حالت تهوع قبل از پریود

حالت تهوع در دوران قاعدگی

بخش نخست

چرا این اتفاق می افتد

در نیمه دوم چرخه قاعدگی ممکن است طیف وسیعی از علائم را تجربه کنید. این دوره زمانی بعد از تخمک گذاری و قبل از شروع خونریزی ممکن است مواردی مانند سردرد ، خستگی و حالت تهوع را ایجاد کند. این علائم بخشی از آنچه “سندرم قبل از قاعدگی” نامیده می شود (PMS) است. کارشناسان تخمین می زنند که حدود 85 درصد از زنان در دوران قاعدگی حداقل یک یا چند علائم PMS را در هر ماه تجربه می کنند.

دکتر زنان غرب تهران

ممکن است بدن شما قبل از شروع پریود دچار تغییرات هورمونی شود. گرفتگی عضلات و سردردهای معمول نیز ممکن است باعث شود که شما احساس  خوشایندی در شکم خود نداشته باشید و به طور کلی اوضاع خوب نیست.

 دوره ی  شما همچنین باعث ایجاد گروهی از مواد شیمیایی در بدن شما به نام پروستاگلاندین ها می شود که ممکن است باعث بروز هر چیزی از سردرد تا حالت تهوع و اسهال شود.

خواندن را ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه می توانید در خانه از تهوع پیشگیری و آن را درمان  کنید. اولین قدم ایجاد یک برنامه  عملی و یافتن راه حل های درمانی برای شما است.

دوران پریود

داروهای خانگی برای تسکین سریع

اگر  حالت تهوع دارید ، مواردی وجود دارد که می توانید در حال حاضر انجام دهید که ممکن است به شما کمک کند.

می توانید

هوای تازه بخورید یا جلوی یک کولر یا پنکه بنشینید.

یک کمپرس خنک را روی پیشانی خود بمالید.

آب  بنوشید تا دچار  کمبود آب نشوید.

غذاهایی مانند موز ، برنج ، سیب ، نان تست و چای میل کنید.

در طول روز وعده های غذایی کوچک بخورید تا قند خون ثابت بماند.

آب نبات زنجبیل یا نوشیدنی زنجبیل را که با زنجبیل واقعی درست کرده اید امتحان کنید.

در اطراف محله خود قدم بزنید ، یا به مدت 30 دقیقه در یک ورزش متعادل دیگر شرکت کنید.

حالت تهوع قبل از پریود

داروهای طبیعی برای تسکین همیشگی

نه تنها دمنوش های گیاهی گرم و آرامش بخش هستند ، بلکه ممکن است این قدرت را داشته باشند که بتواند حالت تهوع قبل از پریود را از بین ببرد. نوشیدن آنها در طول روز نیز به طور کلی بی خطر است.

زنجبیل

به عنوان مثال زنجبیل ممکن است در هر کاری از PMS و حالت تهوع بارداری گرفته تا دریازدگی  کمک کند. اگرچه دانشمندان به طور جهانی معتقد نیستند که این گیاه تهوع را درمان می کند ، اما بسیاری از تحقیقات  دارای منبع معتبر زنجبیل را از داروهای دیگر ترجیح می دهند. شواهد حاکی نیز قوی است. در حقیقت ، شما احتمالاً شنیده اید که مردم برای کاهش بیماری معده از نوشیدن زنجبیل استفاده می کنند.

می توانید با مصرف یک تکه 2 اینچی زنجبیل تازه ، پوست آن را چرب کنید و به مدت 10 تا 20 دقیقه با 1/2 تا 2 لیوان آب بجوشانید و یک چای زنجبیل ساده درست کنید.

بابونه

سالها از بابونه به عنوان منبع در پزشکی استفاده شده است. گفته می شود که یک تسریع کننده هاضمه  است و ممکن است از نفخ شکم گرفته تا بیماری حرکتی  تهوع و استفراغ و… کمک کند. بابونه همچنین دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است به علائم قبل از قاعدگی مانند گرفتگی رحم کمک کند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *