مزایا و معایب پروتز چانه

مزایا و معایب پروتز چانه

امروزه جراحی پروتز چانه در بین زنان و مردانی که نسبت به تناسب اجزای صورت خود احساس ناخوشایندی دارند، صورت میگیرد.

در این گونه از جراحی مانند سایر عمل های زیبایی، پروتز به چانه فرد اضافه شده و یک هماهنگی و هارمونی مناسب را بین اجزای صورت ایجاد می کند.

ما در این مقاله به صورت خیلی مفید و مختصر از مزایا و معایب پروتز چانه اطلاعاتی را در اختیارتان خواهیم گذاشت؛ با ما تا پایان این متن همراه باشید.

 پروتز چانه


پروتز چانه

این پروتز ها در سال های قبل از طریق غضروف ها ساخته می شدند اما به تدیج با پیشرفت علم و فناوری از سال 2003 به بعد پروتز های لازم برای انجام این کار را از مواد آلوژنیک تهیه کردند. معمولا جنس پروتز های چانه از جنس مواد جامد و سازگار با پوست و بدن انسان ساخته شده و به راحتی خراب نمی شوند.

 پروتز چانه


جراحی پروتز چانه ( ژینوپلاستی )

در این نوع از جراحی درون دهان یا چانه بیمار بیهوش یا بی حس را برش داده و بعد از تراش استخوان،  یا در نهایت افزودن پروتزی به چانه، در نهایت اعضای صورت فرد با یکدیگر هماهنگ شوند.

متخصصین در جراحی چانه های کوچک باید با چند برش ریز موازی در زیر چانه، بخشی از استخوان را تراش داده شده و سپس استخوان را به وسیله تزریق پروتز از راه دهان به جلو کشیده می شود. در نهایت برای ثابت ماندن این حالت توسط پیچ ها و فلزات مخصوصی آن را محکم می کنند. همچنین برای چانه های بزرگ نیز لازم است استخوان به عقب کشیده شود.

👈کشیدن پوست شکم بدون جراحی👉

پروتز چانه قبل بعد

جراحی چانه از طریق پروتز باعث ایجاد هماهنگی و هارمونی در صورت خواهد شد. معمولا این عمل در هنگام جراحی بینی برای تناسب اجزای صورت فرد توصیه می شود. جای برشی که روی چانه برای جراحی صورت گرفته معمولا چند اینچ طول دارد.


چه افرادی باید برای جراحی چانه اقدام کنند؟

 

افرادی که چانه یا فک آن ها خیلی خفیف یا متوسط به صورت بزرگ، کوچکی ( میکروژنیای)، برجسته ، فرورفته ، تیز ، مربعی است باید برای عمل پروتز چانه باید کاندید شده و اقدام کنند. به عنوان مثال فک، گردن و بینی بزرگ افراد می تواند بخاطر کوچک بودن چانه فرد خود را بیشتر نمایان کند.

👈همه چیز درباره پروتز چانه👉

لذا، افرادی که دارای بینی برجسته و غبغب گوشتی می توانند برای این گونه از عمل ها کاندید شوند. عمل بزرگ کردن چانه به سه صورت اضافه کردن پروتز، تزریق ژل و تراش و تغییر شکل استخوان صورت می گیرد.

تزریق اسید هیالورونیک و یا کلسیم هیدروکسی آپاتیت در این گونه از عمل جراحی به ندرت صورت گرفته و به صورت موقت ( چند هفته تا چند ماه ) ماندگار است. لاغر بودن چانه  نیز می تواند باعث شود که گردن تپل تر به نظر برسد و بینی فرد نیز بزرگتر از حد معمول به نظر آید.

 پروتز چانه و عمل بینی
پروتز چانه و عمل بینی

چه افرادی نمی توانند برای جراحی چانه اقدام کنند؟

 

بدون شک عمل زیبایی پروتز چانه برای افرادی که از ضعف و بیماری خاص ( قلبی یا فشارخون) برخوردار باشند؛ توصیه نمی شود. این افراد نباید حداقل 6 ماه قبل از عمل جراحی پروتز چانه از داروهای ضد انعقادی همچون اکیوتن (Accutane) که بر رشد استخوان ها تاثیر گذار و سبب زخم های کلوئیدی در فرد می شود؛ استفاده کنند. مزایا و معایب پروتز چانه در زیر بیان شده است.


مزایای جراحی چانه

  • ✅متناسب و متقارن نشان دادن چهره افرادی که دارای چانه بسیار کوچ یا بزرگ هستند.
  • انجام همزمان  با جراحی بینی و ایجاد یک چهره هماهنگ و متناسب مورد نظر را پیدا کند.
  • ✅ ساده و آسان بودن جراحی پروتز چانه در مقایسه با جراحی های زیبایی دیگر مانند بینی به صورت سرپایی و کمتر از ۲ ساعت
  • استفاده از انواع پروتزها در جنس، شکل و سایز های مختلف بنا بر درخواست فرد و نظر پزشک

معایب جراحی چانه

  • ❌نیاز به دوره بهبود بعد از عمل
  • احساس درد، کبودی و ورم شدید. البته بی حس ماندن چانه برای مدتی در بیمار
  • ❌خودداری از جویدن آدامس و انجام فعالیت های شدید تا چندین ماه
  • عدم کفایت به جراحی چانه و نیاز به سایر عمل های زیبایی مانند بینی، لیفت و… برای تناسب چهره
  • ❌عدم جراحی بیماران مبتلا به بیماری های خاص و برخورداری از سلامت کامل بدین
  • ممکن است تنها پروتز کافی نباشد.
  • ❌احتمال عفونت پروتز در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی
  • حرکت پروتز به سمت پایین ( زیر خط فک)  با گذشت زمان و تحت تاثیر جاذبه زمین

 

 



 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *