عمل بینی با بی حسی موضعی

عمل بینی با بی حسی موضعی

عمل بینی با بی حسی موضعی

 هدف از عمل بینی (Rhinoplasty) یا جراحی زیبایی بینی ، ترمیم و بهبود شکل و فرم بینی می باشد.این جراحی را می توان به دو روش با بیهوشی عمومی و بی حسی موضعی انجام داد.

عمل بینی ممکن است در کلینیک و یا بیمارستان انجام شود و در مواردی که عمل پیچیده است احتمال دارد نیاز به بستری کوتاه مدت در بیمارستان باشد.در بیشتر موارد این عمل بین یک تا دو ساعت طول می کشد اما زمان عمل می تواند بیشتر باشد.

وقتی از بی هوشی عمومی استفاده می شود ، بیمار به خواب می رود اما در بی حسی موضعی فقط بینی و نواحی اطراف آن بی حس شده و بیماربا آرامش و در حالی که دردی احساس نمی کند ، در طول جراحی بیدار و هوشیار است.

عمل بینی با بی حسی موضعی

عمل بینی چگونه انجام می شود؟

فرآیند جراحی بینی به طور معمول با ایجاد برش ها در داخل سوراخ های بینی انجام می گردد و در مواردی ممکن است برش از بیرون و اطراف پایه بینی انجام شود ، این نوع برش ها برای طراحی نوک بینی و پیوند غضروف کاربرد دارند.

در صورتی که بیمار بخواهد تا بینی باریک تر شود ، برش ها در اطراف سوراخ بینی گسترش پیدا می کند.از برش های کوچک در داخل بینی برای شکستن استخوان و تغییر شکل بینی استفاده می شود.

بعد از جراحی از یک آتل در بیرون بینی استفاده می شود تا آتل به حفظ شکل جدید استخوان بعد از جراحی  کمک کند.آتل های نرم هم نوع دیگری از آتل هستند که برای پایداری دیواره تقسیم مجاری هوا (سپتوم) در سوراخ های بینی قرار می گیرند.

مطالب مرتبط

بهترین کلینیک جراحی بینی استخوانی در تهران

عوارض عمل بینی چیست؟

 

عمل بینی با بی حسی موضعی

جراحی بینی برای رفع چه مشکلاتی انجام می شود؟

امروزه در جراحی زیبایی و کلینیک های زیبایی ، جراحی بینی از رایج ترین روش های جراحی می باشد و برای موارد زیر کاربرد دارد:

  • تغییر در اندازه بینی
  • باریک کردن دهانه سوراخ های بینی
  • تغییر زاویه بین بینی و لب بالا
  • اصلاح نقایص یا صدمات مادرزادی
  • رفع مشکلات تنفسی
  • تغییر شکل نوک یا پل بینی

وقتی جراحی بینی برای اهداف زیبایی انجام شود ، تغییر شکل بینی با خواست و سلیقه فرد انجام می شود.اغلب پزشکان جراح ترجیح می دهند که با رشد کامل استخوان بینی در فرد ، این جراحی را انجام دهند.

رشد کامل استخوان بینی در دختران بین 14 تا 15 سالگی و بعدتر در پسران اتفاق می افتد.برای انجام عمل بینی در هر سنی باید مشورت دقیقی با پزشک انجام داد.

عمل بینی با بی حسی موضعی
عمل بینی با بی حسی موضعی

عمل بینی با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی؟

در تعیین این نکته عوامل مختفی دخیل هستند از جمله می توان به نظر پزشک جراح ، شرایط سلامت بیمار ، نوع عمل و اینکه در کدام قسمت از بینی انجام می شود ، همچنین هدف از عمل را نام برد.

نظرات مختلفی در موافقت و مخالفت با هر روش وجود دارد اما به طور کلی ترجیح بسیاری از پزشکان جراح استفاده از بیهوشی عمومی با متد های جدید که پس از جراحی در مدت کوتاهی اثرات آن از بین می رود و بیمار هوشیاری خود را باز می یابد.

در کنار این در بی حسی موضعی عوارض بیهوشی عمومی دیده نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *