درمان جای بخیه

درمان جای بخیه

همه ما اغلب سابقه ایجاد جراحت و یا عمل جراحی را داریم که جای بخیه ها و یا اسکار ناشی از آنها، برای ما خوشایند نخواهد بود. به منظور درمان جای بخیه روش های خانگی و پزشکی متعددی وجود دارد که در ادامه قصد داریم تا به معرفی انواع روش های درمانی بخیه بپردازیم.

در این مقاله به روش های درمان بخیه خواهیم پرداخت.

روش درمان غیر جراحی بخیه و جای بخیه

1 استفاده از کرم های از بین برنده جای بخیه

2 میکرودرم ابریژن

3 ار اف فرکشنال

4 کربوکسی تراپی

5 لیزر

انواع جای بخیه

کلاژن موجود در بافت پوست یکی از مهمترین فاکتورهایی می باشد که برای ترمیم هرگونه آسیب پوستی مورد نیاز است. زمانی که محل جراحت بخیه زده می شود با گذشت زمان پوست ترمیم می شود اما جای آن باقی خواهد ماند.

متاسفانه اسکار به جای مانده از بخیه گاها به صورت گوشت اضافه نیز خواهد بود. اگر جای بخیه در نواحی صورت باشد، می تواند زیبایی شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد پس بعد از کشیدن بخیه باید به دنبال راهی برای درمان جای آن باشید. انواع جای زخم و بخیه به قرار زیر است:

1_ کلوئید

درمان جای بخیه

2_ هایپر تراپیک

درمان جای بخیه

3_ آتروفیک

درمان جای بخیه

در این میان نوع کلوئیدی یا همان گوشت اضافه از سایر جراحات بدتر است و درمان آن نیز به مراتب سخت تر می باشد اما در ادامه با راهکارهای متفاوتی که ارائه می شود می توانید از شر جای بخیه و جراحت ها رهایی یابید.


آشنایی با انواع درمان جای بخیه به صورت خانگی 🏘

1_ عصاره پیاز: شاید باور کردنی نباشد اما عصاره پیاز به طور معجزه آسایی می تواند با استفاده مداوم باعث رفع التهابات جای زخم و از بین رفتن اسکار به جای مانده از جای بخیه شود. در واقع عصاره پیاز باعث تسریع عملکرد سلول های پوست برای ترمیم می شود.

2_ آلوئه ورا: این گیاه دارای خاصیت لایه برداری بسیار بالایی می باشد به همین دلیل یکی از بهترین پیشنهادها برای درمان خانگی جای بخیه می باشد. پس از مالش شیره آلوئه ورا بر روی جای بخیه به دمت 30 تا 60 دقیقه صبر کنید. عصاره آن را می توانید روزی 1 یا 2 بار استفاده نمایید.

3_ ویتامین ای: یکی از ویتامین هایی که برای ترمیم پوست مورد نیاز می باشد. شما می توانید به راحتی کپسول این ویتامین را تهیه کرده و با استخراج روغن موجود در کپسول و مالش آن بر روی جای بخیه، به درمان اسکار پوست خود بپردازید. از این عصاره می توانید روزانه استفاده کنید.

روغن را چند دقیقه بر روی پوست مالش دهید و سپس تا 30 دقیقه صبر کنید تا جذب شود، آنگاه با آب ولرم بشویید این روند را تا چندین هفته ادامه دهید.

درمان جای بخیه

عسل یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان لک و جای زخم است

4_ عسل: همانطور که اشاره شد کلاژن موجود در پوست به ترمیم بافت کمک می کند و عسل نیز سرشار از کلاژن است و یکی از روش های موثر برای درمان جای بخیه می باشد. به دلیل چسبندگی پس از قرار دادن عسل بر روی ناحیه مورد نظر، روی آن را با یک پارچه و یا گاز استریل بپوشانید تا مانع از برخورد آن به لباس های شما شود.


درمان جای بخیه با روش های پزشکی  🏥

1_ استفاده از ژل های سیلیکونی: این ژل ها یکی از کارآمدترین روش ها برای درمان جای بخیه می باشند که تهیه و استفاده از آنها بسیار آسان است و پزشکان معمولا استفاده از آنها را توصیه می کنند.

درمان جای بخیه

2_ کرم های لایه بردار: با مراجعه به پزشک اغلب توصیه می شود تا مدتی از کرم های لایه بردار استفاده شود تا با کمک آنها جای بخیه به مرور کمرنگ شود و یا از بین برود.

3_ لیزر: یکی از روش هایی که امروزه استفاده از آن مرسوم شده است، لیزر کردن جای بخیه می باشد. لیزر اغلب برای جای بخیه در نواحی مانند صورت و یا برای جای بخیه هایی که با درمان های خانگی رفع نشده اند مناسب می باشند.درمان زگیل گوشت اضافه و کیست با لیزر بدون عوارض و درد

فیلم زیر روش درمان با لیزر ار اف فرکشنال میباشد که در مطب سعادت اباد دکتر سیده بتول حسنی انجام شده.

درباره انواع روش های درمان جای بخیه گفته شد، حال شما می توانید تصمیم بگیرید که کدام روش درمانی برای شما مناسب تر می باشد.


 

درمان جای زخم با میکرودرم و میکرونیدلینگ

این دستگاه روی پوست کشیده میشود و سبب تراشیده شدن یک لایه روی پوست میشود. با لایه برداری سطح پوست کلازن بیشتری به ان منطقه وارد شده و جوانسازی پوست اتفاق میافتد.

اگر نمیدانید کدام روش برای شما مناسب است مشاوره رایگان درباره درمان جای بخیه میتواند گزینه مناسبی باشد.

بدون دغدغه با کلینیک24 تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

کلینیک دکتر راحمی (شرق تهران)

دکتر شیرین راحمی

تماس و مشاوره

ورود به این کلینیک

کلینیک مریم ( شمال تهران)

کلینیک زیبایی مریم نیاوران

تماس و مشاوره

کلینیک زیبایی نیاوران

کلینیک دکتر محقق ( غرب تهران )

تماس و مشاوره

دکتر محقق

ورود به این کلینیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *