درمان جای آبله مرغان

درمان جای آبله مرغان

آبله مرغان یکی از بیماری های واگیر دار است که وقتی شخص به آن مبتلا می شود تاول هایی روی پوست ایجاد می شود که به علت خارش زیاد منجر به تورفتگی هایی تحت عنوان جای آبله مرغان می شود که البته اگر هنگام خارش به آنها دست خورده نشود می توان گفت تقریبا جای آبله ها باقی نمی ماند ولی در صورت خارش مانند زخم به صورت فرو رفته بر روی پوست باقی می ماند.در این مطلب درمان جای آبله مرغان با روش های مختلف بیان شده است:

درمان جای آبله مرغان با لایه برداری
درمان جای آبله مرغان با لایه برداری شیمیایی

این جای زخم برای فرد مبتلا ناخوشایند خواهد بود. اما روش های بسیاری وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها جای آبله مرغان را درمان کرد.


درمان جای آبله مرغان با لیزر و روش های پزشکی

اولین اقدامی که هر فرد مبتلا به آبله مرغان بعد از درمان انجام می دهد، رفع جای آبله مرغان است. روش های کلینیکی بسیاری وجود دارد که بسته به نوع و عمق زخم می تواند متفاوت باشد. در اینجا در مورد برخی از روش های رایج به اختصار توضیح داده خواهد شد.

درمان جای جوش با سابسیژن  + عکس قبل و بعد


👈 راه های درمان لکه های پوستی  👉

🔵 لیزر: 

شاید بتوان به جرات گفت یکی از رایج ترین روش های درمان جای هرگونه زخم و آسیب دیدگی پوست استفاده از لیزر است. درمان جای آبله با لیزر به دو روش سایشی و غیر سایشی انجام می شود که می توان به صورت سرپایی با اعمال داروی بی حسی موضعی بسته به عمق زخم از 15 تا 2 ساعت و طی دوره های زمانی انجام شود.

در روش درمان با استفاده از لیزر جای زخم بهبود پیدا می کند و رنگ جای زخم آن را روشن تر می کنند.

🔵 پیلینگ یا لایه برداری شیمیایی: 

این روش خود به دو دسته عمیق و سطحی تقسیم می شود که اگر جای زخم آبله مرغان عمیق باشد از روش پیلینگ عمیق باید استفاده کرد. در این روش پوست را با پخش کردن اسیدهایی با قدرت بالا روی پوست، پوست را تحریک می کنند تا فرآیند ترمیم را آغاز کند که بسته به عمق زخم طول مدت درمان متفاوت خواهد بود.برای اشنایی بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:مزایا و معایب لایه برداری شیمیایی

🔵 میکرونیدلینگ:

درمان جای آبله مرغان با میکرونیدلینگ

 این روش را می توان گفت از جدیدترین روش های ترمیم جای جوش و زخم بر روی پوست است. در این روش از ابزاری استوانه ای شکل که با سوزن های کوچکی پوشیده شده است استفاده می شود.

این استوانه با یک فشار تنظیم شده توسط پزشک بر روی پوست به سمت عقب و جلو حرکت می کند و باعث تحریک بخش کلاژن ساز پوست می شود و به جوان سازی و ایجاد پوست جدید کمک می کند. بسته به میزان عمق جای زخم آبله، طول مدت درمان متفاوت خواهد بود.


درمان جای آبله مرغان با روش های خانگی 

علاوه بر روش های پزشکی و کلینیکی که بیان شد، با استفاده از برخی مراقبت ها و درمان های خانگی می توان به بهبود جای زخم و کمتر شدن آن کمک کرد که به برخی از آنها اشاره می شود.

درمان جای آبله مرغان با سرکه

استفاده از سرکه قهوه ای نه تنها به درمان آبله بلکه به درمان جای آن نیز کمک می کند. کافیست نصف فنجان سرکه را در آب ولرم وان حمام بریزید و 10-15 دقیقه درون این محلول قرار گیرید. خاصیت درمان زخم با عسل پیشینه ای قدیمی دارد، از این رو قرار دادن عسل طبیعی بر روی جای زخم ها را فراموش نکنید.

روغن چوب صندل به دلیل اینکه خواص ضد التهابی که دارد همراه با روغن نارگیل یا بادام به درمان جای زخم آبله کمک می کند.


مشاوره رایگان درباره درمان جای آبله مرغان

بدون دغدغه با کلینیک24 تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

 

کلینیک دکتر راحمی (شرق تهران)

دکتر شیرین راحمی

تماس و مشاوره

ورود به این کلینیک

 

کلینیک مریم ( شمال تهران)

کلینیک زیبایی مریم نیاوران

تماس و مشاوره

ورود به این کلینیک

 

کلینیک دکتر محقق ( غرب تهران )

تماس و مشاوره

دکتر محقق

ورود به این کلینیک



 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *