لیپوماتیک چیست ؟

عمل لیپوماتیک

چاقی یکی از مشکلات زندگی های امروزی در سراسر دنیاست که برای رفع آن روش های گوناگونی استفاده می شود. عمل لیپوماتیک یکی از جدیدترین و کارآمدترین روش های از بین بردن چاقی مفرط است. این روش برای کاهش حجم و خارج کردن چربی از موضع های مختلف بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

چاقی و ویژگی‌های لیپوماتیک

در طول سی و پنج سال اخیر ابتلا به چاقی در سرتاسر جهان دو برابر شده است و در ایران نیز چاقی به یکی از مشکلات اساسی در سلامتی افراد تبدیل شده است؛ چرا که چاقی می تواند میزان ابتلا به بیماری های مختلف و سرعت پیشرفت آن ها را افزایش دهد. طبق برخی آمارها نزدیک به سی میلیون نفر در کشور ما مبتلا به چاقی و عوارض آن هستند.

خبر تاسف بار این است که حدود شش درصد بیماری های منجر به مرگ در ایران به علت عوارض و بیماری های ناشی از چاقی رخ داده است. آمارها نشان می دهند که زنان بیشتر از مردان در معرض خطر چاقی هستند.

عمل لیپوماتیک

اگر چاقی به نحوی باشد که فرد نتواند آن را کنترل کند (به عنوان مثال با روش هایی مانند وکیوم، ماساژ، ورزش و…) با تشخیص پزشک و توصیه او، از طریق عمل های جراحی برای از بین بردن آن اقدام می کنند. عمل لیپوماتیک یکی از این عمل هاست (لیپوساکشن و لیزر لیپولیز هم موارد دیگر هستند).

در لیپوماتیک بافت های چربی به روش غیرتهاجمی برداشته می شوند. این عمل با دستگاه مخصوص که تکنولوژی بالایی دارد، صورت می گیرد. دستگاه با روش غیر لیزری و حرارتی کار می کند و در قسمتی به نام کانولا ارتعاش و لرزش ایجاد می کند. مقدار امواج اولتراسون ایجاد شده خفیف است و خطر جدی برای بدن و سلامتی ندارد. کانولا سنسورهایی دارد که فقط چربی را پیدا می کنند و به باقی بافت ها آسیبی نمی رسانند. از این رو می توان به روش لیپوماتیک اعتماد بیشتری نسبت به روش های دیگر داشت.✅

عمل لیپوماتیک بازو

عمل لیپوماتیک بازو

اگر پزشک متخصص تشخیص بدهد که نیاز به عمل جراحی موضعی است باید نسبت به آن اقدام کرد. گاهی به علت چاقی مفرط عمل جراحی چاقی مفرط انجام می شود. بازو یکی از مشکلات رایج چاقی است و بافت سختی دارد. در بازو هم تجمع چربی داریم و هم پوست اضافه که باید لیفت پوست هم انجام شود. در لیپوماتیک بازو می توان بازوهایی سفت و جمع شده به دست آورد که زیبایی آن در زیبایی پوست و رضایت فرد موثر است.

عمل لیپوماتیک ران

در روش لیپوماتیک هدف کاهش سایز در نقطه خاصی از بدن است. چاقی ران ها موجب بزرگی پایین تنه و از بین رفتن تناسب و زیبایی است. همچنین ساییده شدن ران ها موجب سوزش پوست و مشکلات در راه رفتن می شود. در عمل لیپوماتیک ران حجم ران ها با ورود لوله کانولا به قسمت هایی از ران، کاهش داده می شود.

👈لیفت شکم و پا با نخ👉

لیپوماتیک شکم

عمل لیپوماتیک شکم

در روش لیپوماتیک چربی ها برداشته می شوند و سوزانده نمی شوند. دستگاه لیپوماتیک چربی را به صورت مایع در می آورد و آن را بیرون می کشد. در چاقی موضعی شکم، چربی ها شکم را شل و آویزان می کنند و ظاهر غیر متناسبی ایجاد می کنند.

👈کشیدن پوست شکم بدون جراحی👉

چربی ها بین پوست و عضله قرار می گیرند. لیپوماتیک شکم در بین دیگر موارد بیشتر مورد استفاده افراد چاق قرار می گیرد. لیپوماتیک شکم باعث می شود مشکلات جانبی مثل مشکلات گوارشی و کبد چرب نیز تا حدود زیادی بهبود پیدا کنند. بعد از شناخت نوع چربی شکم، تخمین میزان عمل مورد نیاز و اجرای لیپوماتیک شکم فرد به شکمی صاف و بدون چربی اضافی دست پیدا می کند.

خطرات روش لیپوماتیک

خطرات روش لیپوماتیک نسبت به روش های دیگر کمتر است. در این روش عصب ها و رگ ها آسیب نمی بینند. پس از عمل لیپوماتیک باید با مراقبت های ویژه از برگشت جلوگیری کرد که درصد بالایی موفق می شوند. زخم های جراحی لیپوماتیک بسیار کم و با خونریزی و درد بسیار پایین است و با مراقبت در مدت کوتاهی خوب می شود. برخی داروهای خاص را قبل و بعد از عمل نباید مصرف کرد که پزشک متخصص آن ها را به بیمار اعلام می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *