عوارض پی ار پی مو چیست؟ همراه توضیحات کامل

عوارض prp

عوارض پی ار پی :

درد در ناحیه آسیب دیده

از نخستین عوارض پی ار پی میشود به این مورد اشاره کرد که برخی از افرادی که  درمان پی ار پی قرار گرفته اند  از یک درد حاد یا درد در محل تزریق، معترضند. بعضی وقت ها این درد در داخل استخوان یا عضله حس می شود.

عفونت و قرمز شدن بعد از انجام پی ار پی

این درمان با تزریق با استریلیزاسیون شدید سرم صورت می گیرد و در انجام آن بسیار باید مراقب بود بعضی اوقات مشاهده شده در قسمت مربوطه عفونت گزارش شده

clinic42 به شما مرکز پی ار پی در تهران را معرفی میکند. لیست این مراکز را میتوانید در صفحه مربوطه مشاهده کنید.

[masterslider id=”4″]

واکنش آلرژیک

این عارضه بسیار نادر است اما مثل هر درمانی ممکن است پوست و بدن افراد حساسیت نشان دهند. که با مطالعات بیشتر میتوان عارضه را از بین برد

 

ممکن است چون در پی ار پی از سرنگ مخصوص استفاده میشود لخته خون به وجود بیاید که در صورت این اتفاق درمان طبیعی دارد.

تغییر رنگ پوست

عوارض پی ار پیگاهی اوقات پوست اطراف ناحیه ای که PRP در آن تزریق شده است، کبود می شود. این کبودی ممکن است طبیعی باشد. اما اگر این کبودی عمیق و تیره تر از حالت طبیعی است، آن را نادیده نگیرید و در اسرع وقت با پزشک خود تماس بگیرید.


ترجمه یک مقاله برای توضیح بیشتر prp

یک روش جدید اقتصادی منحصر به فرد برای تهیه PRP گزارش شده است.این روش شامل یک روند ساده و یک سرنگ 5 میلی لیتری یکبار مصرف است که اجازه می دهد تا وارد یک سانتریفیوژ معمولی و محل قرار دادن سرنگ روی سانتریفیوژ شود تا PRP در کنار نوک سوزن جدا شود.

فاکتور رشد پلاکتی BB در PRP تحت محلول ضد انعقادی محلول دگزا تروز A (ACD-A) یا هپارین به عنوان آنتی باکتریال و با یا بدون پروستاگلاندین E1 (PGE1) به عنوان یک مهار کننده تجمع پلاکت اندازه گیریم می شود .

نتایج:

روش جدید با موفقیت PRP را با فاکتور رشد بالقوه پلاکتی BB در تمامی شرایط به طور موفقیت آمیز ایجاد کرد و بالاترین مقدار با استفاده از ACD-A و PGE1 بدست آمد.

نتیجه گیری:

روش جدید مفید است و استفاده از ACD-A و PGE1 بیشتر توصیه می شود.
پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) امروزه در زمینه پوست و زیبایی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. 1.2 فیبروبلاست ها را درون پوست تحریک می کند و باعث تولید الیاف کلاژن می شود.
همانطور که PRP از خود خون ساخته شده است، درمان بسیار مطمئن و ایمن است. اکثر کیت های موجود در بازار، محلول ضد انعقادی محلول دگزا تروز A (ACD-A) را به عنوان یک ضد انعقاد می پذیرند، گرچه دیگران نظیر هپارین یا EDTA (اتیلنیدین تتراستیک اسید) وجود دارد. علاوه بر این، بدون کیت ها، مهارکننده تجمع پلاکت را در نظر می گیرند، اگرچه انعقاد و تجمع پلاکت ها بسیار متفاوت است و ضد انعقادی هرگز تجمع پلاکت ها را مهار نمی کند.


ایا به مشاوره بیشتر درباره پی ار پی مو نیاز دارید ؟

شما میتوانید با مشاوره رایگان با دکترین مشاور کلینیک 24 , بهترین روش درمان ریزش مو را انتخاب کنید.

کلینیک دکتر راحمی (شرق تهران)

دکتر شیرین راحمی

تماس و مشاوره

ورود به این کلینیک

کلینیک مریم ( شمال تهران)

کلینیک زیبایی مریم نیاوران

تماس و مشاوره

ورود به این کلینیک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *