تیرگی دور چشم و درمان آن

تیرگی دور چشم

 چشم به عنوان یکی از اعضای اصلی و مهم صورت، در زیبایی چهره اهمیت بسیاری دارد و سیاهی و تیرگی دور چشم از شکایات اصلی خانم ها و در برخی شرایط آقایان طرفدار زیبایی است. اما راه هایی وجود دارد که می توان از دست این سیاهی خلاص شد و این مشکل را برطرف کرد.


زیبایی و کبودی دور و زیر چشم

زیبایی به عنوان یک ویژگی نسبی و انسان دوستانه، قادر به ایجاد احساس اعتماد به نفس بسیار زیاد در هر دو جنس است.

انسان همواره در طول تاریخ، زیبا دوست بوده است و مجذوب زیبایی های آفرینش شده است. زیبایی ظاهری یکی از ویژگی های مورد توجه و حائز اهمیت میان تمامی افراد جهان بویژه جمعیت زنان است که همواره در طول تاریخ آنها را ترغیب به استفاده از ابزارهای ابتدایی و تکامل یافته به منظور زیباسازی چهره و ظاهر نموده است.

تیرگی دور و زیر چشم حالتی ناخوشایند و ویژگی بارزی در ممانعت از زیبایی صورت و چهره است.


🔶   لیفت چشم با پلکسر چیست؟   🔶


کبودی زیر چشم از نظر علمی حالتی است که در آن پوست زیر چشم و یا دور چشم کبود و در برخی موارد سیاه می گردد و چشم ها پف آلود به نظر می رسند. تیرگی دور چشم در پیری و افزایش سن پدیده ای طبیعی است و نیاز به نگرانی ندارد. آنچه معمولا آزار دهنده و نگران کننده است، ایجاد این وضعیت در افراد جوان و یا حتی کودکان است.

تیرگی دور چشم

 


علت ها و درمان های کبودی زیر چشم

سیاهی و کبودی دور چشم دلایل بسیار متفاوتی دارد و معمولا قابل پیشگیری و درمان است.

از دلایل اصلی ایجاد کننده تیرگی دور چشم می توان به ناراحتی ها و مشکلات کلیوی مانند نارسایی کلیه، قرار گرفتن بدون محافظ و کرم های ضد آفتاب در معرض نور خورشید، دهیدراته شدن یا همان کم آبی بدن، فقر آهن یا کم خونی، مصرف بیش از حد دخانیات و مشروبات الکلی، بیماری های گوارشی و اختلالات سیستم تولید مثل زنانه اشاره نمود.

باید توجه داشت کبودی و سیاهی ایجاد شده در زیر چشم ها بنا به هر کدام از دلایل نام برده متفاوت است و طیف خاصی از رنگ ها مانند آبی، زرد و بنفش را در چشم ایجاد می نماید.


🔶  مراقبت از پوست دور چشم  🔶


درمان تیرگی دور چشم

درمان تیرگی دور چشم کمی زمان بر است و احتیاج به پیگیری، مداومت و صبوری دارد. اولین خط درمانی این عارضه این است که، از استرس و تنش ها دور باشید، به میزان کافی آب و مایعات بنوشید، خواب منظم و کافی داشته باشید و از همه مهمتر رژیم غذایی خود را در همه حال به ویژه دوره پیش و پس از قاعدگی مراعات نمایید.

🔸🔸🔸

استفاده از انواع روغن ها مانند روغن بادام، کرچک و روغن گل سرخ و نارگیل، استفاده از دمنوش هایی مانند بابونه، زعفران و نعنا به شکل روزانه و منظم از جمله درمان های خانگی و سنتی برای کبودی دور چشم به شمار می آید.

تیرگی دور چشم

شرکت ها و برندهای مختلف لوازم آرایشی و بهداشتی در سراسر جهان نیز با ارائه لوسیون ها، پمادها، پودرها و کرم های آرایشی در پیشگیری و درمان این عارضه نقش بسیار مهمی داشته اند. تزریق چربی به گودی زیر چشم، پیلینگ و جراحی لیفت گونه از روش های جدید و موثر در درمان تیرگی دور چشم است.

🔸🔸🔸

در لیفت گونه، با از بین بردن چربی های گونه، حد فاصل بین پلک پایین و گونه عاری از هرگونه چروک و چین خوردگی شده و در نتیجه سیاهی و کبودی به دنبال آن ایجاد نمی گردد.

لیزر درمانی و استفاده از اشعه های ماوراء بنفش و مادون قرمز در ناحیه پوست تیره شده نیز از درمان های امروزی و پیشرفته است که در آن تابش لیزر با اشعه هایش منجر به از بین رفتن رنگدانه های ایجاد کننده تیرگی دور چشم  می گردد و پوست زیر چشم را شفاف می نماید.



مشاوره رایگان درباره درمان تیرگی دور چشم و درمان آن

بدون دغدغه با کلینیک24 تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

کلینیک دکتر راحمی (شرق تهران)

دکتر شیرین راحمی

تماس و مشاوره

ورود به این کلینیک

کلینیک مریم ( شمال تهران)

کلینیک زیبایی مریم نیاوران

تماس و مشاوره

ورود به این کلینیک

کلینیک دکتر محقق ( غرب تهران )

تماس و مشاوره

دکتر محقق

ورود به این کلینیک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *