درمان جوش سر سیاه

درمان جوش سر سیاه

درمان جوش سر سیاه یکی از دغدغه های افرادی است که درگیر این جوش ها هستند. خوشبختانه امروزه روش های گوناگونی برای درمان جوش سر سیاه به وجود آمده است.

جوش های سر سیاه جوش هایی هستند که در صورت به وجود آمدن در سطح پوست می توانند ظاهر پوست را تا حد زیادی زشت نمایند.

از این رو روش های متنوعی برای درمان جوش سر سیاه وجود دارد که افراد با استفاده از آنها می توانند از شر جوش های سر سیاه خود خلاص شوند. در این مقاله نشانه ها و علائم بروز جوش سر سیاه، راه های پیشگیری و درمان این جوش ها مورد بررسی قرار گرفته است.

درمان جوش سر سیاه

جوش سر سیاه و علائم بروز آن

جوش سر سیاه به جوش هایی گفته می شوند که همانطور که از عنوان آن مشخص است، سرسیاه رنگی دارد. علل بروز جوش سر سیاه در پوست، حضور باکتری ها و چربی ها در زیر منافذ پوست می باشد.

پوست صورت، گردن و پشت بیشتر مستعد بروز جوش سر سیاه می باشند. این جوش ها زمانی در سطح پوست ظاهر می شوند که پوست رویه ی جوش های معمولی ترکیده شود و سطح جوش ها بر اثر قرارگیری در معرض نور و هوا دی اکسید شود که این فرآیند جوش های سر سیاه را در سطح پوست ایجاد می کند. 

درمان ضایعات پوستی با لیزر

جوش های سر سیاه در هر پوستی ممکن است ظاهر شوند، اما احتمال بروز آنها در پوست های چرب بیشتر می باشد. جوش های سر سیاه جوش هایی آزار دهنده هستند که ظاهر پوست را زشت می کنند از این رو افراد همواره به دنبال راه هایی برای درمان جوش سر سیاه هستند.

برای بررسی علل بروز جوش سر سیاه در سطح پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • چرب شدن بیش از اندازه پوست

    • مصرف لوازم آرایشی چرب

    • استرس و اضطراب داشتن

    • به وجود آمدن تغییرات هورمونی

    • داشتن تغذیه نامناسب

    • عوارض برخی از داروها مانند؛ لیتیوم

    • مصرف سیگار و دیگر دخانیات

درمان جای جوش با سابسیژن

به وجود آمدن منافذ گسترده در سطح پوست و لکه ها و برآمدگی های سیاه که ممکن است به صورت تکی و یا تجمعی در سطح پوست ظاهر شوند، از علائم بروز جوش سر سیاه در سطح پوست هستند که در چنین مواقعی افراد باید اقداماتی را برای جلوگیری از بروز جوش سر سیاه در سطح پوست انجام دهند که در ادامه راه های پیشگیری از به وجود آمدن جوش سر سیاه در سطح پوست بررسی شده است.

درمان جای جوش

راه های جلوگیری از بروز جوش سر سیاه

قبل از به وجود آمدن و درمان جوش سر سیاه می توان با بهره گیری از روش ها و مصرف برخی از مواد غذایی مانع از بروز این جوش ها شد و دیگر نیازی به فرآیند درمان جوش سر سیاه وجود نداشته باشد. مصرف مواد غذایی دارای آنتی اکسیدان، مانند؛ انواع میوه ها و سبزیجات یکی از روش های بسیار موثر در پیشگیری از بروز جوش های سر سیاه است. 

علاوه بر این با داشتن روش های مداوم و منظم مراقبت از پوست می توان از بروز این جوش ها تا زمان زیادی پیشگیری کرد. به عنوان مثال در زمان شستن پوست باید از مواد شوینده ای که چربی پوست را کاهش و میزان رطوبت آن را افزایش میدهند، استفاده کرد.

در کلیپ زیر با استفاده از خمیر دندان می توان جوش های سر سیاه را از بین برد!!:

فیلم درمان جوش های سر سیاه زود سریع

[fvplayer id=”11″]

روش درمان جوش سر سیاه

برای درمان جوش سر سیاه می توان از روش های درمان طبیعی استفاده کرد که بدون عوارض هستند و به هیچ عنوان خطرات روش های درمان شیمیایی را نخواهند داشت. در ادامه چند نمونه از این روش ها مورد بررسی قرار گرفته اند.

مصرف جوش شیرین: جوش شیرین به دلیل داشتن خواص اکسفالین، پوست های مرده را ترمیم کرده و تا حد زیادی باعث نرم و صاف تر شدن پوست می شوند. این ماده تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن جوش های سر سیاه دارد.

مصرف عسل: مصرف عسل باعث می شود که باکتری ها و عفونت های موجود در زیر پوست کاملاً از بین برود و در نتیجه به دلیل نبود هیچ گونه باکتری و میکروبی در زیر پوست، جوش های سر سیاه درمان می شوند و پوست از سطح صاف و یکدستی برخوردار خواهد شد.

مشاوره رایگان درباره درمان جوش سر سیاه

بدون دغدغه با کلینیک24 تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

کلینیک دکتر راحمی (شرق تهران)

دکتر شیرین راحمی

تماس و مشاوره

ورود به این کلینیک

کلینیک مریم ( شمال تهران)

کلینیک زیبایی مریم نیاوران

تماس و مشاوره

ورود به این کلینیک

کلینیک دکتر محقق ( غرب تهران )

تماس و مشاوره

دکتر محقق

ورود به این کلینیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *