متخصص زنان و زایمان

متخصص زنان و زایمان

بررسی اجمالی

متخصص OB-GYN یا متخصص زنان و زایمان ، پزشک متخصص در بهداشت زنان است. بدن زن عملکردهای بیولوژیکی مختلفی از جمله قاعدگی ، زایمان و یائسگی را تجربه می کند.

. OB-GYN مراقبت از همه اینها و موارد دیگر را ارائه می دهد. در اینجا نگاهی داریم  به آنچه که آنها انجام می دهند و چه زمانی باید به آنها مراجعه کرد.

معرفی برترین پزشک های زنان و زایمان

متخصص زنان و زایمان

.OB-GYN چیست؟

متخصص زنان و زایمان ، یا OB-GYN ، در بهداشت باروری زنان ، بارداری و زایمان تخصص دارد. برخی از متخصصان زنان و زایمان طیف گسترده ای از خدمات بهداشت عمومی مانند پزشک مراقبت های اولیه (پزشک عمومی) را ارائه می دهند.

برخی دیگر روی مراقبت های پزشکی بر ارگان های تولید مثل زنان تمرکز می کنند.

.OB-GYN ها همچنین خدمات معمول پزشکی و غربالگری پیشگیرانه را ارائه می دهند. این نوع پزشک زنان و زایمان را مورد مطالعه قرار داده است.

اصطلاح “OB-GYN” می تواند به پزشک ، متخصص زنان و زایمان و یا به تخصص هایی که  یک پزشک  ، مربوط به  زنان و زایمان دارد، اطلاق شود.

متخصص زنان و زایمان

تخصص زایمان چیست؟

 زایمان شاخه پزشکی است که مربوط به مراقبت های پزشکی و جراحی قبل ، حین و بعد از زایمان یک زن است. زنان و زایمان بر مراقبت و حفظ سلامت کلی زن در دوران زایمان متمرکز هستند

که این شامل:

بارداری

مراقبت

زایمان

دوره پس از زایمان

متخصصین زنان و زایمان می توانند ویزیت های مطب ، انجام عمل جراحی و کمک به زایمان  را انجام دهند. برخی OB-GYN ها از طریق روشی انفرادی یا خصوصی خدمات ارائه می دهند. برخی دیگر این کار را به عنوان بخشی از یک گروه پزشکی یا بیمارستان بزرگتر انجام می دهند.

متخصص زنان کیست؟

زنان و زایمان شاخه پزشکی است که به بدن زنان و سلامت ارگان های  تولید مثل آنها می پردازد. که شامل تشخیص ، درمان و مراقبت از سیستم تولید مثل زنان است.

و شامل موارد زیر است:

واژن

رحم

تخمدان ها

لوله های فالوپاین

 شاخه پزشکی شامل غربالگری و معضلات مرتبط با سینه زنان است.زنان و زایمان رشته ی اصلی سلامت زنان از بلوغ تا بزرگسالی است. این بخش عمده مراقبت های تولید مثل زنان در طول زندگی را نشان می دهد.

 اگر باردار شوید ، باید به متخصص زنان مراجعه کنید.

بخش های تخصصی چیست؟

تقریباً 90 درصد از OB-GYN عمومی هستند. این بدان معنی است که آنها در طیف گسترده ای از خدمات OB-GYN کار می کنند. برخی تصمیم می گیرند که در یک یا چند زیرمجموعه های مختلف تخصص پیدا کنند.

اینها شامل موارد زیر است:

داروی مادر و جنین

این متخصصان از بیماران با حاملگی پرخطر و شرایط پزشکی مرتبط مراقبت می کنند. در صورت داشتن موارد زیر ممکن است به پزشک متخصص جنین و  مادر مراجعه کنید:

فشار خون مزمن

 حاملگی  با دیابت

اختلالات لخته شدن خون

زایمان زودرس

غدد درون ریز تولید مثل و ناباروری

 متخصص غدد درون ریز (غدد مترشحه داخلی) به موارد مربوط به ناباروری و غدد و هورمونهای سیستم غدد درون ریز می پردازند. اگر می خواهید باردار شوید اما در آبستن شدن مشکل دارید ، می توانید به یک متخصص غدد تولید مثل مراجعه کنید.

آنها روشهای تولید مثل کمکی مانند:

 لقاح آزمایشگاهی

 انتقال سلول جنسی بالغ قابل تکثیر

 انتقال سلول لقاح شده

انتقال جنین را ارائه می دهند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *