خلاص شدن از موهای زائد

خلاص شدن از موهای زائد

موهای زائد یکی از اصلی ترین شکایات بانوان بوده و تاثیر بسیار ناپسندی بر زیبایی ظاهری دارند. رویش موی زائد  دلایل پاتولوژیک بسیار زیادی داشته که از اصلی ترین آن ها مشکلات هورمونی به ویژه آندروژن ها می باشد. درمان های خانگی و پزشکی بسیار زیادی به منظور کاهش و خلاص شدن از موهای زائد وجود داشته که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.


موهای زائد و دلایل رویش آن ها

موهای زائد و دلایل رویش آن ها

هیرسوتیسم یا همان موهای زائد یکی از مشکلات اصلی خانم ها به ویژه بانوان جوان می باشد. رویش موی زائد بیشتر در ناحیه صورت و سینه بوده و به دلایل هورمونی رخ می دهد.

افزایش هورمون جنسی مردانه (تستوسترون) و آندروژن ها از غده آدرنال و تخمدان ها به دلیل مشکلاتی مانند تخمدان پلی کیستیک، هیپرپلازی بخش قشری غده آدرنال، تومورهای غده آدرنال، مشکلات ژنتیکی در ترشح آندروژن ها، آکرومگالی و تنبلی تخمدان از دلایل اصلی هیرسوتیسم در بانوان می باشد.


انتخاب هوشمندانه بهترین مرکز لیزر و دیدن نظرات دیگران

همین هفته شروع به نابودی موهای زائد خود به وسیله لیزر کنید !

تهران و شمال تهران

انتخاب بهترین مراکز لیزر در شمال شرق مرکز و غرب تهران کلیک


خلاص شدن از موهای زائد در ناحیه زیر بغل
خلاص شدن از موهای زائد در ناحیه زیر بغل با کمک لیزر

👈 آشنایی با لیزر زیربغل و بیکینی 👉

  👈معرفی کلینیک زیبایی سعادت اباد بلوار دریا  👉

توجه داشته باشید هیرسوتیسم در برخی مواقع عارضه جانبی برخی از داروها به ویژه داروهای هورمونی می باشد. این موها معمولا در قسمت زیر چانه یا اصطلاحا غبغب، روی چانه و بالای لب ایجاد می گردند؛ این رویش دقیقا در همان محل رویش ریش و سبیل مردانه می باشد.


درمان های خانگی خلاص شدن از موهای زائد

  • پودر تخم رازیانه و انواع روغن های گیاهی

استفاده از این ترکیب بسیار مفید بوده و قادر به ضعیف نمودن، کاهش و از بین بردن موهای اضافی صورت می باشد. به منظور تهیه این ترکیب معجزه آسا می توان تخم رازیانه را کاملا پودر کرده و این پودر را به منظور خمیری و روان شدن با چند قاشق روغن گیاهی مانند روغن بادام تلخ، زیتون و یا نارگیل مخلوط نمود.این ترکیب را از صافی عبور داده و عصاره تهیه شده را روی مناطقی که موی زائد دارند قرار دهید.

👈  علت و دلایل برگشت موهای زائد بعد از لیزر


  • دمنوش نعنا

تحقیقات نشان داده اند نعنا یکی از بهترین مواد طبیعی در کاهش غیر طبیعی میزان تستوسترون در بدن بانوان است. استفاده از یک لیوان دمنوش نعنا در طول روز به منظور برطرف نمودن هیرسوتیسم بسیار مفید و تاثیر گذار خواهد بود.


  • پونه و شیرین بیان

این دو ترکیب گیاهی قادر به کاهش سطح هورمون های جنسی مردانه در بدن آقایان بوده و می توانند در کاهش رویش موی زائد نقش موثری داشته باشند. نوشیدن دمنوش پونه و یا استفاده از آن در سالادها و غذاهای مختلف تاثیر گذار خواهد بود.


استفاده از وکس، لیزر و سایر روش های پزشکی به منظور درمان هیرسوتیسم 

وکس کردن موهای زائد از روش های بسیار آسان و کم هزینه بوده و عوارض جانبی به خصوصی ندارد، سرخی پوست تنها عارضه استفاده از این روش بوده که پس از چند روز برطرف می گردد. این روش سه تا چهار هفته موهای زائد را ریشه کن می نماید.

خلاص شدن از موهای زائد با وکس
خلاص شدن از موهای زائد با وکس (روشی راحت بی خطر و کم هزینه )

لیزر درمانی انواع بسیار مختلفی داشته و در خصوص استفاده از آن نیاز به مشاوره با پزشک می باشد. لیزر درمانی روشی تقریبا قطعی بوده و تنها عیب آن، هزینه بسیار زیاد جلسات درمانی می باشد.

👈 تعرفه قیمت لیزر موهای زائد نقاط بدن 👉 کلیک

کرم های موبر از روش های دیگر درمانی هستند که اثرات ضعیف تری داشته و به مدت یک هفته موها را ریشه کن می نمایند. این روش بسیار آسان و بدون درد بوده و عارضه جانبی خاصی ندارد.

 


مشاوره رایگان درباره لیزر موهای زائد

بدون دغدغه با کلینیک24 تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

 

کلینیک دکتر راحمی (شرق تهران)

دکتر شیرین راحمی

تماس و مشاوره

ورود به این کلینیک

 

کلینیک مریم ( شمال تهران)

کلینیک زیبایی مریم نیاوران

تماس و مشاوره

ورود به این کلینیک

 

کلینیک دکتر محقق ( غرب تهران )

تماس و مشاوره

دکتر محقق

ورود به این کلینیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *