درمان خشکی پوست در تابستان

درمان خشکی پوست در تابستان

 خشکی پوست را می توان از مشکلات رایج در افراد دانست که نه تنها در زمستان بلکه در فصل تابستان نیز بسیاری از افراد با آن مواجه می شوند. برای برطرف کردن این مشکل روش های خانگی و پزشکی متعددی وجود دارند که از مهم ترین آن ها می توان به لایه برداری و استفاده از مرطوب کننده اشاره کرد.در ابن مطلب به درمان خشکی پوست در تابستان و زمستان پرداخته شده است:

خشکی پوست در تابستان


درمان های خشکی پوست در تابستان 🌞 

چرا باید از کرم ضد‌آفتاب استفاده کنیم؟👇👇👇

[aparat id=”RyKoO”]

 

تابستان یکی از فصولی است که افراد بسیاری با مشکلات پوستی در ایام آن مواجه می شوند. استفاده از ضدآفتاب های چرب باعث می شود که این مشکل در افراد تشدید شود. برای پیشگیری و درمان مشکلات این چنینی می بایست از روش های درمانی مؤثر استفاده نمود.


👈 راه های درمان لکه های پوستی  👉


خشکی پوست یکی از این مشکلات به شمار می رود که روش های مختلفی برای درمان آن پیش روست. لایه برداری از روش های نوین پزشکی است که می توان براساس آن مانع از این مشکل پوستی شد.

خشکی پوست در تابستان
استفاده از ماسک خیار و ماست برای درمان خشکی پوست و همچنین روشن کردن پوست

 استفاده از مرطوب کننده های خانگی نیز گزینه ی بعدی است. با توجه به این موضوع می توان درمان های خانگی و پزشکی متعددی را در این زمینه در نظر گرفت. استفاده از گیاهان طبیعی برای آبرسانی پوست نیز راه حل بعدی است که در ادامه بیشتر به آن اشاره خواهیم کرد. اگر پوستی خشک دارید که شما در تابستان آزار می دهد توصیه می کنیم درمان هایی که بازگو خواهیم کرد را در نظر بگیرید:


درمان های خانگی برای جلوگیری از خشکی پوست

همان طور که در بخش قبلی نیز عنوان کردیم خشکی پوست مشکل رایجی است که بسیاری از افراد نه تنها در زمستان ❄ بلکه در تابستان 🌞 نیز با آن درگیر هستند. برای درمان یا پیشگیری این مشکل استفاده از روش های خانگی تا حد بسیاری مؤثر خواهد بود.

استفاده از مرطوب کننده های طبیعی یکی از این درمان ها شناخته می شود. ژل آلوئه ورا یکی از این درمان ها شناخته می شود. این گیاه از خواص بی شماری برخوردار است که یکی از مهم ترین آن ها آنتی سپتیک می باشد.

درمان خشکی پوست در تابستان
استفاده از کرم ضد افتاب بسیار موثر می باشد.

 با این خاصیت پوست شما در برابر التهاباتی که در اثر تابش خورشید ایجاد می شود مقابله خواهد کرد.

برای درمان با این گیاه می توانید از ژل یا لوسیون های مخصوص آن استفاده نمایید. ماسک های آبرسان پوست نیز از دیگر درمان های خانگی شناخته می شوند. ماسک خیار و ماست یکی از این موارد شناخته می شود که برای قرار دادن آن بر روی پوست تمیز می توان تا حد بسیاری از خشکی آن جلوگیری نمود.


روش های پزشکی برای درمان خشکی پوست

در کنار راهکارهای خانگی از درمان های مؤثر پزشکی نیز می توان برای جلوگیری و درمان خشک شدن پوست استفاده نمود. از تأثیرگذارترین درمان های پزشکی می توان به لایه برداری به صورت هفتگی اشاره کرد. لایه برداری باعث می شود که پوست مرده از روی صورت شما برداشته شده و این موضوع در شادابی و عدم خشکی پوست تأثیر فراوانی خواهد داشت.

 در علم پزشکی اسکراب های مخصوص پوست خشک نیز وجود دارند که از آن ها نیز می توان برای برطرف کردن این مشکل استفاده نمود.

اسپری های مختلفی نیز وجود دارند که با استفاده از آن ها می توانید این مشکل را برطرف کنید. در علم پزشکی پمادهای مخصوصی نیز برای این مشکل تجویز می شود که با مراجعه به متخصص پوست می توانید از آن ها استفاده نمایید. به صورت کلی برای رفع این مشکل تغییر شیوه زندگی تأثیر فراوانی خواهد داشت.


مشاوره رایگان درباره تزریق چربی و ژل به سینه

بدون دغدغه با کلینیک24 تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

 

کلینیک دکتر راحمی (شرق تهران)

دکتر شیرین راحمی

تماس و مشاوره

ورود به این کلینیک

 

کلینیک مریم ( شمال تهران)

کلینیک زیبایی مریم نیاوران

تماس و مشاوره

ورود به این کلینیک

 

کلینیک دکتر محقق ( غرب تهران )

تماس و مشاوره

دکتر محقق

ورود به این کلینیک



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *