طب سوزنی برای فشار خون بالا در بزرگسالان

طب سوزنی

چکیده

کنترل فشار خون یکی از مؤلفه های مهم پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی است. با وجود پیشرفت در درمان فشار خون بالا؛ مدیریت مؤثر ضعیف است. استفاده ترکیبی از استراتژی های دارویی متعدد در تنظیم فشار خون ناکام است و استفاده مزمن از آن عوامل باعث عوارض جانبی شدید می شود.

استراتژی های جدید برای کنترل فشار خون بالا مورد نیاز است. هدف ما در این مطالعه بررسی تأثیر درمان طب سوزنی بر فشار خون بیماران فشار خون بالا که حداقل 24 ماه در معرض داروهای ضد فشار خون قرار گرفته اند. هر بیمار از 1-3 داروی ضد فشار خون از یک گروه دارویی ناهمگن استفاده می کرد که از مهار کننده های ACE ، دیورتیک ها و مسدود کننده های بتا استفاده می کرد و شایع ترین شکایت آن بیماران خستگی ، سرگیجه ، ضعف ، سردرد و درد مفاصل ، مشکلات خواب ، سردی سرد و پا ، ورم ، افسردگی بوده است. رژیم غذایی بیماران (مصرف نمک) ، فعالیت بدنی یا استفاده از داروهای ضد فشار خون را تغییر ندادیم.

طب سوزنی

نتایج

این مطالعه شامل 24 بیمار مرد و 10 بیمار زن است.بعد از اینکه به مدت یک ماه در هر دو روز به مدت یک ماه با طب سوزنی به مدت 15 جلسه تحت درمان با طب سوزنی قرار گرفتیم ، در هر دو سیستولیک (از 163.14 +/- 19.33 به 129.49 +/- 18.52) و دیاستولیک (از 94.37 کاهش یافته است). فشار خون اين بيماران از 19 / 19.70 تا 31/79 79 79/7 / 7/7). هدف در اینجا ، مقایسه اثربخشی طب سوزنی و دارو درمانی بر فشار خون نیست ، بلکه این است که به سادگی گزارش کند که در بیمارانی که در حال حاضر از داروهای ضد فشار خون استفاده می کنند ، طب سوزنی  چشمگیر فشار خون را کاهش داده و شکایت بیماران را کم می دهد.

طب سوزنی برای فشار خون

ادامه

بنابراین نتیجه می گیریم که داده های ما به شدت نشان می دهد که طب سوزنی باید در دستورالعمل های فشار خون بالا باشد و به طور گسترده ای برای تنظیم فشار خون استفاده می شود.

فشار خون بالا در سراسر جهان شیوع بالایی دارد ، و ضرروری است تا بیماران با فشار خون با یک عمر دارو را تحمل کنند ، این امر منجر به فشار اقتصادی سنگین بر خانواده بیمار می شود و تأثیرات جدی بر کیفیت زندگی بیمار می گذارد. شواهد زیادی نشان داده اند که طب سوزنی به عنوان یک درمان کمکی می تواند فشار خون را در بیماران مبتلا به فشار خون بالا کاهش دهد ، اما مکانیسم عملکرد آن مشخص نیست.

در این مقاله به بررسی تحقیقات 2000 تا 2018 در مورد مکانیسم طب سوزنی فشار خون بالا می پردازیم و دانش فعلی در مورد استفاده از طب سوزنی برای فشار خون بالا را خلاصه می کنیم. ما دریافتیم که مکانیسم به موجب آن طب سوزنی فشار خون را کاهش می دهد ، مربوط به تنظیم سیستم رنین-آنژیوتانسین-آلدوسترون ، اندوتلیوم عروقی ، استرس اکسیداتیو ، سیستم عصبی و غیره  است.

ما همچنین عوامل تأثیر طب سوزنی فشار خون بالا را بررسی می کنیم. این نتایج ممکن است شواهد و ایده های تحقیقاتی را برای درمان فشار خون بالا از طریق طب سوزنی فراهم کند.

 

منابع:

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *