مزایا و عوارض تزریق فیلر

مزایا و عوارض تزریق فیلر

مزایا و عوارض تزریق فیلر

امروزه با پیشرفت پزشکی روش های زیادی برای بازیابی دوباره ی زیبایی و جوانی پوست و چهره وجود دارد.بسیاری از افراد به زیبایی خود اهمیت می دهند و تمایل دارند که ظاهری جذاب داشته باشند.

از روش های پر متقاضی در مباحث زیبایی ، تزریق فیلر های پوستی است.این مواد که حالتی مانند ژل دارند به درون پوست تزریق شده و چین و چروک های پوست را برطرف کرده و آبرسانی در پوست را افزایش می دهند.

برای برطرف کردن خط لبخند ، لیفت گونه ها ، حجیم کردن لب ها ، رفع خطوط دور دهان و مشکلات دور چشم می توان از تزریق فیلر ها استفاده کرد.

در ادامه مزایا و عوارض تزریق فیلر بررسی خواهد شد.

مزایا و عوارض تزریق فیلر

مزایای تزریق فیلر چیست؟

یکی از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده ی فیلر های پوستی،ماده ای به نام اسید هیالورونیک است که در داخل خود بدن هم به صورت طبیعی یافت می شود.در فیلر هایی که از این ماده ساخته شده است ، احتمال بروز حساسیت و واکنش های آلرژیک بسیار کم است.

از دیگر مزایای تزریق فیلر این است که به سرعت بعد از تزریق می توان فعالیت های عادی را انجام داد و روند بهبودی و دوره ی نقاهت بسیار کوتاه است.

در تزریق فیلر ها به سرعت نتایج مشاهده گردد و بیمار می تواند تفاوت قبل و بعد تزریق را ارزیابی کند.

 

فرق فیلر پوستی و ژل چیست؟

به طور کلی عوارض تزریق فیلر جزئی است و در موارد بسیار نادر عوارض جدی مشاهده می شود.

تاثیرگزارترین مزیت فیلر پوستی ، بازیابی و بازسازی حجم از دست رفته در صورت است.حجیم شدن چهره باعث افزایش جذابیت صورت و اعتماد به نفس در فرد می شود.

مزایا و عوارض تزریق فیلر
مزایا و عوارض تزریق فیلر

عوارض تزریق فیلر های پوستی

همانطور که گفته شد عوارض جانبی در فیلر ها زیاد نیست اما مانند هر روش دیگر برخی از عارضه ها وجود دارد.

  • متورم شدن محل تزریق
  • قرمز شدن پوست
  • التهاب و حساسیت
  • خارش در محلی که فیلر تزریق شده از جمله این عوارض مختصر است .گاهی هم درد و ناراحتی در اطراف محل تزریق احساس می گردد.

در استفاده از فیلر های پوستی همیشه توصیه می شود که در انتخاب متخصص زیبایی دقت شود و بهترین و باتجربه ترین پزشک انتخاب گردد زیرا تزریق درست و اصولی باعث خواهد شد که نتایج مطلوبی حاصل شود.

بهترین دکتر تزریق فیلر

زیبایی چهره باعث افزایش اعتماد به نفس و روابط اجتماعی هر فرد می شود و انتخاب آگاهانه پزشک مجرب یا کلینیک زیبایی خوب باعث خواهد شد از بهترین مواد برای تزریق استفاده شود که بر روی نتیجه دریافتی اثر مستقیم دارد.

یک پزشک مجرب با دقت سوابق پزشکی بیمار را بررسی خواهد کرد و در مشورت با خود بیمار پزشک در مورد محل تزریق فیلر و مقدار دوز تزریقی تصمیم گیری خواهد کرد.

در موارد نادر استفاده از فیلر های پوستی باعث ایجاد عفونت ، مسدود کردن رگ ها و سکته یا کوری می گردد.

اگر یک مهمانی یا قرار ملاقات مهم دارید ، چند روز قبل از مراسم تزریق فیلر انجام ندهید زیرا در قسمت هایی از صورت و پوست که تزریق انجام شده است تورم و کبودشدگی دیده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *