عکس های قبل و بعد بوتاکس و نحوه عملکرد بوتاکس

عکس قبل و بعد از بوتاکس

روی عکس های تزریق بوتاکس کلیک کنید تا بزرگ نمایی شوند

 

 

تصویر مرتبط

نتیجه تصویری برای ‪befor after botoks‬‏

نتیجه تصویری برای ‪befor after botoks‬‏

نتیجه تصویری برای ‪befor after botoks‬‏

نحوه عملکرد بوتاکس
بوتاکس سمی است که توسط باکتری تولید می شود. سم بوتولونیوم، در صورتی که میزان، تعداد درمان و انواع شرایط کلینیکی آن رعایت شود، می تواند کاربردهای درمانی بسیار مطلوبی نیز داشته باشد. بوتاکس پس از تزریق موجب از کار افتادن سیناپس های عصبی و جلوگیری از انقباض ماهیچه ها می شود به همین دلیل از وقوع چین و چروک های پوست جلوگیری می کند. اما بوتاکس نه فقط برای کاهش چین و چروک، بلکه برای درمان مشکلات مثانه، سر درد های میگرنی و پروستات نیز به کار می رود.

چین و چروک ها، آزار دهنده و غیر قابل اجتناب هستند. آنها به طور طبیعی از بین نمی روند، اما راهکارهای زیادی برای کاهش آنها وجود دارد. یکی ازروش های موثر در کاهش چین و چروک ها، بوتاکس است.

اگر تزریق بوتاکس باید توسط یک فرد متخصص انجام گیرد چون اگر موارد ایمنی در تزریق بوتاکس رعایت نشود، علائم بوتولیسم مانندی را ایجاد می کند که شامل ضعف ماهیچه ها، اشکال در تنفس، صحبت کردن، بلعیدن غذا، مشکلات کنترل مثانه و مشکلات بینایی می باشد.

درباره بوتاکس

جالب است بدانید که این ماده به شکل پودر وجود دارد که با سالین مخلوط شده، یک ماده ی تزریقی ایجاد می کند. اما استفاده از سالین، موجب از بین بردن عوامل مضر آن می شود. پس از اینکه ماده ی تزریقی، از درمیس حرکت می کند و به ماهیچه ی هدف برخورد می کند، اعصاب موجود یا بهتر بگوییم، سیناپس های موجود در آن مسدود می شوند. بدین شکل، هر چند ممکن است مغز به بدن برای حرکت یک ماهیچه ی خاص، سیگنال دهد، اما، بوتاکس این روند را می شکند و از حرکت ماهیچه ها جلوگیری می کند. ماهیچه ای که به آن بوتاکس تزریق شده، دیگر قادر به انقباض نیست، در نتیجه چین و چروک های آن صاف و از ایجاد چروک های جدید خودداری می شود.

پیشنهاد برنافیت:همه چیز درباره بوتاکس

اثرات موضعی

بوتاکس فقط در موضعی که به آن تزریق می شود، ثابت می ماند و اثر آن در بدن حرکت نمی کند. حرکت آن تنها ۳ سانتی متر در اطراف نقطه ی تزریق شده می باشد. هر چند اگر برخی از مولکول ها، به جریان خون وارد شوند و به دیگر نقاط بدن بروند هم هیچ مشکلی برای بدن ایجاد نمی کنند.

پس از تزریق می توانید به فعالیت های روزانه ی خود بپردازید. به دلیل حل شدن بوتولینوم در سالین، ورم طبیعی است که در عرض یک ساعت کاملا ناپدید می شود. کبودی به ندرت رخ می دهد، اما غیر قابل اجتناب نیست، چرا که تزریق عمیق به رگ های خونی آسیب می رساند و موجب کبودی می شود. رفتار شما پس از تزریق نیز اهمیت دارد؛ عدم مراقبت از ناحیه ی هدف و ماساژ آن موجب جا به جایی مکان بوتاکس می شود.

نکته: محل تزریق ممکن است ورم کند یا قرمز و کبود شود، که در صورت متخصص بودن پزشک، این مشکلات به حداقل می رسد.

جلوگیری از چین و چروک های جدید

اگر یک ماهیچه، پیش از اینکه پوست را بکشد، غیر فعال شود، از ایجاد چین و چروک در آینده جلوگیری می کند. بوتاکس، ماهیچه ها را غیر فعال می کند و آن را از حرکت باز می دارد. ۳ تا ۷ روز، پس از تزریق این ماده، نتایج چشمگیری را مشاهده خواهید کرد.

پیشنهاد برنافیت: آیا بوتاکس واقعا به جوان سازی پوست کمک می کند؟

نحوه اثر و نیاز به تجدید درمان

تاثیر بوتاکس تقریبا نه ماه طول می کشد و پس از آن به تجدید درمان نیاز دارد. وقتی پروتئین در اتصال عصبی عضلانی، از عمل باز می ایستد، به عوامل غیر مضر خود (آمینو اسیدها) تبدیل می شود که یا برای استفاده ی مجدد در پروتئین های دیگر، بازیابی و یا توسط کلیه ها دفع می شود. هر چه ماهیچه بزرگ تر باشد، بازگشت حرکت سریع تر خواهد بود، اما هر چه مایچه کوچک تر باشد، تاثیر بوتاکس آن بیشتر طول خواهد کشید.

کاربرد های دیگر

قدرت مسدود کننده ی بیولوژیکی بوتاکس، برای درمان میگرن، نا توانایی های عضلانی و برخی از مشکلات روده ای نیز مفید است. بوتاکس برای درمان سفتی و اسپاسم ماهیچه ها، مثانه ی پر کار و عدم کنترل مثانه نیز می تواند مفید باشد. بوتاکس، غده ها را همانند ماهیچه ها منقبض و بدین وسیله از عرق کردن بیش از حد جلوگیری می کند. جالب تر از همه آن است که بوتاکس برای درمان مشکلاتی چون پروستات و لوچی چشم ها نیز به کار می رود.

منبع: http://bornafit.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *