انواع روشهای رفع و درمان چین و چروک صورت

چروک پیشانی و درمان و رفع آن

این مقاله درباره درمان چین و چروک صورت میباشد ; همهی ما میدانیم که پیدایش چین و چروک صورت هم میتواند نشانهای از ورود به دوران پیری باشد و هم اینکه در اثر عادات نامناسب زودتر از موعد بروز کند و در صورت نیز، ناحیهی دور چشم به علت داشتن پوستی نازکتر، سریعتر رخ میدهد. به طور کلی برای رفع چین و چروک دور چشم روشهای خانگی و حتی جراحی بسیاری وجود دارند که به طور خلاصه به آنها میپردازیم.

در مقاله زیر به این پرسش ها جواب میدهیم :

درمان چروک دور چشم

 

ترک عادتهای بد زندگی مانند اخم کردن، سیگار کشیدن و یا حتی خوابیدن بر روی یک طرف صورت، همگی میتوانند سبب ایجاد چین و چروک صورت مخصوصا در ناحیهی دور چشم شوند پس این عادات را کنار بگذارید.

حتما از کرم ضد آفتاب کمک بگیرید مخصوصا خانمها که در کل پوستی نازکتر از آقایان دارند. فراموش نکنید که هر موردی در کنار مزایای خود میتواند در صورت استفادهی نادرست یا بیش از حد آسیب رسان نیز باشد که یکی از این موارد نور خورشید است که علاوه بر ایجاد سرطان پوست و سوختگی، سبب چین و چروک صورت در ناحیهی دور چشم میشود.

چین و چروک صورت

درمان خانگی چروک دور چشم

رطوبت رسانی به پوست را فراموش نکنید، اکثر چین و چروک صورت مخصوصا در ناحیهی دور چشم به علت خشکی زیاد و عدم رطوبت رسانی کافی ایجاد شدهاند.

در کنار رژیم غذایی مناسب و حاوی ویتامینهای مورد نیاز، حتما ورزش کردن را نیز در برنامهی خود بگنجانید. برای رفع چین و چروک صورت در ناحیهی دور چشم، این دو فاکتور همراه با یکدیگر اثر فوق العادهای خواهند داشت.

چین و چروک صورت درمان

روغنهای دور چشم مانند نارگیل و زیتون را فراموش نکنید. استفادهی شبانه از روغن و کپسول ویتامین E و یا مالیدن کپسول ویتامین e روی پوست به تنهایی یا در ترکیب با کرم یا روغن بادام و یا قهوه و حتی به صورت ماسک، در رفع چین و چروک صورت، مخصوصا دور چشم معجزه میکند.

رفع چین و چروک صورت در ناحیهی دور چشم با روشهایی بی خطر

وازلین  برای رفع چروک زیر چشم توصیه میشود

چین و چروک دور لب و درمان

یکی از قسمتهایی که وجود چین و چروک صورت را بیش از پیش ناراحت کننده میسازد در ناحیهی دور لب است که در صورت عدم پیشگیری، بر تعداد و عمق آنها اضافه میگردد و حذف آنها مشکلتر میشود. معمولا عوامل مختلفی مانند ژنتیک، سن، سیگار کشیدن و حالتهای غیر طبیعی بر روی صورت سبب ایجاد چین و چروک صورت در ناحیهی اطراف لب میشود. اکنون با روشهای درمان و رفع آن آشنا شوید که اصلا خطری ندارند.

چروک دور لب

روغن و نرم کننده در ناحیهی دور لب در رفع چین و چروک صورت مخصوصا دور لب بسیار مؤثر است تا از خشکی بیش از حد آن جلوگیری کند. همچنین سعی کنید تا حد امکان از لیس زدن لبهای خود مخصوصا در فصل زمستان اجتناب کنید.

قبل از اینکه در معرض نور خورشید قرار بگیرید، مخصوصا در فصل زمستان که با خشک شدن آنها تأثیر بد آن تشدید میشود، لبهای خود را با کرم ضد آفتاب یا عسل و حتی آب گوجه فرنگی بپوشانید تا مصون بمانند.

رفع چروک دور لب گیاهی

مصرف سبزیجات سبز در رفع چین و چروک صورت مخصوصا دور لب بسیار مؤثر هستند و با حذف اکسیدانها و رادیکالهای آزاد، چروکهای آن را محو میسازند.

چروک دور لب رفع و درمان قبل وبعد

شاید جالب باشد که بدانید مواقعی که از بطری برای نوشیدن آب استفاده میکنید به دلیل جمع شدن لب دور یک ناحیه و شکل نامناسب آن، احتمال بروز چین و چروک صورت را در این ناحیه افزایش میدهید.

آب آناناس، دارچین، عسل، پاپایا، روغن ویتامین E و روغن بادام همگی میتوانند به رفع چین و چروک صورت در ناحیهی دور لب کمک زیادی کنند.

رفع چین و چروک صورت در ناحیهی دور لب با روشهای طبیعی

رفع چین و چروک پیشانی

از دیگر انواع چین و چروک صورت، بروز آن در ناحیهی پیشانی است که در هر سنی میتواند بروز کند و حتما پیری علت آن نیست. مثلا عواملی مانند سیگار کشیدن، عادات نامناسب، ژنتیک و برخورد شدید آفتاب به پوست نیز میتوانند سبب ایجاد چین و چروک صورت در ناحیهی پیشانی شوند. در این قسمت به روشهای برطرف سازی آن میپردازیم.

چروک پیشانی و درمان و رفع آن

کرم ضد آفتاب از جمله فاکتورها و عوامل بسیار مؤثر در پیشگیری از بروز چین و چروک صورت در ناحیهی پیشانی میباشد که به راحتی میتوانید به کمک آن از شر این چین و چروکها خلاص شوید.

استرس را کم کنید. استرس به راحتی میتواند با تولید رادیکال آزاد سبب ایجاد چین و چروک صورت در پیشانی شود که میتوانید برای کاهش آن از یوگا، رژیم غذایی سالم، خواب کافی، تنفس شکمی و ورزش روزانه کمک بگیرید.

پوست صورت را مرطوب نگه دارید تا از بروز چین و چروک صورت مخصوصا در ناحیهی پیشانی جلوگیری کنید. لذا میتوانید رطوبت رسانی را با کمک برشهایی از لیمو و خیار بر روی پیشانی، انجام دهید و مصرف مایعات روزانه را نیز فراموش نکنید.

درمان چین و چروک

رژیم غذایی مناسب علاوه بر کاهش استرس، سبب میشود تا پوستی شاداب و جوان داشته باشید و جلوی بروز چین و چروک زودرس را بگیرید. در این رژیم توجه کنید که حتما ویتامینها و مواد معدنی گنجانده شده باشند.

علت چروک پیشانی در جوانی

سیگار کشیدن یکی از فاکتورهایی که ضررهای آن بی شمار است و یکی از این ضررها ایجاد چین و چروک صورت در ناحیهی پیشانی است که ممکن است پیشانی شما را در جوانی چین و چروک دار بکند همانطور که گفته شدن استرس استفاده از غذا های نامناسب فشار عصبی و زیادی اخم کردن از علت های دیگر چین و چروک پیشانی است. پس اگر میخواهید تمامی روشهای رفع چین و چروک صورت مؤثر واقع شوند، ابتدا سیگار کشیدن را ترک کنید.

رفع چین و چروک صورت در ناحیهی پیشانی با روشهایی بسیار ساده

رفع و درمان چین و چروک به روش طبیعی

فارغ از اینکه علت پیدایش چین و چروک صورت در اثر افزایش سن بوده باشد و یا در اثر عواملی مانند سیگار کشیدن، ژنتیک و عادات نامناسب، بروز آن حس شادی و اعتماد به نفس را به شدت کاهش میدهد و همیشه احساس ناخوشایندی خواهید داشت. در این قسمت به بررسی روشهای طبیعی رفع و درمان چین و چروک صورت میپردازیم.

زیبایی و سلامت پوست
زیبایی و سلامت پوستی شاداب

اول از همه باید اشاره کنیم که اگر عادت به سیگار کشیدن دارید آن را ترک کنید زیرا تمامی روشهای موجود بدون ترک سیگار هیچ اثری نخواهند داشت. پس ابتدا سیگار کشیدن را ترک کنید و سپس به استفاده از روشهای رفع چین و چروک صورت متوسل شوید.

نوشیدن مایعات مانند آب و چای سبز را به صورت روزانه در برنامهی خود بگنجانید. زمانی که آب و رطوبت کافی به پوست برسد از خشکی آن جلوگیری شده و احتمال بروز چین و چروک صورت نیز به شدت کاهش مییابد. 

روش از بین بردن و رفع چروک صورت

خوردن مواد غذایی آنتی اکسیدان و دارای مواد معدنی را فراموش نکنید. این مواد با حذف رادیکالهای آزاد اقدام به رفع چین و چروک صورت مینمایند. از جمله این مواد میتوان به بلوبری، اسفناج، کلم پیچ، موز، بادام، هویج، گردو، کرن بری، لوبیا، آلو، کیوی و پرتقال اشاره نمود.

اسید چرب اشباع را فراموش نکنید چرا که باعث خاصیت کشسانی پوست شده و آن را در برابر اکسیداسیون در اثر نور خورشید محافظت میکند. کرهی بادام زمینی، روغن نارگیل و آووکادو از جمله این موارد هستند که با داشتن اسیدهای چرب اشباع کمک به رفع چین و چروک پوست میکنند.

مصرف قند را تا حد امکان کاهش دهید چرا که علاوه بر گلیکاسیون کلاژن و تخریب آن که از جمله عوامل پیری زودرس میباشد، به کل پوست بدن آسیب میرساند که صورت به دلیل نازکتر بودن پوست آن و در نتیجه حساسیت بیشتر، چین و چروک صورت نیز زودتر رخ میدهند. ضمن اینکه خواب کافی نیز به تشدید کردن اثر مساعد آن کمک میکند.

رفع و درمان چین و چروک صورت با روشهای طبیعی

درمان چین و چروک صورت با بوتاکس

بوتاکس از جمله روشهایی است که با پیشرفت علم در زمینهی پزشکی برای رفع چین و چروک صورت پدید آمد. این روش، غیر جراحی محسوب شده که در آن نیاز به بیهوشی نیز نخواهید داشت. در این روش، به کمک یک سوزن بسیار نازک، به نواحی از صورت که بیشترین چین و چروک را دارد، بوتاکس تزریق میکنند. انجام این کار تنها چند دقیقه زمان میبرد و پس از آن نیز میتوانید بلافاصله مشغول به کار شوید.

رفع چین و چروک با بوتاکس

چین و چروک صورت در هر ناحیهای مانند پیشانی، دور لب و دور چشم میتواند رخ دهد و اینکه به چه میزان بوتاکس نیاز پیدا خواهید کرد بستگی به تعداد و عمق چین و چروک صورت در این نواحی دارد. در واقع وقتی بوتاکس تزریق میشود، عضلات قسمت مربوطه ضعیف میگردد و سیگنالهای عصبی را دریافت میکند اما به شدت قبل پاسخ نمیدهد لذا در اثر اخم کردن چین و چروکی حاصل نمیشود.

اثر بوتاکس را میتوانید تا حداکثر پس از 7 روز مشاهده کنید و مدت دوام آن نیز 6 ماه است پس نیاز به برنامهی منظمی دارید. معمولا عوارض جانبی تزریق بوتاکس شامل کبودی و خون مردگی موضعی در حد مختصر میباشد که البته خفیف و موقتی هستند و پس از 3 تا 7 روز از بین میروند.

بهترین دکتر بوتاکس در تهران

درمان چین و چروک صورت با هایفوتراپی

یکی از بهترین روشهای موجود برای لیفت صورت و در نتیجه رفع چین و چروک صورت، هایفوتراپی یا HIFU میباشد که اساس آن کار کمک گرفتن از امواج فراصوت و ارسال آن به لایههای عمقی پوست است که با متمرکز نمودن این امواج در نقطهی مورد نظر، سبب لیفت پوست و جوانسازی آن میشود و در اثر انجام هایفوتراپی هیچ زخمی برجای نمیماند. 

رفع چین و چروک صورت با هایفوتراپی

در واقع ارسال امواج فراصوت توسط دستگاه دابلو سبب میشود تا در اثر نفوذ این امواج، گرما ایجاد شده و در نقطهی مشخص سبب ساخت کلاژن شود، پروتئینی که تخریب و تضعیف آن سبب چین و چروک صورت میگردد.

تا زمان نگارش این مطلب، هیچ عوارض جانبی برای هایفوتراپی دریافت نشده و هیچ دردی را نیز ایجاد نخواهد کرد به جز در مواردی که به صورت خفیف و بسیار آنی، گرمای زیادی را حس کنید. این روش با هر پوستی سازگاری دارد و اثر آن به مانند جوانسازی پوست به میزان 8 سال است. مدت ماندگاری این روش 2 سال است.

بهترین مراکز هایفوتراپی برای رفع چین و چروک صورت

چین و چروک صورت با پلاسما جت

یکی از جالب توجهترین روشهای موجود در جهت رفع چین و چروک صورت، روش پلاسما جت است که اساس کار آن مبتنی بر فرایند تصعید میباشد به گونهای که تنها لایهی خارجی پوست متأثر شده و با از بین بردن چروکها، اثر آن نمایان میگردد.

قبل و بعد از پلاسما جت برای رفع چین و چروک

در این روش برای رفع چین و چروک صورت، نیازی به بیهوشی و حتی بی حسی نیست، زخمی ایجاد نمیشود و بهبودی نیز به سرعت رخ میدهد، ضمن اینکه ماندگاری آن نیز بین 5 تا 10 سال است که بستگی شدید به عادات غذایی و سبک زندگی شما دارد.

عوارض جانبی این روش نیز بسیار خفیف بوده و در طی 5 تا 7 روز رفع میشوند که شامل تورم، قرمزی و در مواردی نیز سوزش و خارش میباشد. در این روش میتوانید چین و چروک صورت را با بهترین بازده رفع کنید.

بهترین مرکز پلاسما جت در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *