درمان خال چشم

درمان خال چشم

طبق تحقیقات صورت گرفته توسط دانشکاه اکسفورد ، بیشترین چیزی که مورد توجه قرار میگیرد چشمان یک فرد است و خال چشم یکی از مشکلاتی است که نه تنها در زیبایی تاثیر گذار میباشد بلکه نشان از برخی بیماری ها دارد. بنابر این زیبایی و سلامتی مهمترین دلیل برای درمان خال چشم می باشد.

مشاوره و تماس

09121966689

جالب است بدانید که از چشم به عنوان عضوی که پنجره ای برای بدن محسوب می شود، یاد می شود که بوسیله آن می توان بیماری های مختلف و مزمن بدن را تشخیص داد.

در برخی مواقع  لکه ها وخال ها در بخش سفید چشم پدید می آید که در اغلب مواقع نشان از بیماری های مختلف بدن دارد و این خال ها به صورت مشهودی در شبکیه چشم نمایان می شود.

چشم به عنوان یک عضو حساس باید مورد مراقبت قرار گیرد بنابراین در صورت بروز هر گونه عارضه چشمی حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید.


 

 

درمان خال چشم

مشاوره و تماس

09121966689

خال چشم چیه اصلا !!؟؟

در کنار مشکلات متعدد چشم که موجب تاری دید و یا کاهش بینایی می شود؛ برخی خال های داخل چشم در اکثر مواقع نشانه ای از بیماری هستند؛ بیماری های مختلفی که با پیشرفت خود منجر به بروز عارضه هایی در چشم شده و چشم را درگیر می کند؛

خال چشم نشانه چیست ؟

برخی از علائم زیر به صورت خال در چشم دیده می شود این خال های ناگهانی ممکن است بر اثر

 

  • ضربه بر سر 
  • دیابت
  • سایر بیماری های التهابی مفاصل 
  • ایدز
  • سرطان

 

به طور ناگهانی خال در چشم پدیدار شود.بیماری های مذکور خصوصا دیابت ممکن است منجر به عوارض چشمی شدید شوند.

کی باید به پزشک مراجعه کنم ؟

 خال چشم اگر دچار تغییراتی از قبیل تغییر رنگ، اندازه، شکل و خونریزی شود نیاز به بررسی زودهنگام دارد زیرا در برخی مواقع این امر موجب تومور بدخیم  خواهد شد که نشان دهنده گستردگی بیماری است.

درمان خال چشم

 


نگران نباشید!

خال چشم لزوما به معنی داشتن بیماری نیست . برخی خال های چشمی بدون عارضه بوده و ناشی از هیچ گونه بیماری خاصی نیست.

برخی از خال چشم ها مادرزادی بوده و به جز دوران بلوغ دچار تغییرات نمی شود و ممکن است از لحاظ زیبایی کمی افراد را دچار نگرانی نماید.

درمان خال چشم

درمان خال چشم

تکنیک ها و روش های زیادی برای برداشتن و برطرف نمودن خال چشم وجود دارد که با  استفاده از این تکنیک ها و تجهیزات بدون این که فرد عارضه ای را تجربه نماید یا مشکلی برای بینایی اش ایجاد شود، با انواع لیزر و یا جراحی به درمان خال چشم پرداخت.

به توصیه پزشکان در صورتی که این خال ها ایجاد مشکلی برای دید افراد کند؛ برداشتن آن توصیه نمی شود

اما در برخی موارد خال های چشم به دلیل تبدیل شدن به تومور های چشمی نیاز به جراحی دارد که در صورت بدخیم بودن، بعد از عمل برداشتن خال فرد نیاز به شیمی درمانی، رادیوتراپی و سایر درمان های تکمیلی نیز دارد زیرا این توده ی بدخیم سایر اعضای بدن از جمله گردن، مغز؛ استخوان و … را نیز درگیر کرده و در صورت کنترل نشدن پیشرفت تا نابینایی کامل صورت می گیرد.


رفع گودی زیر چشم با پی ار پی

مراقبت از پوست دور چشم

 

 

برداشتن خال چشم یک تخصص است

تشخیص و درمان بیماری های چشمی است و باید توسط چشم پزشک انجام شود چشم با عنوان یک عضو حساس در بدن است که نباید سهل انگارانه مشکلاتش را نادیده گرفت و یا درمان های خودسرانه انجام داد.

همانطور که گفته شد بیماری های مزمنی که برای فرد پیش می آید به صورت توده های رنگی در چشم بیمار ایجاد عارضه می کند اما برخی از این خالها هیچ گونه مشکلی برای بینایی ایجاد نمی کند.

 

انواع خال چشم

این خال ها که زیبایی را از شما دریغ می کنند و انواع مختلفی دارند .

پزشکان با معاینه های چشم به بیماری های بدن پی می برند نه تنها بیماری های خود چشم بلکه با معاینه ی این عضو کوچک می توان به انواع بیماری ها چون کم خونی ، کمبود آهن و همچنین برخی بیماری های مزمن و خطرناکی مثل انواع سرطان و ایدز وغیره را شناسایی کرد.

اهمیت این موضوع در آن جاست که برخی ازین خال ها می تواند تبدیل به نوعی سرطان شود بنام ملانوما که بسیار خطرناک و دردناک میباشد و در بسیاری از موارد حتی مرگبار است.

اسم دیگر خال چشم ، ونوس می باشد گاهی وجود این خال ها در داخل چشم بسیار خطرناک است و ممکن است نقطه دید شما را به کلی مختل کند.

پس خال ها علاوه مشکلاتی که برای زیبایی بوجود می آورند سلامتی را هم به خطر می اندازند.

انواع خال چشم:

  • خال های مادر زادی
  • خال های اکتسابی
  • خال های کوروئیدی
  • خال های عنبیه
  • خال های ملتحمه

خال مادرزادی

خالی است که از ابتدا در چشم فرد بوجود آمده است یا در سنین کودکی و نوجوانی خودش را نشان می دهد.

امکان سرطان چشم از این نوع خال بسیار بیشتر می باشد.پس این نوع خال یکی از خطرناک ترین خال ها می باشد.

خال اکتسابی

در صورتی که رنگدانه ها یا به اصطلاح ملانوسیت ها با یکدیگر پیوند بخورند این خال ها به مرور تشکیل می شوند

خال کوروئیدی

این نوع خال در واقع همان رنگدانه ها هستند که این بار در پشت چشم تشکیل می شوند و از هر 10 نفر 1 نفر به این عارضه مبتلا است.اکثر این رنگدانه ها خوش خیم بوده و خطرناک نمی باشند.

خال عنبیه

خال عنبیه یا همان نووس چشم ، خالی است که در قسمت عنبیه و رنگی چشم بوجود می آید 10 % مردم از همین نوع خال بر خوردار می باشند.

خال ملتحمه

این نوع خال در قسمت سفیدی چشم و از ضایعات رنگدانه ها تشکیل می شوند و بخش بزرگی از سطح سفیدی چشم را می پوشاند و معمولا در دوران کودکی ظاهر می شود.

راه حل درمان چیست؟

با تشخیص پزشک مجرب و متخصص اگر لازم باشد و وجود خال برای فرد خطرناک باشد خال چشم باید برداشته شود.

راه های درمان از جمله جراحی می باشد روش دیگر لیزر خال چشم است .به تشخیص پزشک هر کدام از روش ها برای فرد مناسب باشد متناسب با عارضه و نوع  خوش خیم بودن و بد خیم بودن آن متفاوت می باشد     


دکتر برای برداشتن خال صورت و بدن

باید بدانید برداشتن خال صورت و بدن بسیار متفاوت از برداشتن خال چشم است

درمان خال چشم توسط دکتر چشم انجام میشود و برداشتن خال بدن توسط دکتر پوست و مو

اگر خالی بر روی بردن دارید که میخو.اهید ان را با استفاده از لیزر نابود کنید به لیست بهترین دکتر برداشتن خال در تهران کلیک مراحعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *