تفاوت سابسیژن و لیزر co2 فرکشنال; برای جای جوش کدام یک بهتر است

آر اف فرکشنال

تفاوت سابسیژن و لیزر  co2 فرکشنال در این مطلب به صورت کوتاه به تفاوت های سابسیژن و co2 فرکشنال برای از بین بردن جای جوش ها اشاره خواهیم کرد. در علم امروزه روش های مختلفی برای از بین بردن جای جوش ابداع شده اما لازم است قبل از هر چیز پوست شما اماده درمان باشد.

یعنی اگر هنوز پوستتان جوش میزند ابتدا باید به درمان این جوش ها رسیدگی کنید. بعد از بهبود کامل جوش و آکنه زدن , در مرحله بعدی باید توسط دکتر پوست معاینه شوید.

در صورت تایید دکتر پوست ,  برای شما یکی از روش های سابسیژن یا co2 فرکشنال تجویز میشود.

ابتدا تعریفی از هر یک.

قبل از ان در لینک زیر

بهترین مراکز co2 فراکشنال در تهران را مشاهده کنید کلیک

 

بهترین دکتر سابسیژن

سابسیژن چیست ؟

این روش درمان، بی خطر و سرپایی بوده و جای فرورفتگی های دائمی جوش و آکنه ها را پر کرده و پوست را به حالت اولیه بازمی گرداند. در این روش از سوزن‌هایی به نام نوکور استفاده می شود که با کمک این سوزن بافتهای آسیب دیده‌ایی را که باعث صدمه به بافتهای کناری هم می شوند، برداشته می شود و در نتیجه تولید کلاژن در قسمتهای آسیب دیده از سر گرفته شده و بافتی از پوست که دچار فرورفتگی شده است، پر خواهد شد.

 

( در حقیقت بافت فرورفته با رشته هایی به بافتهای سالم زیرین متصل شده اند که با کمک سوزن، این رشته ها قطع شده و بافت سالم رها شده و به کلاژن سازی خواهد پرداخت) در حقیقت سابسیژن نوعی جراحی سرپایی زیرجلدی است.

همچنین خوانید :

تمامی روش های درمان جای جوش کلیک

همه چیز درباره سابسیژن و آنچه که باید قبل از عمل انجام بگیرد:

 

همانطور که گفته شد؛ این عمل سرپایی است اما به هرحال باید بیمار، برای انجام آن دارای آمادگی‌هایی باشد.

. پوست کاملا باید تمیز و بدون آرایش و هرمواد دیگری باشد.

. جای زخم مورد نظر و بافت اطراف آن که فرورفتگی دارند، مشخص می شود.

. داروی بی حسی موضعی به منطقه تزریق می شود.

. با توجه به نوع پوست فرد و میزان آسیب دیدگی آن، باید از سوزنهای مخصوص استفاده کرد. زیرا در غیر اینصورت احتمال آسیب به قسمتهای سالم پوست وجود خواهد شد.

. سوزن موردنظر وارد قسمت های زیرین و عمیق پوست شده و رشته هایی که باعث اتصال بین بافت آسیب دیده و سالم هستند را قطع میکند.

. بعد از آن پزشک با فشار، خون جمع شده در زیر پوست را خارج کرده و مانع از خونریزی و تورم خواهد شد. بعد از این عملیات، آنتی بیوتیک برای جلوگیری از عفونت برای  محل تزریق تجویز خواهد شد.

ادامه همه چیز درباره سابسیژن کلیک

 

لیزر co2 فرکشنال چیست

در فرایند ترمیم ترک پوست با لیزر فراکشنال، قدرت لیزر لایه های نازک پوست را حذف کرده و تمام سلول های پوستی اطراف ترک را متلاشی می کند تا پوست به کلاژن سازی تحریک شود. در این صورت است که لایه های جدید از سلول های پوست با دخالت مصنوعی شروع به تکثیر کرده و به مرور پوستی جدید جایگزین پوست ترک خورده قبلی می شود.

شما از روش درمانی ترمیم ترک پوست با لیزر فراکشنال می توانید برای ترمیم تمامی ترک های پوستی شکم، پهلو، ران، سینه و بازوها استفاده کرده و بعد از 4 الی 5 جلسه نتیجه فوق العاده آن را ببینید.

تفاوت سابسیژن و لیزر co2 فرکشنال

همانطور که در تعاریف هر یک گفته شد به صورت بسیار واضح این دو روش با هم متفاوت هستند.

روش لیزر فرکشنال همانطور که از نامش مشخص است از روش لیزر برای از بین بردن جای جوش و لک و آسیب های صورت به کار گرفته میشود

در صورتی که سابسیژن با ایجاد سوراخی روی پوست و به وسیله میله به زیر پوست کشیده شده و باعث تحریک پوست و کلاژن سازی میشود

 

کدام روش مناسب تر است

 برای این که بدانید کدام روش مناسب تر است ابتدا باید دکتر پوست , پوست شمارا معاینه کند . هر یک از این روش ها برای هر نوع پوستی ممکن است مناسب تر باشد که به صورت قطعی نمیتوان درباره بهتر بودن هر یک از ب=این روش ها توضیح داد

اما اثر گذاری co2 فرکشنال با توجه به شناخت بیشتر مردم از تاثیر گذاری بالاتری برخوردار بوده است.

1 – مزيت ليزر فركشنا ل

با توجه به ا ينكه ليزر فركشنال (لیزر فراکسل)فقط بخشي ا ز پوست را به صورت ستونهاي حرارتي تخريب مي كند  بطور كلي آسيب كمتري به پوست مي رساند به همين دليل اولاً پروسه ترميم و بهبودي پس از ليزرسريعتر صورت مي گيرد ، ثا نياً عوارض زود هنگام بعد از ليزرهاي قبلي مثل قرمزي ، تورم وادم بسيار كمتر ايجاد مي شود و به همين دليل فرد مي تواند بسيا رزودتر به سر كار برگردد. سومين مزيت ا ينكه عوارض دير هنگام پس از ليزر مثل قرمزي طولاني مدت ،ايجاد لك پوستي وايجاد اسكار ، نيز نسبت به ليزرهاي قديمي بسيار كمتر ايجاد مي شود .

2 – ليزر فركشنال براي چه مشكلات پوستي كاربرد دارد ؟

ليزرهاي فركشنال طيف اثر وسيعي دارد بدين معني كه علاوه براينكه اين ليزرها درجوانسازي پوست وكاهش چروكهاي پوست بسيارموثرهستند، در درمان مواردي مثل لكهاي مقاوم به درمان ، منافذ باز صورت ، تركهاي دوران بارداری( یا استریا Striae)نيز اثرات قابل توجهي داشته ا ست . كاربرد ديگر و مهم ليزرهاي فركشنا ل درمان اسكار ناشي از جوش ،سالك يا اسكارهای جراحیا ست .

3 – آيا انجام ليزر فركشنال دردناک است ؟

پاسخ به اين پرسش به ميزا ن تحمل افراد بستگي دارد .براي افرادي كه آستانه تحمل درد بالائي دارند انجام ليزر بدون بيحسي امكان پذير است . براي ساير افراد مي توان از كرمهاي بيحس كننده نيم ساعت تا يك ساعت قبل عمل استفاده كرد .

4 – چند جلسه ليزر فركشنال براي بهبودي بيماري لازم است ؟

بسته به تنظيما ت دستگاه و نوع بيماري تحت درمان، بين 6-4 جلسه درمان لازم است . فوا صل جلسات درمان معمولا يك ماه مي باشد .

5 – از چه زماني پاسخ درماني ظاهر مي شود ؟

پاسخ درماني در ليزرهاي فركشنا ل سريع نيست و معمولا بهبود قابل مشاهده پس از 4-3 ماه مشاهده مي شود . درطي اين مدت پوست مشغول ساخت كلاژن جديد و بازسازي كلاژن والاستين قديمي است .

6- از چه زماني بيمار ميتواند به سر كار برگردد ؟

در اغلب موارد بيمار ميتواند همان روز يا حداكثر روز بعد به سر كار برگردد. زمان برگشت به سر كار به نوع بيماري و تنظيمات دستگاه بستگي دارد .

7 – انجام ليزر فركشنال چه عوارضي دارد ؟

عوارض ليزر فركشنا ل معمولا در درمانهاي شديد و تنظيما ت بالاي دستگاه ا يجاد مي شود. پس ازا نجام ليزر فركشنا ل معمولا تا چند روز پوسته ريزي و بعضاً دلمه وجود دارد كه طبيعي ا ست . گاهي اوقات تورم به مدت چند روز در محل وجود دارد. استفاده از كيسه يخ بلافاصله پس از ليزر وسپس به طور متناوب مي تواند اين عارضه را كمتر كند يا از بروز آن پيشگيري كند. عارضه نادر ديگر ايجاد لك ناشي از ا لتهاب است كه اغلب در پوستهاي سبزه اتفاق مي ا فتد .

8 – لیزر فرکشنال برای چه محلهایی قابل استفاده است ؟

لیزر فرکشنال را میتوان برای تمام بدن به کار برد ولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *