راههای کاهش خونریزی قاعدگی

راههای کاهش خونریزی قاعدگی

افرادی که در طول دوره قاعدگی با خونریزی زیاد مواجه هستند به طور حتم به تنها چیزی که فکر می کنند راههای کاهش خونریزی قاعدگی می باشد. حال در ادامه ما به تعدادی از روشهای درمان خانگی برای قطع زود هنگام پریود اشاره خواهیم کرد که با استفاده از این روش ها افراد می ‌توانند خونریزی قاعدگی شان را کاهش داده و یا قطع کنند.


پانزده روش درمان خونریزی زیاد در قاعدگی

خونریزی شدید در طول قاعدگی یکی از دغدغه های بسیاری از افراد بوده که ممکن است برای بسیاری از افراد رخ دهد که مهمترین دلیل آن به هم خوردن تعادل هورمون ها، استرس،  نابهنجاری های بافت های لیفی رحم، وجود تومور خوش خیم، ضخیم شدن دیواره رحم و یا همچنین از دست دادن مقدار زیاد وزن می باشد.

با این حال دقت داشته باشید روش های خانگی زیادی برای کاهش خونریزی قاعدگی وجود دارد که امتحان کردن هر کدام از آن ها ممکن است سریعا شما را به خواسته تان برساند.

در این بین استفاده از دمنوش زنجبیل یکی از راههای کاهش خونریزی قاعدگی می باشد که به دلیل اثرات آرامش بخش تاثیر بسزایی دارد.

راههای کاهش خونریزی قاعدگی با رعایت مصرف و پرهیز بعضی از غذا ها

دارچین

دارچین نیز یکی از موثرترین راه های جلوگیری از قاعدگی سنگین می باشد که برای این امر می توانید چند تکه دارچین را در آب بخیسانید و روزی دو بار سه قطره از آن میل کنید.

👈درمان افتادگی پوست واژن و راه های آن👉

دانه خردل

دانه خردل دیگر گیاهی بوده که به کاهش خونریزی قاعدگی کمک می ‌کند که برای این امر می توانید روزانه ۲ گرم دانه خردل خشک شده را با شیر مخلوط کرده و دو مرتبه در روز پیش از قاعدگی یا در طول قاعدگی آن را میل کنید.

دانه گشنیز

دانه گشنیز نیز به گونه‌ای بوده که استفاده از جوشانده آن موجب کاهش خونریزی قاعدگی می شود. از طرفی برگ آویشن را اگر به آب جوش بیفزایید و پس از ۱۰ دقیقه این چای را میل کنید مانع قاعدگی سنگین خواهد شد.

راههای کاهش خونریزی قاعدگی

کشک

خوردن یک فنجان کشک به همراه گل موز پخته شده نیز می تواند باعث افزایش پروژسترون و کنترل خونریزی شود. سنبل هندی  یکی دیگر از روش‌های درمانی موثر برای خونریزی رحم بوده که از سال‌ها قبل مورد استفاده قرار می گرفته است.

شیرین بیان

شیرین بیان نیز اگر به صورت پودر شده سه تا چهار بار در روز استفاده شود به کاهش قاعدگی شدید کمک می کند. استفاده از شیره هایی که از برگهای درخت انجیر گرفته می‌شود نیز از جمله راههای کاهش خونریزی قاعدگی می باشد.

منیزیم

خوردن غذاهای سرشار از منیزیم همچون دانه هندوانه، جو، دانه کنجد، کدو تنبل، نارگیل و شربت بهار نارنج می تواند باعث جلوگیری از خونریزی شدید شود. چای ترکیبی گل زوفا و گزنه سفید به دلیل خاصیت قابض کننده‌ای که دارد در جبران کم خونی موثر بوده و برای جلوگیری از خونریزی شدید مورد استفاده قرار می گیرد.

چای نعناع

همچنین چای نعناع فلفلی و گل غافث از جمله درمان های گیاهی خونریزی زیاد قاعدگی است.


راههای کاهش خونریزی قاعدگی

خوردن مفنامیک اسید از دیگر راههای کاهش خونریزی قاعدگی

علاوه بر راه‌هایی که در بالا جهت کاهش خونریزی قاعدگی بیان شد جالب است بدانید استفاده از برخی داروها و قرص ها نیز می تواند در درمان خونریزی شدید مناسب باشد. به طوری که مطالعات انجام شده نشان داده استفاده از مفنامیک اسید و ویتاگنوس از جمله موثرترین راههای کاهش خونریزی قاعدگی که باعث کاهش قابل ملاحظه خونریزی قاعدگی می شود به طوری که اگر احساس کردید خونریزی قاعدگی تان از هر دوره بیشتر است می‌توانید با مصرف روزی یک عدد قرص مفنامیک اسید در کاهش آن تاثیر بگذارید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *