‌ چربی های موضعی مبتنی بر انرژی از طریق پوست ارائه می‌شوند. بنابراین غیر تهاجمی در نظر گرفته می‌شوند و معمولاً نیازی به استراحت ندارند. علاوه بر این، نتایج موقتی هستند. بنابراین برای حفظ نتایج باید درمان را هر چند ماه یکبار تکرار کنید.

 

درمان های تزریقی

 

QWO اولین تزریقی با مجوز FDA برای درمان سلولیت و چربی های موضعی است. این تزریق حاوی آنزیم هایی است که باندهای کلاژنی را که باعث فرورفتگی شده اند را می شکنند. همچنین QWO باعث تحریک تولید سپتوم‌های انعطاف‌پذیرتر و توزیع مجدد سلول‌های چربی در زیر پوست می‌شود.

 

تعداد درمان‌های QWO که ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشید، بسته به ناحیه و اندازه درمان چربی های موضعی متفاوت است. بنابراین با جراح زیبایی خود برای ایجاد یک برنامه درمانی صحبت کنید. معمولاً نتایج مطلوب در کارآزمایی‌های بالینی با 3 درمان با فاصله 3 هفته به دست می آید. در حالی که ممکن است کبودی یا سایر عوارض جانبی موقت را در ناحیه درمان تجربه کنید، اما نیازی به استراحت ندارد.

 

درمان مکانیکی برای چربی های موضعی چیست؟

 

Cellfina یک درمان مکانیکی خودکار برای درمان چربی های موضعی است که توسط FDA تایید شده است. این کار با آزاد کردن سپتاهای سفت شده به کمک یک تیغه بسیار نازک، که از طریق یک برش کوچک وارد می شود، انجام می گیرد. پوست به آرامی به داخل دستگاه Cellfina مکش می‌شود، که به جراح زیبایی اجازه می‌دهد تیغه را تنها چند میلی‌متر زیر پوست قرار دهد و تاثیر آن بر بافت‌های اطراف را به حداقل برساند. برای این کار از بی حسی موضعی استفاده می شود.

 

تا به امروز، سلفینا به عنوان طولانی ترین درمان چربی های موضعی معرفی می شود که نتایج آن تا 3 سال باقی می ماند. حداقل زمان استراحت مورد نیاز است و نتایج در عرض چند روز پس از درمان قابل مشاهده است. عوارض جانبی شامل درد موقت و کبودی خفیف است. در صورت انجام درمان توسط پزشک متخصص، عوارض جانبی جدی بسیار نادر است.

 

چربی های موضعی چیست؟

 

ماساژ و درمان چربی های موضعی

 

تکنیک های ماساژ تخصصی سال هاست که به عنوان راهی برای رفع چربی های موضعی استفاده می شود. در این ماساژ معمولاً از مکش خلاء یا غلتک برای پوست و چربی زیر پوست استفاده می کنند. 

 

ورزش منظم و درمان چربی های موضعی

 

با انجام ورزش منظم و روتین می توان درمان چربی های موضعی را شروع کرد. برای نتیجه گرفتن از ورزش باید حرکات ناحیه ای را در قسمت هایی که دچار چربی موضعی هستند، انجام داد. 

 

https://www.americanboardcosmeticsurgery.org/procedure-learning-center/non-surgical-procedures/cellulite-treatments/

https://www.dermstore.com/blog/how-to-treat-cellulite

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *