روش های جایگزین تزریق ژل

روش های جایگزین تزریق ژل

 کلینیک 42 با بروز برخی مشکلات در روش تزریق ژل، بسیاری از بیماران و متخصصان، از روش های جایگزین تزریق ژل، استقبال کردند. روش های جایگزین تزریق ژل بسیار متنوع هستند.

تزریق ژل، از روش های درمانی و زیبایی است که برای اهدافی مثل رفع چروک های صورت و گردن و برجسته کردن لب و یا حتی گونه استفاده می شود. روش های جایگزین تزریق ژل، به دلایل مختلفی چون تاثیر طولانی مدت ژل و یا نظر پزشک مورد استفاده قرار می گیرند.

لیست بهترین مراکز تزریق ژل در تهران کلیک


تزریق ژل- آری یا نه؟

روش های جایگزین تزریق ژل

در دهه های اخیر استفاده از تزریق ژل برای رفع ایرادات صورت و زیباسازی صورت و بدن مرسوم بوده است. در ابتدا برای اهدافی از قبیل برجسته کردن لب و حتی برجسته کردن گونه ها از تزریق ژل دائمی استفاده می شد.

به مرور زمان و بروز عوارضی چون برآمدگی های غیر عادی و گلوله شدن ژل ها، استفاده از ژل دائمی ممنوع شد، البته امروزه نیز برخی از افراد به شکل غیرقانونی از این روش استفاده می کنند. همچنین برخی از تحقیقات، به اثر تزریق ژل و مواد تشکیل دهنده آن بر افزایش ریسک ابتلا به سرطان اشاره داشته اند.

⚠فیلم زیر مربوط به تزریق ژل لب است.☢⚠

[fvplayer id=”5″]

از این رو بسیاری از بیماران ترجیح می دهند از روش تزریق ژل با ماندگاری موقت، نیمه موقت و بالا استفاده نکنند، پزشکان متخصص نیز ممکن است بنا به شرایط بیمار روش تزریق ژل را مناسب قلمداد نکنند. در این موارد استفاده از روش های جایگزین تزریق ژل، با اثرگذاری مشابه پیشنهاد می گردد.

تزریق چربی و بوتاکس از روش های متداول جایگزین تزریق ژل می باشند که غیر تهاجمی، با اثر گذاری موقت هستند. روش های جراحی و استفاده از پروتز نیز از دیگر روش های جایگزین به شمار می روند که به دلیل دوران نقاهت طولانی تر، اثرگذاری دائمی و هزینه بالاتر نسبت به تزریق چربی و بوتاکس، از محبوبیت کمتری برخوردار هستند.

روش های جایگزین تزریق ژل

تزریق چربی جایگزینی برای تزریق ژل

در موارد گوناگون ممکن است پزشک متخصص استفاده از ژل را برای بیمار مورد نظر، مناسب تشخیص ندهد. در این زمان می توان از روش های جایگزین تزریق ژل، مانند تزریق چربی استفاده کرد. کاربرد تزریق چربی نیز در امور زیبایی از قبیل: از بین بردن چروک صورت و دست ها، زیبا کردن واژن ، برجسته سازی اندام هایی مانند لب ها، گونه ها و سینه و همچنین رفع خط لبخند و یا خطوط اخم می باشند.

روش های جایگزین تزریق ژل

معرفی بهترین دکتر پوست و مو در تهران

چربی مورد استفاده در روش تزریق چربی، از اندام هایی از بدن که دارای چربی اضافه هستند به دست می آید. چربی هایی که از ران و شکم گرفته می شوند به وسیله دستگاهی مخصوص خالص سازی می شوند و سپس برای تزریق به کار می روند.

ماده تزریقی این روش، از بدن انسان به دست می آید و همین امر موجب رفع احتمال ایجاد آلرژی در بیمار می کند. از طرفی دائمی نبودن اثر این روش، از دیگر مزایای آن محسوب می شود، ماندگاری تزریق چربی به عوامل گوناگونی بستگی دارد اما به طور معمول این روش اثری بین چند ماه تا یک سال در پی خواهد داشت.

بوتاکس از دیگر روش های جایگزین تزریق ژل

یکی دیگر از روش های جایگزین تزریق ژل، که در موارد مشابه امکان استفاده دارد؛ بوتاکس می باشد. اثر بوتاکس در حقیقت اثر سم بوتولینوم بر روی اعضای بدن است.

این سم با فلج کردن موضعی و موقتی اعصاب ناحیه مورد نظر، موجب بروز تغییرات دلخواه می شود. متخصصان می توانند با استفاده از روش های جایگزین تزریق ژل، تغییرات دلخواه را برای رسیدن به فرم ایده آل صورت ایجاد کنند، عمده کاربرد تزریق بوتاکس نیز مثل تزریق ژل، در برطرف کردن خطوط اخم یا لبخند، برجسته سازی گونه و لب ها و رفع چین و چروک صورت و گردن و دست ها می باشد. 

همچنین از بوتاکس برای برطرف کردن حرکات غیر عادی بینی در زمان صحبت کردن، درمان برخی مشکلات چشم و زیباسازی واژن نیز استفاده می شود. بوتاکس علاوه بر کاربردهای زیبایی در مواردی برای کاربردهای درمانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد مثل درمان میگرن، بیماری ام اس و بهبود مشکلات پروستات و جریان ادرار. البته تزریق بوتاکس نسبت به انجام جراحی های زیبایی هزینه کمتری دارد، به علاوه به دلیل داشتن دوران نقاهت کوتاه و دائمی نبودن از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

کلینیک 42 معرفی بهترین کلینیک های زیبایی در تهران


ایا به مشاوره بیشتر درباره تزریق ژل نیاز دارید ؟

شما میتوانید با مشاوره رایگان با دکترین مشاور کلینیک 24 , بهترین را انتخاب کنید.

کلینیک دکتر راحمی (شرق تهران)

دکتر شیرین راحمی

تماس و مشاوره

ورود به این کلینیک

کلینیک مریم ( شمال تهران)

کلینیک زیبایی مریم نیاوران

تماس و مشاوره

ورود به این کلینیک

کلینیک دکتر محقق ( غرب تهران )

تماس و مشاوره

دکتر محقق

ورود به این کلینیک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *