درمان واریس با لیزر همه‌چیز درباره درمان واریس پا با لیزر

درمان واریس پا با لیزر

تعریف واریس و تمام ابعاد درمان واریس با لیزر

واریس رگههای بزرگ، متورم و پیچ‌خوردهای است که غالباً به رنگ بنفش آبی یا تیره ظاهر میشود. در واقع واریس زمانی اتفاق میافتد که دریچههای معیوب در رگها اجازه میدهند خون در جهت اشتباه جریان یابد. تصور میشود که بیش از 23 درصد از کل بزرگ‌سالان تحت تأثیر رگهای واریسی قرار دارند. یکی از راههای درمان آن، درمان واریس با لیزر است.

خلاصه :

سه روش برای درمان واریس وجود دارد که شامل جراحی، لیزر و اسکلروتراپی است. ما در اینجا در مورد روش درمان واریس با لیزر بحث میکنیم که در اکثر کتب و مراجع این روش ترجیح داده میشود. درمان واریس با لیزر به‌صورت آسان؛ در قسمت بیرونی پوست انجام‌شده و موجب میشود تا رگهای عنکبوتی و رگهای واریسی ریز در زیر سطح پوست درمان شوند.

درمان واریس پا با لیزرمرکز درمان واریس پا با لیزر در تهران

دارنده برترین تکنولوژی لیزری برای از بین بردن و نابودی واریس پا در یک جلسه

مشاوره و تماس

021-266-545-00

021-266-54-511

تماس و مشاوره

هر نوع ورید سطحی ممکن است واریس شود، اما رگهایی که بیشتر در آنها واریس مشاهده‌شده در پاهای شما است؛ زیرا ایستادن و راه رفتن باعث افزایش فشار در رگهای تحتانی بدن شما میشود. برای بسیاری از افراد، واریس معمولاً ازلحاظ زیبایی یک مشکل است ولی برای افراد دیگر، واریس میتواند درد و ناراحتی هم ایجاد کند. همچنین گاهی اوقات واریس منجر به مشکلات جدیتر نیز میشود. در این حالت یک راهحل مفید و راحت آن، درمان واریس با لیزر است.

واریس

 

یکسری علائم به ما اخطار میدهند که به بیماری واریس مبتلا شدهایم. در زیر برخی از این علائم نام‌برده شده است:

  1. برجسته شدن وریدها
  2. درد و سوزش در ساق پا پس از ایستادن به‌صورت طولانی
  3. احساس خستگی شدید در پاها

اکثراً بیماری واریس یک‌طرفه است؛ اما این امکان نیز وجود دارد که این بیماری خود را به‌صورت دوطرفه نیز نشان دهد.

ازلحاظ تغذیه برای پیشگیری از بیماری واریس بهتر است یبوست خود را درمان کنید زیرا یبوست به سیاهرگ‌های ساق پا فشار وارد میکند. با خوردن غذاهای غنی از فیبر میتوان احتمال مبتلا شدن به یبوست را کاهش داد.

 

درمان واریس با لیزر به‌صورت ساده و آسان و همچنین تعداد جلسات آن

درمان واریس پا با لیزر

سه روش برای درمان واریس وجود دارد که شامل جراحی، لیزر و اسکلروتراپی است. ما در اینجا در مورد روش درمان واریس با لیزر بحث میکنیم که در اکثر کتب و مراجع این روش ترجیح داده میشود. درمان واریس  به‌صورت آسان؛ در قسمت بیرونی پوست انجام‌شده و موجب میشود تا رگهای عنکبوتی و رگهای واریسی ریز در زیر سطح پوست درمان شوند.

معمولاً درمان واریس با لیزر بیش از یک جلسه طول میکشد. درواقع برای نتیجه بهتر و همین‌طور کامل شدن دوره درمان، تعداد جلسات را بسته به شرایط افزایش میدهیم. این جلسات بر اساس مشورت با پزشک و طبق برنامه او صورت میپذیرد. معمولاً این جلسات هر 6 تا 12 هفته برنامه‌ریزی میشوند.

 

درمان واریس با لیزر

درمان واریس پا با لیزر

 

 

لیزر پرتویی از جنس نور با تمرکز بالا است. گرمای لیزر به رگ صدمه میزند و باعث میشود رگ بسته شود. یک رگ بسته منبع خون خود را از دست میدهد و میمیرد. بعد از یک یا دو سال احتمالاً رگ از بین میرود

تعداد جلسات درمان واریس با روشهای فوم اسکلروتراپی، EVLA و FRA حداقل دو جلسه برای بیشتر بیماران است. معمولاً حداقل بعد از هشت هفته، درمان کامل میشود.

همچنین در مورد تعداد جلسات درمان واریسمیتوان گفت که درصورتی‌که هدف بیمار تسکین علائم باشد، نیاز به درمان بیشتر نیست ولی اگر قصد برطرف سازی ظاهر ورید را نیز داشته باشد باید مراحل درمانی بیشتری را پشت سر بگذارد.

به‌طورکلی، برای درمان واریس یک جلسه و برای موارد مربوط به زیبایی حدوداً سه جلسه نیاز خواهد بود.

 

درمان واریس با  آندوژن و میزان درد آن

 

با درمان واریس با لیزر آندوژن میتوان رگهای واریسی بزرگ‌تر را در پاها درمان کرد. یک فیبر لیزری از طریق یک لوله نازک به داخل ورید منتقل‌شده و به‌صورت هم‌زمان پزشک رگ را بر روی صفحه‌نمایش مشاهده میکند. عملیات درمان واریس  نسبت به روش بستن و حذف ورید، از درد کمتری برخوردار بوده و مدت‌زمان بهبود کمتری نیز دارد.

پس اگر عامل میزان درد را در این روش درمانی در نظر بگیریم، این روش مناسبتری برای درمان واریس خواهد بود. در درمان واریساز بیحسی موضعی و یا یک آرام‌بخش سبک استفاده میشود. این در حالی است که برای بستن و حذف رگهای واریسی از بیهوشی عمومی برای بیماران استفاده‌شده است.

 

درمان ساده واریس با لیزر برای رگهای کوچک عنکبوتی و یا رگهای کوچک واریس انجام‌شده و این عمل گاهی اوقات به‌عنوان مرحله دوم درمان شناخته میشود. از این روش درمان برای بعد از درمان واریس بزرگ‌تر با جراحی، لیزر آندوژن، رادیو فرکانس و یا اسکلروتراپی استفاده میشود.


درمان واریس با لیزر آندوژن

 

علاوه بر این، از روش درمانی لیزر آندوژن برای بستن واریس بزرگ‌تر به‌جای استفاده از جراحی، برای از بین بردن آن استفاده میشود.

طی 20 سال گذشته، این نوع درمان با لیزر کاملاً بیخطر و مؤثر بوده است. اگر درمان واریس با لیزر آندوژن رگ را نبندد، شما به یک درمان دوم نیز نیاز دارید. بسته به شرایط موجود ممکن است انتخاب شما بین روشهای لیزر درمانی دیگر، درمان رادیواکتیو و یا اسکلروتراپی باشد. همچنین در برخی موارد، جراحی وریدی نیز توصیه میشود. برای شانس موفقیت بیشتر، حتماً به سراغ یک دکتر با تجربه در خصوص لیزر آندوژن بروید.

این امکان وجود دارد که بیشتر بیماران پس از پنج روز از درمان واریس  احساس تنگی و یا مقداری درد خفیف کنند. در این حالت میتوانند از ایبوپروفن استفاده کنند.


مراحل درمان واریس

  1. تصویربرداری فراصوت
  2. علامتگذاری وریدهای مشکلدار با ماژیک
  3. تمیز کردن پا و پوشاندن ناحیهی تحت درمان توسط پارچههای مخصوص
  4. بیحسی موضعی
  5. وارد ساختن سوزن به ورید
  6. وارد ساختن سیم به ورید از طریق سوزن مذکور
  7. خارج کردن سوزن و واردکردن لولهای باریک به درون و بالای ورید
  8. خارج ساختن سیم مذکور
  9. واردکردن فیبر لیزری به درون لولهی باریک
  10. روشن ساختن لیزر و تکمیل فرآیند درمان
  11. در انتها، خارج ساختن لیزر و لوله و همچنین پانسمان جای سوزن

درمان واریس با لیزر در ناحیهی پا

 

مزایای درمان واریس

 

  1. زمان لازم برای کل فرآیند درمان یک ساعت است.
  2. عدم نیاز به جراحی
  3. ایجاد فقط یک زخم کوچک
  4. عدم داشتن دوره نقاهت
  5. عدم نیاز به بیهوشی
  6. درصد موفقیت بالا و نتایج رضایت‌بخش

 

مراقبتهای قبل از درمان واریس

 

ازجمله مراقبتهای قبل از درمان واریس با لیزر شامل موارد زیر است:

  1. بیمار لازم است قبل از درمان با متخصص قلب صحبت کرده و یکسری آزمایشات خاص را انجام دهد.
  2. قبل از درمان از داروهای آسپرین و ایبوپروفن استفاده نکنید.
  3. در مورد حساسیتهای دارویی خود با پزشک معالج صحبت کنید.
  4. از مصرف هرگونه خوردنی یا آشامیدنی تا هشت ساعت قبل از عمل اجتناب کنید.
  5. انجام هماهنگی لازم برای رفتن به منزل به دلیل عدم امکان رانندگی پس از عمل برای بیمار

 

جنبهی زیبایی درمان واریس برای پاها

 

مراقبتهای بعد از درمان واریس با لیزر

شما پس از درمان واریس  قادر خواهید بود پیادهروی کنید. علاوه بر این، بهبودی شما در کمترین زمان ممکن صورت میپذیرد. به‌احتمال‌زیاد بعد از درمان واریس  شما قادر خواهید بود تا به روال عادی روزمره خود بازگردید.

بعد از درمان با لیزر آندوژن، شما بهتر است که به مدت 1 هفته یا حتی بیشتر از جورابهای ضخیم به‌صورت فشرده استفاده کنید. علاوه بر این، پزشک شما از سونوگرافی برای اطمینان از بسته بودن ورید استفاده میکند.

پس از درمان با لیزر نباید رانندگی کنید. درنتیجه برای بازگشت به منزل خود باید توسط وسایل حمل‌ونقل عمومی، دوستان و یا با پیادهروی به خانهی خود بازگردید.

مراقبتهای دیگر بعد از درمان واریس با لیزر شامل شیوه درست حمام کردن است.

 

عوارض درمان واریس با این روش

 

عوارض جانبی درمان واریس  شامل موارد زیر است:

  • سوختگی پوست
  • تغییر رنگ پوست
  • احساس سوزش، درد یا تیر کشیدن پس از بهبودی

آسیبهای عصبی در روش درمان واریس ، احتمالاً کمتر از عمل جراحی حذف ورید میباشد.

لخته شدن خون به‌صورت کوچک یا بزرگ در ورید یا رگ عمیق در این روش احتمال وقوع کمتری نسبت به بعد از عمل جراحی حذف ورید دارد.

علاوه بر این، هرچه تجربه پزشک شما با لیزر بیشتر باشد احتمال خطر کمتری نیز برای شما وجود خواهد داشت.

 

درمان غیرتهاجمی برای واریس

 

حدود قیمت درمان واریس

واریس بسته به نوع، شدت، محل تحت درمان و نوع درمان، حدود قیمت آن متفاوت خواهد بود. برای واریسهای طنابی اگر بیمه تکمیلی داشته باشید این نوع واریس با بیمه قرارداد دارد. درنتیجه شما فقط باید هزینههای فرانشیز بیمه را بپردازید.

 

معمولاً هزینهی درمان رگهای عنکبوتی به دلایل زیبایی تحت پوشش بیمه قرار نمیگیرد. همچنین به دلیل اهمیت روش درمانی واریس با لیزر درون‌رگی، معمولاً بیمه هزینههای درمانی آن را پرداخت میکند.

 

اگر به فکر درمان واریس خود با لیزر هستید، میتوانید برخی از سؤالهای خود را در مورد درمان واریس  با ما مطرح کنید. این سؤالات عبارت‌اند از: هزینه معاینه و درمان چقدر است؟ چه تعداد جلسه احتمالاً پزشک شما برای درمان شما پیشنهاد میکند؟ و…

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *