تزریق کلاژن به بینی

تزریق کلاژن به بینی چگونه است؟

تزریق کلاژن به بینی ؛ تغییر فرم بینی بدون جراحی


در گذشته برای تغییر فرم بینی به غیر از جراحی بینی گزینه ای دیگر وجود نداشت، اما امروزه با استفاده از پرکننده های تزریقی، به راحتی در کمتر از 15 دقیقه کل ظاهر چهره می توان تغییر ایجاد کرد.

تزریق کلاژن به بینی

تزریق کلاژن به بینی چگونه است؟


کلاژن یک پروتئین مهم در بدن است که باعث تقویت بافت ها و اندام ها می شود. اگرچه تقریباً 80 درصد از پوست را کلاژن تشکیل می دهد، اما با افزایش سن، کلاژن می تواند تجزیه شود، این فرایند با قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از حد افزایش می یابد.

اکثر کلاژن ها قابل تجزیه بیولوژیکی هستند و به طور طبیعی پس از چندین ماه تجزیه می شوند. از تزریق کلاژن معمولاً در چین و چروک صورت بخصوص بین بینی و دهان استفاده می شود. این روش همچنین می تواند برای

  • پر کردن گونه های توخالی
  • اصلاح نقص صورت، بهبود جای زخم
  • به حداقل رساندن چین و چروک های عمیق استفاده شود.

در این روش برای داشتن بینی با فرم متفاوت، تقویت و تعریف پل بینی و یا نوک بینی، با استفاده از کلاژن حاصل از منابع انسانی و یا حیوانی، پزشک می تواند خمیدگی ها، برجستگی ها و توده ها را اصلاح کند و باعث شود بینی بهتر به نظر بیاید. در مقایسه با لیفت صورت یا روشهای جراحی، تزریق کلاژن به حداقل زمان نیاز دارد.

تزریق کلاژن به بینی چگونه است؟
تزریق کلاژن به بینی چگونه است؟

مطالب مرتبط

تخفیف تزریق ژل و فیلر

مزایای تزریق فیلر های پوستی

عوارض تزریق کلاژن بینی چیست؟


بیشتر افراد بعد از تزریق کلاژن عوارض جانبی شدید را گزارش نمی کنند. با این حال، نتیجه در هر شخص متفاوت خواهد بود. عوارض جانبی شایع شامل کبودی جزئی و همچنین پف و قرمزی در اطراف محل تزریق است. پس از تزریق کلاژن هیچ محدودیتی در فعالیت روزانه وجود ندارد و حتی فرد می تواند از لوازم آرایش استفاده کند.

لازم به ذکر است انواع مختلفی از محصولات پرکننده کلاژنی در بازار موجود هستند. یکی از این محصولات پرکننده های کلاژن، از منبع گاوی می باشد.

این گزینه از پوست گاو ساخته شده و توسط سازمان غذا و دارو تأیید شده است، هزینه کمتری دارد اما درصد بالاتری از آلرژی های پوستی مرتبط با آن است. افرادی که تحت این درمان قرار می گیرند از قبل آزمایش می شوند تا از واکنش آلرژیک جلوگیری شود. کلاژن انسانی به طور معمول واکنش های آلرژیک ایجاد نمی کند.

تزریق کلاژن به بینی چگونه است؟

با این حال، تولید آن می تواند هزینه بیشتری داشته باشد. محصولات کلاژن گاو و انسان هر دو قابل تجزیه بیولوژیکی و موقتی هستند. گزینه های مصنوعی کلاژن نیز در دسترس است و اغلب در آزمایشگاه با ترکیب کلاژن انسانی یا گاوی با مواد شیمیایی ساخته می شود که از تجزیه کلاژن جلوگیری می کند.

اما بهتر است در اصلاح بینی از کلاژن موقت استفاده شود تا در صورت عدم رضایت و یا قرارگیری نامناسب کلاژن، بتوان براحتی مشکل را برطرف نمود.

برای اطمینان از تجربه ایمن و رضایت بخش از تزریق کلاژن، از قبول پیشنهادات ارزان قیمت که ممکن است توسط یک پزشک بی تجربه و یا افراد متفرقه انجام شود، باید اجتناب شود. بیماران باید با پزشک مشورت کنند تا بهترین تزریق را متناسب با شرایط بیمار انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *