هزینه و قیمت عمل زیبایی گوش

هزینه و قیمت عمل زیبایی گوش

هزینه و قیمت عمل زیبایی گوش ( Otoplasty)


بسیاری از افراد احساس می کنند که شاید گوشهایشان خیلی بزرگ است یا خیلی برجسته به نظر می آیند. اگر شما عزیزان نیز از آن دسته از افراد هستید، نگران نباشید! زیرا که امروزه روش اُتوپلاستی براحتی می تواند این مشکل را برطرف کند.

هزینه و قیمت عمل زیبایی گوش

جراحی زیبایی گوش چیست؟


جراحی گوش، یک روش جراحی پلاستیک است که برای کاهش برجستگی گوش ها و نزدیک کردن آنها به سر طراحی شده است.

از جراحی گوش به عنوان پیناپلاستی یا اتوپلاستی نیز یاد می شود. جراحی اصلاح گوش یکی از متداول ترین روش های جراحی پلاستیک برای کودکان و بزرگسالان است و به صورت سرپایی بسته به شرایط شما عزیزان انجام می شود.

کاندیداهای این روش معمولاً کسانی هستند که سن آنها از 8 سالگی گذشته باشد (غضروف کاملا سفت شده) و اکثر مراجعه کنندگان، سنی بین 18 تا 55 سال دارند.

قیمت عمل زیبایی گوش
هزینه و قیمت عمل زیبایی گوش

این جراحی معمولاً به دلیل تغییر شکل لاله گوش یا گوشهایی که فاقد چین و چروک طبیعی هستند، انجام می شود. حتی پزشکان می توانند گوش مصنوعی را برای بیمارانی که به دلیل نقص مادرزادی، آسیب دیدگی یا … فاقد فرم طبیعی گوش هستند، ایجاد کند.

مطالب مرتبط

چگونگی تمیز کردن گوش نوزاد

انواع جراحی زیبایی

عمل زیبایی گوش چگونه انجام می شود؟


در اولین جلسه، اهداف و همچنین سابقه پزشکی و دارویی شما عزیزان پرسیده می شود و در مورد خطرات، مزایا و سایر موارد مهم اطلاعات لازم به شما داده خواهد شد. روش های مختلفی برای تغییر شکل گوش وجود دارد.

یکی از این روش ها، شامل بریدن غضروف (اصلی ترین ترکیب ساختاری گوش) می باشد. مورد دیگر شامل جمع کردن و دوختن غضروف ها به جای بریدن آنها است.

در این روش برش های کوچکی در پشت گوش ایجاد می شود، سپس غضروف به گونه ای که بیشتر به سمت سر خم شود، تغییر شکل پیدا خواهد کرد و از برآمدگی ظاهری کاسته خواهد شد.

هزینه و قیمت عمل زیبایی گوش

در مواردی نیز ممکن است پزشک متخصص، با کانتورینگ و حتی کوتاه کردن لاله گوش، فرم لاله گوش را تغییر دهد. در هر صورت جراح شما با ایجاد یک برش کوچک در پشت گوش شما عزیزان، جراحی را شروع می کند.

این کار اجازه می دهد تا برای انجام اقدامات لازم به غضروف ها دسترسی داشته باشد. بعد از اتمام جراحی، جراح برش ها را با بخیه خواهد بست.

برای مواردی که نیاز به جراحی بازسازی کامل گوش باشد، روشهای معمول معمولاً با ایجاد پیوند به وسیله دنده ی شما عزیزان انجام می شود.

عوارض عمل گوش چیست؟


اگرچه ممکن است بعد از عمل، کبودی و تورم ایجاد شود، اما روند بهبودی از جراحی زیبایی بینی تا حدودی مختصرتر خواهد بود و بیشتر بیماران می توانند بعد از حدود یک هفته روال عادی روزانه خود را از سر بگیرند.

برای اطمینان از ترمیم صحیح گوش ها و باقی ماندن در وضعیت دلخواه، باید چند هفته از سر بند مخصوص استفاده شود. همچنین به بیماران توصیه می شود تا از فعالیت هایی که ممکن است به گوشها آسیب برساند در حین بهبودی خودداری کنند.

 عمل زیبایی گوش
هزینه و قیمت عمل زیبایی گوش

هزینه عمل زیبایی گوش چقدر است؟


اکثر شرکت های بیمه، فقط در صورت جراحی تغییر شکل گوش، برای رفع مشکلات شنوایی و ناهنجاری های مادرزادی هزینه را تحت پوشش قرار خواهند داد.

اما اگر هدف از جراحی زیباسازی اختیاری باشد، همانند بسیاری از جراحی های زیبایی هزینه عمل با توجه به مکان جغرافیایی، پزشک متخصص و شرایط گوش شما تعیین خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *