برداشتن ضایعات گوشتی با لیزر

برداشتن ضایعات گوشتی با لیزر

برداشتن ضایعات گوشتی با لیزر :

  • آیا شما نیز همانند بسیاری از افراد جامعه، به تمام علائمی که روی پوستتان ایجاد می شود، حساس هستید؟
  • هر برآمدگی و یا لک توجه شما را به خود جلب می کند؟

با ما همراه باشید.

برداشتن ضایعات گوشتی با لیزر

پوست بخش وسیع، مشهود و حساسی از بدن ماست که زیبایی آن برای ما اهمیت فراوانی دارد. وجود هرگونه فرورفتگی یا برآمدگی، ما را بی وقفه مجاب به درمان آن می کند و بر اساس نوع مشکل پوستی به وجود آمده، درمان های متفاوتی را پیگیر می شویم.

مراقبت از پوست و حفظ سلامتی آن به طور مکرر به شما کمک خواهد کرد تا با بالا رفتن سن، علائم پیری در شما کمتر جلوه کند.

با شناخت نوع پوستمان و رسیدگی مناسب می توانیم متوجه حالات پوست در مقابل عوامل مختلف باشیم. همچنین توجه به واکنش پوست به انواع موارد خارجی یا داخلی بدن مانند چین و چروک ها، لکه ها، جوش ها، آکنه، تاول، کک و مک یا زگیل ها و درمان آنها در حفظ سلامت پوست شما عزیزان موثر خواهد بود.

یکی از انواع مشکلات پوستی مهم در ظاهر اکثر افراد اغلب ضایعه گوشتی می باشد.

برداشتن ضایعات گوشتی با لیزر

ضایعه گوشتی چیست؟

به طور معمول همه ما در خودمان یا اطرافیان با پدیده برجستگی های کوچک روی پوست مواجه شده ایم. این برجستگی ها بی خطر و بدون ضرر هستند.

در تعریف آن می توان گفت: ظاهر غیر طبیعی قسمتی از سطح پوست که به حالت برجستگی دیده می شوند، ضایعه گوشتی یا گوشت اضافه یا به صورت تخصصی کلوئید (برجستگی ایجاد شده و پیشرفته روی پوست) یا هایپرتروفی (بعد از تشکیل ضایعه به همان میزان باقی می ماند) می نامند.

این رشد غیر سرطانی قسمتی از سطح پوست، گاهی از زمان تولد به صورت ارثی و گاهی بعدها به دلیل حساسیت و یا آلوده شدن پوست به ویروس ها به وجود می آید. برخی ویروس ها باعث رشد بی رویه سلول و ضخیم شدن پوست می شوند.

این حالت از واکنش پوست، در هر نقطه ای از بدن می تواند به اشکال مختلف (گرد، بیضی) یا رنگ های قهوه ای، صورتی و یا زرد بروز کند و در برخی موارد احتمال سرایت آن وجود دارد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

درست است که در تعریف این نوع مشکل پوستی با واژه “بی خطر” مواجه می شویم؛ اما در کنار اینکه این حالت بر روی پوست، نمای صددرصدی پوست را دچار مشکل نمی کند می تواند براحتی زیبایی پوست را تحت تاثیر قرار دهد، قابل ذکر است که، در برخی موارد، اگر این نوع ضایعات درمان نشود، پس از ایجاد شدن در قسمتی از پوست، به نقاط مختلف تکثیر می یابد و اگر این ضایعات پوستی دچار تغییر و تکثیر شوند با درد و ناراحتی همراه خواهند بود .

همچنین در این حالت، ضایعه مشکوک به عفونی شدن می باشد و البته در بسیاری از افراد ایجاد این نوع ضایعه بدون هیچ علتی است. پس بهتر است شما عزیزان با مشاهده اولین علائم، به دکتر متخصص مراجعه کنید.

 

برداشتن ضایعات گوشتی با لیزر
برداشتن ضایعات گوشتی با لیزر

روش های درمانی چگونه است؟

برای روش درمان هر نوع مشکل پوستی، حتماَ باید زیر نظر پزشکی حاذق تحت درمان قرار گیریم. تا در صورت ایجاد مشکلات جدی تر سریعا از پیشرفت آن جلوگیری شود.

همواره در مورد ضایعه گوشتی روی پوست، با مراجعه به پزشک احتمالا با چند روش درمانی استاندارد، مداوای شما آغاز خواهد شد.

اگر پیگیر بهترین روش درمان از پزشک خود باشید، به گزینه RF یا لیزر آر اف، روشی سریع و بی خطر، بر میخورید.

بدون شک درمان از طریق لیزر یکی از پیشرفت های جدی و شگفت انگیز برای درمان مشکلات پوستی است.

در بسیاری از مواقع با وجود لیزر، با به تعویق افتادن جراحی و یا درمان به طور کامل مواجه خواهیم شد.

مطالب مرتبط

درمان زگیل گوشت اضافه و کیست با لیزر

بهترین کلینیک برداشتن خال با لیزر در تهران

درمان خال چشم

برداشتن خال سطحی با لیزر فرکشنال

انواع لیزر چیست؟

انواع لیزر عبارتند از: لیزر فرکشنال CO2، کیوسوییچ، اربیوم، آر اف فرکشنال (RF)، الکساندرایت، لیزر رنگی پالسی (PDL) و … 

لیزرها همواره با کاربردهای مختلفی در دسترس می باشند، به طور کلی از لیزر برای موارد درمانی و یا زیبایی همچون

  • حذف موهای زائد
  • رفع شلی و افتادگی پوست
  • درمان فرو رفتگی ها و برآمدگی های پوستی
  • احیای پوست آسیب دیده
  • جوانسازی پوست
  • رفع لکه های روی پوست
  • ماه گرفتگی یا خال های مادر زادی
  • تتو
  • رفع چین و چروک

و مواردی از این قبیل استفاده می شود.

لیزر چگونه عمل می کند؟

لیزر یا نور درمانی، یک پرتو نور تک رنگ، شدید و متمرکز است که برای درمان به وسیله سوزاندن رگ های خونی زیر زائده و پاکسازی نقطه هدف استفاده می شود.

لیزر درمانی می تواند برای زائده اطراف ناخن و انگشتان، روی پلک، زگیل های تناسلی در مجرای ادرار و دیگر ناهمواری های ایجاد شده بر روی پوست بدن و صورت بسیار گزینه مناسبی باشد.

 

آیا درمان با لیزر می تواند خطرناک هم باشد؟

تاکنون هزاران درمان مختلف از طریق لیزر صورت گرفته است و همگی نتایج موفقیت آمیزی را با خود به همراه داشته اند. درمان لیزر باید به طور صحیح و دقیق توسط پزشکان ماهر و آموزش دیده در مکانی استاندارد انجام شود.

آیا پس از درمان دچار عوارض جانبی می شویم؟

دوره پس از درمان از طریق لیزر عموما کوتاه و با کمترین ناراحتی سپری می شود. لیزر، درمانی است که بدون برش در پوست نفوذ می کند.

در این روش، به ندرت شاهد عوارض خفیفی مانند کمی التهاب و قرمزی، تورم خفیف، درد جزئی می شویم. همچنین در این روش، رنگ پوست در ابتدای دوره نقاهت کمی تیره تر می شود، اما به مرور زمان به رنگ اصلی پوست باز می گردد.

بهتر است بدانید که! تا بهبودی کامل، پوست حساس شده و در حال درمان، باید بیشتر مراقب آن باشیم، این مراقبت ها شامل مواردی همچون

  • استفاده از پمادها، کرم های ضد آفتاب و یا دوری از نور خورشید
  • انجام ندادن برخی ورزش ها
  •    استحمام درست بعد از درمان
  • استفاده نکردن از لوازم آرایش سنگین بر روی پوست  لیزر شده صورت

و از این قبیل موارد می باشد، که توسط پزشک معالج حتما به شما تذکر داده خواهد شد.

برداشتن ضایعات گوشتی با لیزر ؛ هزینه درمان با لیزر چقدر است؟

هزینه درمان به وسیله لیزر در ابتدا به انتخاب نوع کلینیکی که برای درمان به آنجا مراجعه می شود، بستگی خواهد داشت، امروزه کلینیک های زیبایی بسیاری وجود دارند، اما آیا تمامی آنها معتبر و دارای کادری ماهر و آموزش دیده هستند؟

این مسئله بسیار مهم خواهد بود تا شما عزیزان با راهنمایی درست و مشاوره ای حرفه ای با نوع درمان مناسب خود در کمترین زمان آشنا شوید و اقدام به درمانی امن توسط آنها نمایید.

همچنین پس از بررسی کلینیک انتخابی، بر اساس نوع مشکل و موقعیت قرارگیری ضایعه، میزان سطحی را که ضایعه پوشانده است و تعداد این ضایعات پوستی و در نهایت تعداد جلسات لازم برای درمان و سایر مواردی از این قبیل هزینه درمان شما برآورد و به شما عزیزان گفته خواهد شد.

برداشتن ضایعات گوشتی با لیزر

پیشنهاد ما به شما عزیزان، دقت در انتخاب کلینیک مناسب می باشد، زیرا که ارزان بودن گاه، تکرار و یا عدم درمان یک عارضه، در نتیجه هزینه بیشتر و یا سردرگمی در تعدد درمان های مختلف را به دنبال خواهد داشت!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *