تزریق ژل با ماندگاری بیشتر

ماندگاری تزریق ژل

ماندگاری تزریق ژل بر روی پوست به عوامل متعددی بستگی دارد و برای افزایش ماندگاری تزریق ژل، حتما به توصیه هایی که در افزایش ماندگاری ژل موثر است، عمل کنید.

امروزه تزریق ژل و بوتاکس، برای از بین بردن علائم پیری و چین و چروک به میزان قابل توجهی گسترش یافته است. به همین دلیل ماندگاری تزریق ژل نیز دغدغه خیلی از افرادی است که از این روش، برای از بین بردن چین و چروک های خود استفاده می کنند. راه های زیادی برای افزایش ماندگاری ژل وجود دارد که در این مقاله به آنها پرداخته شده است.


دلیل از بین رفتن اثرات ژل چیست؟

ماندگاری تزریق ژل

ماده اصلی که در تزریق ژل از آن استفاده می شود، ماده ای به نام «هیالورونیک اسید» است، که به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد.

تزریق این ماده به پوست باعث می شود که میزان آبرسانی به پوست افزایش پیدا کند و چین و چروک های آن از بین برود، ولی ماده هیالورونیک اسید بعد از مدتی توسط بدن تجزیه می شود و  همین عامل منجر به از بین رفتن آثار تزریق ژل در بدن می شود.


راه های موثر برای افزایش ماندگاری تزریق ژل

به طور کلی تزریق ژل به اندام های بدن نتیجه موقتی دارد و بعد از مدتی اثر خود را از دست می دهد و اندام، به حالت قبلی خود برمی گردد. اما برای افزایش ماندگاری تزریق ژل راه هایی وجود دارد که در ادامه به معرفی برخی از این راه ها پرداخته ایم:

محافظت در برابر اشعه نور خورشید: 

برای افزایش ماندگاری ژل در اندام های بدن به ویژه صورت و لب باید از قرار گرفتن در برابر نور خورشید خودداری کرد. چرا که نور خورشید به دلیل دارا بودن اشعه ماوراء بنفش، به راحتی اثر تزریقات ژل و یا بوتاکس را به میزان زیادی کاهش می دهد.

حفاظت از پوست: 

برای ماندگاری بیشتر ژل، باید همیشه از پوست، مراقبت شود. به عنوان مثال به طور مرتب از کرم های مرطوب کننده استفاده شود. علاوه بر این نوشیدن آب فراوان نقش مهمی در افزایش سلامتی پوست دارد.

مصرف غذاهای سالم و مناسب:

 غذای مصرف شده به راحتی می تواند اثر خود را بر روی پوست نمایان کند. بنابراین تا حد امکان باید غذاهای سالم مصرف کرد و از خوردن مواد غذایی فرآوری شده و قندها خودداری شود.

مصرف زینک (روی):

 روی موجود در بدن نقش مهمی در ماندگاری ژل تزریق شده در بدن دارد. بنابراین بعد از اینکه ژل تزریق شد، باید مصرف مکمل های زینک افزایش یابد.

دوری از استرس:

 استرس یک عامل بسیار مخرب در سلامت پوست است. هر چقدر که میزان استرس بیشتر باشد، هورمون هایی که باعث افزایش پیری می شوند در بدن افزایش پیدا می کند. بنابراین برای این ماندگاری تزریق ژل بیشتر شود، باید میزان استرس را تا حد زیادی کاهش داد.

ترمیم ژل و بوتاکس: 

این روش یکی از بهترین روش ها در افزایش ماندگاری تزریق ژل است. در این روش قبل از اینکه اثر ژل به طور کامل از بین برود می توان بخش هایی را که نیاز به ترمیم دارند را ترمیم کرد تا مدت ماندگاری آن افزایش پیدا کند.

ورزش کردن:

 ورزش کردن نه تنها برای سلامت بدن مفید است، بلکه عاملی مهم در ماندگاری تزریق ژل است. بنابراین برای افزایش ماندگاری تزریق چربی، باید ساعات ورزش روزانه را افزایش داد.

همچنین به دلیل اثر مخرب نور آفتاب بر ژل تزریق شده، بهتر است که ورزش ها زیر نور آفتاب انجام نشود و در مواقع استثنا هم حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده شود.

 ماندگاری تزریق ژل


چه ژل هایی ماندگاری بیشتری در پوست دارند؟

ماندگاری هر ژل در بدن با ماندگاری ژل های دیگر متفاوت است. به طور معمول، بیشتر ژل ها تا 6 ماه بر روی پوست باقی می مانند و بعد از آن اثر خود را از دست می دهند، ژل هیالورونیک اسید، از این نوع ژل ها است.

اما برخی از ژل ها هم وجود دارند که تا 1 سال هم می توانند ماندگاری داشته باشند، که از آنها بیشتر در تزریق لب استفاده می شود. ژل های کمی هم وجود دارند که ماندگاری بیشتر (1 تا 2 سال) وجود دارند.

در لینک زیر بهترین مارک های ژل معرفی شده است برای مطالعه بیشتر کلیک کنید :

معرفی بهترین مارک های ژل لب و صورت

 ماندگاری تزریق ژل

مشاوره رایگان درباره تزریق ژل

بدون دغدغه با کلینیک24 تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

 

کلینیک دکتر راحمی (شرق تهران)

دکتر شیرین راحمی

تماس و مشاوره

ورود به این کلینیک

 

کلینیک مریم ( شمال تهران)

کلینیک زیبایی مریم نیاوران

تماس و مشاوره

ورود به این کلینیک

 

کلینیک دکتر محقق ( غرب تهران )

تماس و مشاوره

دکتر محقق

ورود به این کلینیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *