لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

 

لیزر موهای زائد یک روش جدید است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است در واقع لیزر یک روش برای از بین بردن مو های اضافه و زائد صورت و بدن است که نسبت به سایر روش ها مثل اپیلاسیون، ژیلت، کرم های موبر و موم و…دائمی تر می باشد و موهای زائد را کاهش میدهد.

 

 

 

توضیحات دکتر ملکی متخصص پوست درباره انواع دستگاه لیزر و دلیل عدم نتیجه دهی لیزر مو

  • کدام نوع پوست بهترنتیجه میگیرد
  • کدام موها بهتر نتیجه میگیرند
  • کدام دستگاه بهتر است

 

استفاده از ژیلت و کرم های موبر یک روش سریع برای از بین بردن مو های زائد محسوب می شود اما در عین حال رشد مو با این روش ها سریع تر می باشد. اپیلاسیون هم  روش دیگری است و با اینکه رشد مو با این روش نسبت به روش های قبل کندتر است اما بسیار دردناک می باشد و باعث سوزش و خارش در پوست صورت و بدن می شود.

 

 

 

قبل و بعد از لیزر دایود
رفع لیزر با دستگاه لیزر دایود
لیزر موهای زائد در کلینیک زیبایی در ونک
تصویر قبل و بعد از عمل یکی از مراجعین کلینیک دکتر دستخوش .

لیزر موهای زائد

✔️عکس لیزر قبل و بعد✔️کلیک

 

روش دائم از بین بردن موهای

 

 

بهترین روش برای رفع دائم موهای زائد استفاده از لیزر است که معمولا ریشه مو را می سوزاند و برای از بین بردن دائم مو های خود باید لیزر در چند جلسه انجام گیرد.و برای اینکه در هنگام لیزر پوست شما دچار آسیب نشود سعی شود که به مراکز معتبر مراجعه کرده و با دستگاه های مخصوص پوست شما این کار انجام گیرد.

 

انواع دستگاه لیزر و تفاوت آنها برای پوست روشن و گندمی

 

برای لیزر موهای زائد انواع دستگاه لیزر موجود می باشد که نمی شود در مورد این که کدام دستگاه بهتر است صحبت کرد زیرا هر دستگاه مزایا و معایبی دارند و برای افراد با توجه به نوع پوست و رنگ پوست متفاوت است

 

پس بهتر است برای انجام بهتر هر فرد درباره کارکرد هر یک از این دستگاه ها اطلاعاتی را کسب کند تا بهترین انتخاب در این زمینه صورت گیرد.

 

انواع دستگاه لیزر به 4 دسته تقسیم می شوند که اولین نوع این دستگاه آی پی ال است در واقع این نوع فناوری لیزر محسوب نمی شود و فقط پرتو نور است و یک نوع دستگاه خانگی به حساب می آید که معمولا در آرایشگاه ها برای ماساژ استفاده می شود.

 

اما دستگاه های بعدی کاربردی تر هستند و در کلینیک ها مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 

دستگاه الکساندرایت

 

 

 

دستگاه بعد لیزر الکساندریت است که از معروف ترین دستگاه های لیزر برای موهای زائد محسوب می شود که این اسم مربوط به خود دستگاه نیست بلکه الکساندریت جز یکی از فناوری های لیزر است و مربوط به برند خاصی نمی باشد

 

که معمولا برای کسانی که پوست سفیدی دارند مناسب است و برای پوست های تیره تر و البته کسانی که موهای ضخیم تری دارند توصیه نمی شود.

 

زیرا این دستگاه فقط ملانین های مو را جذب می کنند که در افراد با پوست های تیره و گندمی ملانین علاوه بر اینکه در مو وجود دارد در پوست های تیره هم وجود دارد

 

پس گزینه مناسبی فقط برای افراد سفید پوست است. این نوع لیزر علاوه بر اینکه لیزر موهای زائد است برای از بین بردن لک و همچنین پاک کردن تاتو کاربرد دارد. طول موج تمامی این دستگاه ها 755 نانومتر است.

 

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

دستگاه لیزر دایود

 

 

نوع بعدی دستگاه لیزر برای موهای زائد دایود است طول موج این دستگاه 800 تا 810 نانومتر است یعنی از دستگاه الکساندریت بیشتر است پس

 

با توجه به طول موج این دستگاه از عمق نفوذ بالاتری برخوردار است که باعث آسیب دیدگی کمتر در پوست می شود و پوست را در برابر اشعه حفظ می کند .

 

 

برای پوست هایی که کمی تیره بوده و به اصطلاح گندمی است مناسب است ولی برای پوست هایی با درجه تیرگی بالاتر نامناسب است و برای پوست های روشن تا متوسط کاملا بی خطر است و نتایج خوبی دارد. و بر روی موهای تیره و ضخیم هم تاثیر گذار است.

 

 

و همچنین درد این نوع دستگاه نسبت به دستگاه های دیگر بسیار کمتر است.

 

ان دی یاگ دستگاه لیزر موهای زائد

 

 

نوع دیگر دستگاه که مبتنی بر فناوری ان دی یاگ است طول موج این دستگاه 1064 است که نسبت به دیگر دستگاه ها از همه بالاتر است

 

و برای انواع پوست از روشن و متوسط گرفته تا تیره مناسب است و برای تمامی پوست ها کاربرد دارد و در کم کردن رشد مو تاثیرگذار است.

 

 

عیبی که این دستگاه دارد این است که ممکن است باعث سوختگی و زخم در پوست شود و مزایایی که این دستگاه دارد این است که قابلیت این را دارد که طول موجش را تا 500 نانومتر کاهش دهد و برای برداشتن موهای نازک و نزدیک به سطح پوست مناسب است.

 

 

 عوارض و میزان درد دستگاه های لیزر موهای زائد

با اینکه لیزر مو های زائد یک روش کم خطر محسوب می شود ولی ممکن است عوارضی هم در برخی افراد داشته باشد و

 

هر چه طول موج در دستگاه بیشتر و مدت زمان تابش کمتر باشد آسیب آن به پوست هم کمتر می شود و بر روی کم کردن موهای زائد هم تاثیر کمتری دارد.

 

پس عوارض آن نسبت به دستگاه مورد استفاده و همچنین نوع و رنگ پوست متفاوت است.و این عوارض در افرادی که پوست های تیره تری دارند نسبت به افراد با پوست های روشن بسیار بیشتر است.

 

 

 

عوارض طبیعی لیزر

 

 

اما عوارض طبیعی لیزر که ممکن است برای بیشتر افراد بعد از انجام لیزر تا دو سه روز نمایان شود التهاب و قرمزی پوست است که شبیه آفتاب سوختگی است و قابل تحمل است و مشکل جدی به وجود نمی آورد و ممکن است با کمی درد همراه باشد اما خود فرآیند لیزر موهای زائد معمولا درد آور نیست و درد کمی دارد.

 

 

و بعد از گذشت چند روز این عوارض طبیعی ناپدید می شود.

 

عوارض دیگر که ممکن است در برخی افراد رخ دهد پوسته پوسته شدن و تغییر در رنگ پوست است علاوه براین عوارض نادر دیگری

 

 

  • همچون آسیب به چشم 
  • عفونت های پوستی 
  • سوختگی 
  • تاول 
  • اسکار 
  • زخم ممکن در برخی افراد به وجود آید.

لیزر موهای زائد

تعداد جلسات برای از بین بردن موهای زائد با لیزر

برای پاسخ به این سوال جواب قطعی وجود ندارد زیرا تعداد جلسات به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله نوع پوست و مو و البته سن افراد و اینکه در چه قسمتی از بدن لیزر انجام می گیرد متفاوت است.

 

ولی به طور کلی می توانیم بگوییم که برای لیزر موهای زائد تعداد جلسات با توجه به عوامل گفته شده از 6 جلسه تا 8 جلسه متغیر است. که معمولا در طی یک سال دو جلسه انجام می گیرد.

 

 

شما برای انجام لیزر موهای زائد می توانید به مرکز لیزر گیشا مراجعه کنید و زیر نظر بهترین دکتر پوست و با دستگاه جدید فول بادی الکس دایود 2020  با قیمت باور نکردنی فقط 480 هزار تومان و با خیالی راحت موهای زائد خود را از بین ببرید.

 

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در گیشا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *