لیزر دایود و SHR راهی به سوی نابودی موهای زائد

لیزر موهای زائد

موهای زائد یکی از دغدغه های مهم افراد به ویژه بانوان است. راه های زیادی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد اما امروزه استفاده از راهکارهایی که تکنولوژی جدید ارائه داده است رضایت بسیاری از افراد را جلب کرده است. لیزر دایود و SHR ارمغان تکنولوژی برای کسانی است که از موهای زائد خود خسته شده اند.

در ادامه مطلب شما را بیشتر با این دو لیزر آشنا خواهیم ساخت.

لیزر مو های زائد


آشنایی با لیزر دایود و SHR و تفاوت های آنها

 

دایود نام دستگاه لیزری است که به نوبه خود از محبوبیت زیادی برخوردار است. دایود با نفوذ به عمق پوست ریشه مو را ضعیف کرده در طی مدتی آنها را از بین می برد. در این لیزر از تکنولوژی نیمه هادی بهره گرفته شده است که در محدوده مرئی مادون قرمز، نور تولید می کند.


کدام دستگاه لیزر مو بدون درد است ؟


 

نور تولید شده بر ناحیه مورد نظر تابیده می شود و به عمق بیشتری از پوست نفوذ می کند تا آنجا که توسط ملانین که در فولیکول موهای زائد وجود دارد جذب می شود این انرژی در فولیکول مو تبدیل به انرژی گرمایی می شود و به پیاز مو و سپس ساقه آن آسیب می رساند. لیزر دایود و SHR هر دو از طریق نور و امواج به رفع موهای زائد کمک می کنند

 

اما SHR در اصل لیزر محسوب نمی شود بلکه بر پایه آی پی ال است که سیستم نوری محسوب می شود.

به راحتی در عمق پوست جذب شده و ریشه مو را تحت تاثیر قرار می دهد و موجب کاهش و ازبین بردن آن می شود. در استفاده از دستگاه SHR لازم است موهای ناحیه ای که می خواهید رفع شود کمی بیرون از پوست در آمده باشند

تا انرژی دستگاه را جذب کنند که این امر در دستگاه لیزر دایود متفاوت است و حتی شیو کامل انجام می گیرد.

 

قیمت لیزر با توجه به ناحیه مورد نظر و نوع دستگاه متفاوت است ولی می توان به پایین بودن هزینه دستگاه SHR نسبت به دایود اشاره کرد.


مزایا و معایب رفع موهای زائد با لیزر دایود

 

در استفاده از این لیزر برای ریشه کن کردن موهای زائد دوره نقاهت کوتاهی را پس از انجام لیزر خواهید داشت و قرمزی ناشی از گرمای لیزر به سرعت رو به بهبودی خواهد رفت.

 

 لیزر دایود در مقایسه با SHR  سرعت بالایی دارد به سرعت محدوده زیادی از موها را به طور همزمان مورد اثردهی قرار خواهد داد. طول موج آن را می توان تغییر داد و با توجه به مکانیسم گزینشی که دارد به پوست آسیب نمی رساند.

کلینیک زیبایی در الهیه بوتاکس ، ژل جوانسازی ، لیزر موهای زائد

از این لیزر برای پوست های روشن و حتی تیره که بیشتر مستعد سوختگی هستند، استفاده می شود. در هر حال طبیعی است که علاوه بر مزایایی که دارد احتمال وجود معایبی نیز وجود داشته باشد.

 

احتمال قرمزی و تورم بعد از لیزر وجود دارد که ممکن است در بعضی افراد شدیدتر باشد و باعث ایجاد التهاب شود. در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید امکان ایجاد لکه های تیره وجود دارد پس بایستی به این نکته توجه کرده و حتما از ضد آفتاب استفاده کرد.


لیزر موهای زائدمزایا و معایب دستگاه SHR

این دستگاه نیز به مانند دایود دارای نقاط قوت و ضعف می باشد که از جمله می توان به این مورد اشاره کرد که دستگاه SHR حتی برای پوست های تیره تر هم قابل استفاده است و احتمال سوختگی آن نسبت به دستگاه های لیزر به صفر می رسد.

 

این دستگاه نیز با عملکرد مخصوص خود فقط ریشه موها را تحت تاثیر قرار می دهد و به اطراف پوست نفوذ نمی کند. در مورد نقاط ضعف آن می توان به روند آهسته تر آن در مقایسه با دستگاه های لیزر اشاره کرد که البته باز هم نوع پوست و مو در آن دخیل می باشد. با این دستگاه حتی می توان موهای کرکی را نیز از بین برد.

لیزر دایود و SHR هر دو مراقبت های لازم و ویژه را پس از استفاده می طلبند.



 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *