تزریق فیلر بینی

تزریق فیلر بینی

تزریق فیلر بینی

روش های مختلف جراحی و غیر جراحی ترمیم و زیبایی بینی وجود دارد و یکی از روش ها ی پرکاربرد رینوپلاستی غیرجراحی یا تزریق فیلر بینی است.

تزریق فیلر بینی در واقع یک روش پرکننده پوستی است که تا 6 ماه شکل بینی شما را تغییر می دهد.

 

وقتی شما نگران خطرات و عوارض جراحی هستید و برای رفع برجستگی های بینی یا زاویه دار کردن آن به دنبال یک روش موقت هستید ، تزریق فیلر بینی مناسب ترین گزینه است.این روش تا شش ماه ماندگاری دارد.

 

درمان و رفع قوز بینی با تزریق ژل

روش تزریق فیلر به بینی چگونه انجام می شود؟

باید این نکته را یادآور شد که تغییر فرم و شکل بینی با هر روش خالی از خطر و عوارض نیست اما در مقایسه روش جراحی رینوپلاستی با روش تزریق فیلر طبیعتا سوزن های ریز تزریق فیلر کم خطر تر از تیغ جراحی هستند.

تزریق فیلر به بینی یک عمل زیبایی است ، بنابراین بیمه آن را پوشش نمی دهد. هزینه ها بسته به نوع پرکننده ای که انتخاب می کنید ، متخصص زیبایی که انتخاب کرده اید و دفعات تزریق متفاوت است.

تزریق فیلر بینی

پس از مشاوره با متخصص زیبایی و انجام معاینات و بررسی ها ، متخصص اقدام به تزریق مواد پر کننده برای تغییر شکل و ترمیم ظاهر بینی خواهد کرد.

یک ماده تزریقی شبیه ژل که معمولاً اسید هیالورونیک است که یک ماده بسیار مفید بوده و در خود بدن هم تولید می شود در زیر پوست و در مناطقی که می خواهید خطوط یا حجم صاف تری ایجاد کنید ، تزریق می شود. گاهی از بوتاکس نیز استفاده می شود.

مواد پر کننده ی تزریق شده با قرار گرفتن در لایه های عمیق پوست ، شکل مورد نظر را به محل تزریق اعمال می کنند.بسته به میزان سلامت پوست بیمار و کیفیت تزریق مواد و نوع مواد انتخاب شده برای تزریق نتایج می تواند ماندگاری بیشتری تا حدود سه سال داشته باشد.

روش انجام هم ساده است و ممکن است از بی حسی موضعی برای بینی و ناحیه اطراف آن استفاده شود تا سوزن درد نداشته باشد. پس از اثر بی حس کننده ، پزشک فیلر را به اطراف بینی و شاید پل بینی تزریق می کند. کل مراحل ممکن است 15 دقیقه یا کمتر تا 45 دقیقه طول بکشد.

از تزریق فیلر بینی برای چه مواردی استفاده کنیم؟

این روش ، نوک و دو طرف بینی را تحت درمان قرار می دهد. برای اصلاح فرم  بینی می توان در اطراف هر قسمت از بینی پرکننده تزریق کرد.

اگر می خواهید

  • برجستگی های کوچک بینی خود را صاف کنید
  • نوک بینی را برجسته تر کنید
  • به بینی خود حجم دهید
  • نوک بینی را بلند کنید

تزریق فیلر بینی

این روش بهترین انتخاب است.علاوه بر این تزریق فیلر خطوط و چین و چروک بینی را هم برطرف می کند.

عوارض جانبی تزریق فیلر بینی

برای اکثر افراد ، تنها عارضه  تزریق فیلر بینی ، کمی قرمزی و حساسیت در ناحیه تزریق در یکی دو روز بعد از عمل است.

سایر عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

  • کبودی در ناحیه تزریق
  • متورم شدن
  • منتقل شدن پرکننده ، به این معنی که ماده تزریقی به مناطق دیگر بینی یا زیر چشم منتقل می شود و باعث ایجاد ظاهری “مواج” یا “بیش از حد پر شده” می شود
  • حالت تهوع

بینی یک منطقه حساس بوده و مملو از رگهای خونی است  و نزدیک چشم ها هم هست. به همین دلیل است که تزریق ژل بینی نسبت به سایر روش های پرکننده تزریقی تا حدودی پیچیده تر است.

یک مطالعه نشان می دهد که در صورتی که متخصص زیبایی مجرب و حرفه ای این تزریق را انجام ندهد در موارد نادر عوارض جانبی جدی  اتفاق می افتد. عوارض جدی احتمالی عبارتند از:

  • مرگ بافتی
  • عوارض عروقی
  •  از دست دادن بینایی

همیشه به یاد داشته باشید در انتخاب پزشک متخصص زیبایی بسیار دقت کنید و متخصصین مجرب و حرفه ای را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *