راه های درمان شوره سر

درمان شوره سر

در دنیای امروز داشتن ظاهری آراسته و مرتب از ویژگی های مهم شخصیتی به حساب می آید ولی یکی از نکاتی که این مهم را تحت شعاع قرار می دهد شوره سر است. در این مقاله سعی شده است شما را با علل ایجاد شوره سر و درمان شوره سر آشنا کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

شوره سر چیست

تعریف شوره سر

پوست بدن انسان همیشه و به طور مداوم در حال بازسازی و تولید است و پوست جدید دائما جایگزین پوست قدیمی می شود و هنگام حمام کردن پوست قدیمی شسته و از بین می رود.

این عمل در پوست سر نیز اتفاق می افتد ولی هنگامی که پوست قدیمی سر هنگام شستشو بنا به عوامل گوناگون بر روی سر باقی بماند و کاملا شسته نشود و این پوسته آنقدر زیاد باشد که باعث نگرانی شخص بشود به آن شوره سر می گویند. شوره سر بر دو نوع شوره ی خشک و شوره ی چرب طبقه بندی می شود.

چند ترفند برای درمان شوره سر

مهمترین نکته برای درمان شوره سر از بین بردن شوره سر یا به حداقل رساندن بعضی از عوامل ذکر شده قبل است. مثلا با تغذیه ی مناسب، نکشیدن سیگار، کم کردن استرس و شستن درست موها و آبکشی کامل موها پس از شستشو می توانیم مقداری از این مشکل بکاهیم.

اما بعد از ایجاد شدن این مشکل نیز می توان چند راه کار ارائه داد تا به حل آن کمک کند.


روغن زیتون

یکی از این کارها برای درمان شوره سر استفاده از چند ماده ی طبیعی به عنوان ماساژ بر روی پوست سر است. یکی از این مواد روغن زیتون است.

روغن زیتون به عنوان معجزه ای در دنیای روغنها که هم مصرف خوراکی دارد و هم مصرف خارجی، شناخته شده است. شما می توانید با ماساژ این روغن به تنهایی بر روی پوست سر خود از مواد موجود در این ماده نهایت بهره را ببرید.

درمان شوره سر با روغن بادام و زیتون

همچنین این روغن را می توان با روغن های دیگر مانند روغن بادام و یا روغن کرچک و یا روغن چای مخلوط و از معجزه طبیعت در درمان شوره سر بهره ی وافر را برد. حتی شما می توانید از شانه ی آغشته به نمک خوراکی برای شانه کردن موهای خود استفاده کنید. البته گفتن این نکته هم در اینجا ضروری است که شما می توانید از انواع شامپوهای ضد شوره که در بازار وجود دارد نیز استفاده کنید فقط این نکته را فراموش نکنید که حتما قبل از استفاده از این شامپوها با یک پزشک خوب در این مورد مشورت کنید.

⚠مشورت با یک پزشک به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین نوع شوینده را که با پوست سر شما سازگار است را انتخاب و از مواد مفید به کار رفته در آن برای سلامتی و شادابی موهایتان بهره ببرید

🔸🔶  بهترین دکتر پوست و مو در تهران  🔶🔸

ولی اگر باز هم با این معضل مواجه شدید بهتر است از مصرف شامپوهای قوی اجتناب کنید و از شامپوهایی استفاده کنید که طبیعی و گیاهی است و بیشتر حاوی عصاره ی گندم یا روغن جوجوباست.


چای بابونه

✅دم کرده ی چای بابونه بهترین مسکن برای التهاب پوست سر است. از شامپوهای حاوی این گیاه استفاده کنید. شستشوی سر با چای سبز از رشد قارچی که باعث شوره ی سر می شود جلوگیری می کند برای همین از این ماده برای درمان شوره سر استفاده کنید.

هنگام شستشو با این ماده برای درمان شوره سر بگذارید چای به مدت حدود 10 دقیقه روی سر بماند سپس برای اثر بخشی بهتر با شامپوی حاوی روغن بادام یا زیتون سر را بشویید.

 



مشاوره رایگان درباره راه های درمان شوره سر

بدون دغدغه با کلینیک24 تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

 

کلینیک دکتر راحمی (شرق تهران)

دکتر شیرین راحمی

تماس و مشاوره

ورود به این کلینیک

 

کلینیک مریم ( شمال تهران)

کلینیک زیبایی مریم نیاوران

تماس و مشاوره

ورود به این کلینیک

 

کلینیک دکتر محقق ( غرب تهران )

تماس و مشاوره

دکتر محقق

ورود به این کلینیک


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *