مراقبت‌های پس از پروتز لب

مراقبت‌های پس از پروتز لب

در این مطلب مراقبت‌های پس از پروتز لب و توصیه های مربوط به آن مطرح شده است با ما همراه باشید:

مراقبت‌های پس از پروتز لب

⚠ انواع پروتز‌های لب در کلینیک‌ها و مراکز پزشکی انجام گرفته و بسته به روش‌های مختلف آن، دوره‌های ریکاوری متفاوتی خواهد داشت.


⚠ عارضه شایع ناشی از پروتز‌های لب، ایجاد کبودی و التهاب خفیف و در برخی موارد شدید است.


⚠ در اکثر مواقع علائم و عوارض ناشی از این اقدام از یک روز تا یک هفته پس از تزریق از بین رفته و حجم طبیعی در لب‌ها ظاهر خواهد شد. تنها اقدام موثر در موارد خیلی شدید التهاب، استفاده از کمپرس یخ و دارو‌های ضد‌التهاب خوراکی و تزریقی است.


⚠ معمولاً از بیمار خواسته می‌شود به مدت 3 روز پس از تزریق به پشت دراز کشیده و تنها در موارد بسیار ضروری از رختخواب بیرون بیاید. از مصرف دخانیات تا یک هفته پس از تزریق ژل اجتناب نموده و تنها از استامینوفن به منظور تسکین درد استفاده نمایید. به هیچ عنوان لب‌ها را روی هم فشار نداده و یا آن‌ها را گاز نگیرید.بیشتر بخوانید در :علت ورم لب بعد تزریق ژل👉👉


⚠ توصیه می‌شود تا 3 روز پس از تزریق از خوردن غذا‌های خشک و جامد خودداری نموده و تنها از غذا‌های آبکی و شل مصرف کنید.


⚠ توجه داشته باشید استراحت یکی از فاکتور‌های بسیار مهم و مؤثر در بهبودی شما بوده و می‌تواند از بروز مشکلات احتمالی ایجاد شده به دنبال این اقدام پیشگیری نماید.


⚠ مراقب ضربه‌های وارد آمده بر ساختار لب‌ها باشید. نکته آخر در خصوص مراقبت‌های پس از انجام پروتز لب، مراجعه به موقع به پزشک معالج است. حتماً نوبت‌های ویزیت را به خاطر سپرده و به به موقع به پزشک مراجعه نمایید.


👈هزینه پروتز لب و زمان بهبود👉


عوارض ایجاد شده به دنبال پروتز لب

  • ❌ واکنش‌های آلرژیک

یکی از عوارض شایع به دنبال تزریق ژل و پروتز‌های لب، بروز واکنش‌های آلرژیک در مراحل خفیف تا شدید است. حالت‌های ناشی از آلرژی به شکل سرخی، التهاب، سوزش و داغی بروز نموده و در برخی شرایط ممکن است، درد را نیز به همراه داشته باشد.

  • ❌ عفونت و زخم

از جمله عوارض نادر به دنبال پروتز‌های لب بروز عفونت‌های خفیف تا شدید و ایجاد زخم‌های خون‌ریزی دهنده و غیر خون‌ریزی دهنده است. این عارضه معمولاً به دنبال مشکلات زمینه‌ای ایجاد شده و بهتر است پیش از انجام این اقدام، پزشک خود را از این شرایط مطلع نمایید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *