سن مناسب برای درمان لیزر زخم پوست

سن مناسب لیزر زخم پوست

سن مناسب برای درمان لیزر زخم پوست

لیزر، روشی محبوب و مدرن در میان جوامع امروزی برای رفع مشکلات پوستی، همچون زخم های پوستی می باشد. اما آیا درمان لیزری زخم های پوستی، در تمامی سنین مناسب خواهد بود؟

سن مناسب لیزر زخم پوست
سن مناسب لیزر زخم پوست

زخم پوستی چیست؟

هنگامی که پوست بر اثر سوختگی، برش های جراحی، خراش، جای جوش … آسیب می بیند، بافت فیبری به نام بافت اسکار بر روی زخم ایجاد می شود تا جای زخم را ترمیم و محافظت کند. در بعضی موارد، بافت اسکار اضافی، رشد می کند و بافت صاف و سختی به نام کلوئید را تشکیل می دهد.

کلوئیدها می توانند بسیار بزرگتر از زخم اصلی باشند. این زخم ها می توانند بر روی هر قسمت از بدن به وجود بیایند. گرچه کلوئیدها برای سلامتی شما مضر نیستند، اما ممکن است نگرانی های زیبایی ایجاد کنند.

کلوئیدها گاهی اوقات با نوع رایج دیگری از اسکار به نام زخم هایپرتروفیک اشتباه گرفته می شوند. زخم هایپرتروفیک زخم های مسطحی هستند که می توانند از رنگ صورتی تا قهوه ای متغیر باشند. برخلاف کلوئیدها، جای زخم هایپرتروفیک کوچکتر است و با گذشت زمان به خودی خود از بین می روند.

مطالب مرتبط

مراکز درمان جای زخم و بخیه در تهران

درمان جای آبله مرغان

درمان جای بخیه

لیزر درمانی چه تاثیری در بهبود زخم های پوستی دارد؟

لیزر برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی گزینه ای مناسب می باشد. برای انواع خاصی از اسکارها (از جمله برخی کلوئیدها)، پزشک ممکن است، لیزر درمانی را توصیه کند.

این روش برای ایجاد ظاهری نرم و صاف بر روی پوست به وسیله پرتوهای متمرکز نور، انجام می شود. شما  می توانید با استفاده از تابش های نوری لیزر براحتی کلوئیدهای ایجاد شده بر روی پوست خود را برطرف نمایید.

سن مناسب لیزر زخم پوست

سن مناسب لیزر زخم پوست

لیزر را می توان تقریباً در هر سنی شروع کرد البته این موضوع بستگی به شرایط و نوع مشکل شما دارد. به عنوان مثال، لکه های شرابی رنگ مادرزادی می توانند در دوران نوزادی درمان شوند.

اسکار آکنه، در نوجوانانی قابل درمان است و چین و چروک های سطحی را می توان از اوایل دهه 20 و 30 درمان کرد و در سنین بالای 40 سال نیز افراد تحت درمان لیزر برای جوانسازی قرار خواهند گرفت. در حقیقت، بسیاری از لیزرها و سایر دستگاه ها در گروه های سنی جوان پاسخ بیشتری برای بازسازی بافت نشان می دهند.

بیشتر افراد فکر می کنند لیزر درمانی برای افراد بالای 40 یا 50 سال است. اگرچه لیزر درمانی برای هدف قرار دادن علائم پیری بسیار مناسب است، اما فراتر از ارائه راهی برای جلوگیری یا به حداقل رساندن چین و چروک، می تواند برای جای زخم و بسیاری دیگر از مشکلات پوستی بسیار مفید باشد.

وقتی نوبت به بهترین سن برای لیزر می رسد، حقیقت این است که بهترین سن وجود ندارد! لیزر درمانی بسته به مشکل پوستی که می خواهید برطرف شود، می تواند در هر سنی تفاوت ایجاد کند.

بهتر است قبل از انجام هر نوع لیزر به خصوص در سنین پایین مشاوره ی کامل با متخصص پوست یا زیبایی انجام شود.

سن مناسب لیزر زخم پوست

عوارض لیزر درمانی چیست؟

لیزر درمانی یکی از روش های بی خطر و کم عارضه می باشد. البته باید بدانید که چه کسی در چه مکانی لیزر درمانی را انجام خواهد داد. زیرا راهنمایی های پزشک متخصص، قبل و بعد از درمان با لیزر و دقت او بر شرایط، سابقه بیماری، رنگ پوست و … می تواند بسیار در بهبودی شما حائز اهمیت باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *