تعویض زانو چیست؟

تعویض زانو

بررسی اجمالی

جراحی تعویض زانو می تواند درد را تسکین داده و تحرک را در این مفصل مهم بازگرداند. شایع ترین دلیل تعویض زانو ، آرتروز است که باعث می شود که به تدریج غضروف را در زانو از بین برود.

کسانی که نیاز به عمل جراحی دارند زیرا با نقایص زانو متولد شده اند یا جراحتی را متحمل شده اند.اگر در حال جراحی تعویض زانو هستید ، اولین قدم ارزیابی پزشکی کامل است.

این یک فرایند چند مرحله ای می باشد. مهم است که در طول ارزیابی از پزشک خود سؤال کنید تا تعیین کند که آیا جراحی تعویض زانو درمانی مناسب برای شما است. علاوه بر این ،می توانیداز پزشک خود در مورد روش ها و گزینه های بازیابی بهبودی سؤال کنید.

درد زانو

فرآیند ارزیابی

فرآیند ارزیابی بخش های مختلفی دارد ، از جمله:

پرسشنامه تفصیلی

اشعه ایکس

ارزیابی بدنی و جسمی

مشاوره در مورد نتایج

طبق آکادمی جراحان ارتوپدی آمریکا ، 90 درصد افرادی که جراحی تعویض زانو دارند بعد از آن درد بسیار کمتری دارند. اگرچه در تسکین درد موثر است ، اما این جراحی پیچیده است و بهبودی ازشش ماه یا یک سال طول می کشد. به همین دلیل ، ارزیابی دقیق مهم است.

زانوی ترمیم شده

 مراحل ارزیابی در اینجا آمده است:

پرسشنامه

پرسشنامه مفصلی شامل تاریخچه پزشکی ، سطح درد ، محدودیت ها و پیشرفت درد و مشکلات زانو خواهد بود.ممکن است پرسشنامه ها توسط پزشک و درمانگاه متفاوت باشد.

 ارزیابی به طور معمول در مورد این است که  آیا شما قادر به:

سوار و پیاده شدن از ماشین هستید

استحمام

بالا و پایین رفتن از پله

بدون لنگیدن قدم میزنید

شب بدون درد بخوابید

حرکت کنید بدون اینکه زانوی شما احساس کند هر لحظه می خواهد “از جا در آید”

این پرسشنامه همچنین درباره سلامت کلی شما و شرایط موجود شما سؤال خواهد کرد.

تعویض زانو

 اینها شامل موارد زیر است:

آرتروز

پوکی استخوان

چاقی

سیگار کشیدن

کم خونی

فشار خون

دیابت

پزشک شما همچنین می خواهد بداند که اخیراً کدام یک از این شرایط تغییر کرده است. برخی از این شرایط سلامتی موجود ، مانند دیابت ، کم خونی و چاقی ، می تواند بر انتخاب درمانی که پزشک پیشنهاد کرده است ، تأثیر بگذارد.

ذکر هرگونه مشکل سلامتی هنگام ارزیابی خود مهم است.پزشک شما از این اطلاعات برای تشخیص مشکلات زانو و تعیین بهترین روش درمانی استفاده خواهد کرد. اگر تعویض زانو گزینه مناسبی باشد ، آنها ارزیابی فیزیکی را انجام می دهند.


ارزیابی جسمی

در طی ارزیابی فیزیکی ، پزشک دامنه حرکت زانوی شما را با استفاده از یک ابزار مانند زاویه سنج اندازه گیری می کند. آنها برای تعیین حداکثر زاویه کشش ، پای شما را در مقابل شما می کشند و پشت آن را خم می کنند تا حداکثر زاویه خمش را تعیین کنند. با هم ، این فاصله ها دامنه حرکت و انعطاف پذیری زانوی شما را تشکیل می دهند


ارزیابی ارتوپدی

پزشک شما بررسی خواهد کرد که آیا شما دچار پا کمانی(پا پرانتزی) یا زانو ضربدری شده اید ، قدرت عضلاتتان را آزمایش کرده و توانایی کلی حرکت در اطراف خود را مشاهده می کنید ، از جمله:

نشسته

ایستاده

قدم برداشتن

پیاده روی

خم شدن

انجام سایر فعالیتهای اساسی

 



 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *