مزونیدلینگ چیست و چه تفاوتی با مزوتراپی دارد

تکنیک مزونیدلینگ

امروزه با پیشرفت و توسعه علم پزشکی، روش های متعددی برای درمان بسیاری از بیماری ها، مانند ریزش مو به وجود آمده است که یکی از پرکاربردترین و جدیدترین روش ها، تکنیک مزونیدلینگ می باشد. در این تکنیک با تزریق مواد جوانساز به لایه مزودرم پوست که در دفعات مکرر انجام می شود، بیمار تحت درمان قرار می گیرد.

 

در همین راستا در این مقاله این تکنیک و تفاوت آن با سایر روش ها، مانند مزوتراپی و میکرونیدلینگ را بیشتر مورد بررسی قرار داده ایم.

 

تکنیک مزونیدلینگ چیست؟

 

در اجرای تکنیک مزونیدلینگ، از 2 روش مزوتراپیو میکرونیدلینگاستفاده می شود. به عبارت دیگر تلفیق روش های مزوتراپی و میکرونیدلینگ، روش مزونیدلینگ را به وجود می آورد.

 

در روش مزونیدلینگ با تزریق کوکتل های مزوتراپی به لایه مزودرم پوست، درمان در این لایه انجام می شود که سبب بالا رفتن خاصیت کشسانی و کیفیت پوست می شود. مراکز مزوتراپی در تهران👉👉

 

[aparat id=”8lDqO”]

 


دستگاه هایی که معمولا برای اجرای این روش به کار برده می شوند، دستگاه های مزوگان و درماپن می باشند.

 

✅در طی این فرایند در پوست بیش از 1000 سوراخ و در ابعاد میکروسکوپی ایجاد می شود که به سبب آن کرم ها و ویتامین های موضعی راحت تر در پوست جذب می شوند و به همین دلیل پمادها و داروهای موضعی که توسط پزشک تجویز می شود، اثرگذاری بهتری خواهند داشت.

 

جهت اطلاع از قیمت کلیک کنید:👈👈 لیست قیمت جوانسازی پوست : مزوتراپی ، میکرولیندینگ تزریق ژل و چربی👉👉

✅ایجاد منافذ میکرومتری بین کلون های سلولی سبب بیشتر شدن اثر این روش در مقایسه با سایر روش ها می شود. با توجه به محلی که تحت درمان مزونیدلینگ قرار می گیرد، محلول های موضعی متفاوتی توسط پزشک ممکن است تجویز شود.

 

🔹به طور مثال اگر برای درمان ریزش مو از تکنیک مزونیدلینگ استفاده شود، کوکتل های تقویت کننده مو از جمله موادی هستند که می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

 

اما اگر قرار باشد که روش مزونیدلینگ به از بین بردن لک های پوستی کمک کند، کوکتل های روشن کننده و از بین برنده لک های پوستی، استفاده خواهند شد.

 

مزوتراپی چیست؟


تکنیک مزونیدلینگ، در واقعی ترکیبی از تکنیک مزوتراپی و میکرونیدلینگ می باشد. روش مزوتراپی، یک روش غیر تهاجمی به شمار می رود که در طی آن بیمار دچار خونریزی نخواهد شد. علاوه بر این افرادی که تحت درمان مزوتراپی قرار می گیرند، نیازی به بستری شدن ندارند و به صورت سرپایی درمان می شوند.

 

عوارض مزوتراپی👉👉 

مزوتراپی برای لک صورت👉👉

 

در این روش، به جای اینکه بیمار داروهای مورد نیاز برای درمان مشکلات پوست و موی خود را به صورت خوراکی مصرف کند، ویتامین ها و مواد معدنی و گیاهی آن را به صورت تزریقی در پوست دریافت می کند.

 

تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ


 

اولین فرق مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ در این است که در روش میکرونیدلینگ، درمان پوست از طریق القای کلاژن و به صورت طبیعی انجام می شود،

اما در روش مزونیدلینگ، مواد جوانساز به دفعات مکرر به داخل پوست تزریق می شود و مدت زمان مورد نیاز برای درمان بیمار در روش مزونیدلینگ بیشتر از روش میکرونیدلینگ می باشد.

 

یکی دیگر از تفاوت های موجود بین تکنیک مزونیدلینگ و  تکنیک میکرونیدلینگ در این است که عوارض های ناشی از روش میکرونیدلینگ کاملا زودگذر بوده و بعد از گذشت چند ساعت، بیمار هیچگونه عوارضی را در پوست خود مشاهده نخواهد کرد.

 

اما در روش مزونیدلینگ برخلاف روش میکرونیدلینگ به دلیل تزریق های متعددی که صورت می گیرد، ممکن است که بیمار تا چند روز شاهد عوارضی، مانند کبودی و سردرد در سطح پوست خود باشد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *