علائم پارگي پروتز سينه

عوارض و پارگی پروتز سینه

ممکن است مدتی پس از عمل ،  شما نیز دارای علائم پارگي پروتز سينه شده باشید.  تمامی مدل های پروتز سینه دارای پوسته ی خارجی از جنس سیلیکون هستند و به دلایل مختلفی ممکن است در معرض پارگی یا ایجاد شدن سوراخ قرار بگیرند.

با گذشت زمان بعد از استفاده از پروتز احتمال ایجاد مشکلاتی مثل پارگی در آن افزایش می یابد.

شکاف در پروتز سینه

مطالب مرتبط :

 

مزایا و معایب پروتز سینه

 

 

دلایل و نشانه های پارگی پروتز سینه

نشانه های پارگی پروتز سینه

 

پارگی پروتز سینه می تواند در اثر حوادثی مثل تصادفات رانندگی ، استفاده ی طولانی مدت و فرسودگی ، در اثر بیوپسی یا بافت برداری اتفاق بیافتد.

ایا پارگی پروتز سینه درد دارد ؟

وقتی شما از یک پروتز سینه ی آب نمکی استفاده می کنید اگر دچار پارگی شود یا دریچه ی آن خراب شود ، به طور معمول در چند روز مایع نمکی نشت می کند و سینه تا حدودی تخلیه می شود .احتمال اینکه آب نمک در این مدت جذب بدن شود زیاد است پس باید به سرعت پارگی و نشت در پروتز سینه تشخیص داده شود.

 

مطالب مرتبط :

 

سوالات متداول در مورد پروتز سینه

 

 

در علائم پارگي پروتز سينه وقتی پارگی در پروتز های سیلیکونی اتفاق بیافتد ، ژل درون پروتز که سفت تر و غلیط تر شده است به آرامی نشت می کند و مدت زمانی طول می کشد تا متوجه شوید پروتز پاره شده است و حتی ممکن است متوجه نشده و ژل جذب بدن شود.

پارگی پروتز سینه چگونه است ؟
تکه های سیلیکونی پروتز ، نشست کرده

 

در پروتز هایی که از ژل مایع سیلیکونی  استفاده می شود با ایجاد پارگی یا سوراخ ، ژل از اطراف بافت پروتز یا ایمپلنت نشت می کند.

در صورت جذب در بدن ژل سیلیکون مایع می تواند به سایر قسمت های بدن مانند غدد لنفاوی یا ریه ها سرایت و گسترش پیدا کند.

 

مطالب مرتبط :

 

انواع پروتز سینه

 

 

عوارض پارگی پروتز سینه

درد پروتز سینه در تهران

بدن فرد با ایجاد بافت اسکار بیشتر به نشت ژل سیلیکونی واکنش نشان می دهد که این موضوع می تواند آزار دهنده باشد و همچنین باعث ایجاد ناهنجاری ظاهری در سینه می شود.

در موارد نادر و کمتر دیده شده ای جدب ژل سبب بوجود آمدن توده ای به نام گرانولومای سیلیکونی در بازو ها ، زیر بغل ، قفسه ی سینه و یا قسمت های دیگر بدن شود.

درد های ناشی از پارگی پروتز
عوارض ناشی از پارگی پروتز سینه

 

از سال 2006 در آمریکا پروتز های سیلیکونی که استفاده می شوند باید پوسته ی خارجی ضخیم و محکم تری داشته باشند و ژل که برای پر کردن استفاده می شود شکل منسجم تری داشته باشد.

در پروتز های سیلیکونی همانطور که گفته شد با پارگی در پوسته که شکستگی ژل هم خوانده می شود ، شکل و ظاهر پروتز تحت تاثیر قرار می گیرد.

علائم پارگي پروتز سينه سیلیکونی

مقایسه پروتز سالم و عوارض پارگی پروتز سینه

 

علائم پاره شدن پروتز سیلیکونی می تواند شامل تغییر در شکل و اندازه و فرم سینه و افزایش درد ، سفت شدن و تورم در طی چند هفته باشد.در صورتی که پارگی پروتز سیلیکونی علائم قابل توجهی ایجاد نکند به آن پارگی بی صدا گفته می شود.

غربالگری برای پارگی پروتز سینه

دستگاه ام ار ای

توصیه می شود افرادی که از پروتز سیلیکونی استفاده می کنند سه سال بعد از جراحی پروتز و بعد از آن هر دو سال یکبار غربالگری شامل ام آر ای برای تشخیص پارگی بی صدا انجام دهند.

میتوان برای غربالگری به همان پزشک جراح  پروتز  ، انجام داد.

پارگی پروتز سینه چه عوارضی دارد ؟

هر زمانی که احساس کردید که پروتز شما دچار پارگی یا مشکل دیگری شده است حتما از جراح پروتز سینه بخواهید که آن را معاینه کند.

عکس برداری مانند سونوگرافی یا ام آر ای می تواند به تشخیص یک نشت یا پارگی کمک کند.

عکس ام ار ای از پارگی پروتز سینه
عکسی از پارگی پروتز سینه که توسط دستگاه MRI گرفته شده است.

 

ام آر ای (با تجهیزات طراحی شده مخصوص برای عکسبرداری از سینه )به طور گسترده ای دقیق ترین آزمایش عکسبرداری برای تشخیص پارگی در نظر گرفته می شود.با اینحال ممکن است نتایج آزمایش دقیق نباشد که پارگی نشان داده شود.

 

 

مطالب مرتبط :

 

پروتز سینه و شیردهی در دوران حاملگی

 

 

جراحی و ترمیم علائم پارگی پروتز سینه

انواع پروتز سینه از نظر مقاومت و جنس

وقتی یک پروتز چه از نوع آب نمکی و چه از نوع سیلیکونی پاره شود ، پروتز باید با جراحی خارج شود.در برخی موارد جراح متخصص پروتز سینه ، کپسول بافت اسکار اطراف ایمپلنت را هم بر می دارد و یا فقط کپسول را با برش های کوچک باز می کند.

اگر در هردو سینه از پروتز استفاده می کنید در بیشتر موارد جراح هر دو را بر می دارد حتی اگر یکی از آنها ئچار پارگی شده باشد. اگر ایمپلنت سیلیکونی از آنسوی کپسول نشت کرده باشد، جراح پلاستیک سیلیکونی را که به بیرون نشت کرده است را برمی دارد.

جراحی پروتز سینه در تهران

 

 

مطالب مرتبط :

 

بالا کشیدن و لیفت سینه

 

 

اگر خواهان پروتز جدید باشید پزشک طی همین جراحی می تواند آن را وارد کند . گاها جراح پیشنهاد می دهد که از یک نوع پروتز دیگر استفاده کنید.

گزینه های متنوع و گوناگونی در ایمپلنت و پروتز سینه در تهران وجود دارد.

اگر همچنان سوالاتی دارید ، میتوانید جهت هر گونه مشاوره در زمینه پارگی پروتز سینه ، سوالات خود را از کلینیک دکتر دستخوش ، متخصص جراحی پروتز سینه در تهران ،  بپرسید.

برای مشاوره رایگان جهت ترمیم پارگی پروتز سینه با ما تماس بگیرید

 

09224504576

09214189115

021-46041665(خط ویژه)

 

  1. مدرک فوق تخصص جراحی سینه در تهران با کد نظام پزشکی
  2. تجربه 15 ساله در زمینه جراحی پروتز سینه در تهران
  3. اعمال 100% پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت
  4. رضایت مشتریان قبلی از خدمات ارائه شده
  5. مشاوره رایگان درباره نوع پروتز و …
  6. و در عین حال قیمت مناسب 

2 thoughts on “علائم پارگي پروتز سينه

  • ژوئن 20, 2021 at 01:08
    Permalink

    سلام و عرض ادب
    تقریبا دو یا سه هفته است درد مبهم ولی کم و ازار دهنده ای در زیر پستان چپ داشتم و امروز متوجه تورم در زیر پستان شدم، زیر سینه سراسر متورم و بیرون زده است البته بدون قرمزی و ترشح و توده ای احساس نمیکنم، ۴۹ ساله هستم و سه سال هست که یائسه شدم ، ایا احتمال سرطان سینه التهابی وجود داره، در سن ۴۰ تا ۴۶ سالگی دچار پاپیلومای خوش خیم بودم که با درمان و تغذیه و ورزش و تحت رسیدگی پزشک و بدون جراحی کاملا درمان شدم و در بررسی سال ۹۹ مطلقا چیزی در مامو گرافی و سونو گرافی دیده نشد
    و حدودا یکیال هست که پروتز سیلیکونی منتور کذاشتم

    Reply
    • جولای 29, 2021 at 14:36
      Permalink

      با سلام لطفا هر چه سریع تر به یک متخصص غدد مراجعه کنید و ازمایشات لازم را انجام دهید میتوانید لیست متخصص غدد در تهران را در لیست زیر ببینید.
      متخصص غدد تهران

      Reply

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *