برداشتن خال روی پلک

برداشتن خال روی پلک

برداشتن خال روی پلک

آیا از وجود زائده ای روی پلکتان رنج می برید؟

معمولاً خال ها، زائده های گوشتی روی تمام نقاط پوست بدن ما به وجود می آیند، حتی روی پلک!

این خال ها شاید در نقاطی که کمتر دیده می شوند برای شما مزاحمتی ایجاد نکنند اما، وجود زائده روی پلک هم مانع دید راحت و مناسب  می شود و هم از لحاظ زیبایی، تقارن طبیعی صورت  را برهم زده و توجه همه را به خود جلب می کند.

برداشتن خال روی پلک

به چه حالتی روی پلک، خال روی پلک می گوییم؟

 خال روی پلک با اصطلاح خال گوشتی روی پلک، منگوله پوستی روی پلک یا اسکین تگ پلک نام برده می شود.

این جسم خارجی، کوچک، همرنگ پوست و گاهی کمی تیره تر بر روی پلک و مانند خیلی از زائده های گوشتی روی بدن، بی خطر است.

البته همانطور که تغییرات بر روی هر نقطه از بدن برای ما اهمیت دارد، در مورد خال روی پلک نیز اینچنین است، اگر شاهد تیره تر شدن یا تغییرات در حالت و اندازه آن شویم حتما باید به پزشک مراجعه کنیم. این زائده عموما توسط یک ساقه از پوست پلک آویزان می شوند.

بهترین دکتر برای خالبرداری در تهران کلیک

برداشتن خال روی پلک

دلایل وجود خال روی پلک چیست؟

اگر چه نمی توانیم دلایل مشخصی را برای به وجود آمدن این خال ها نام ببریم، اما گاهی عوامل زیر را می توان به آنها نسبت داد:

  • اختلالات هورمونی
  • سایش پوست
  • افزایش سن
  • ارث و …

مطالب مرتبط

درمان خال چشم

برداشتن خال سطحی با لیزر فرکشنال

بهترین کلینیک برداشتن خال با لیزر در تهران

درمان زگیل گوشت اضافه و کیست با لیزر

برداشتن خال روی پلک ؛ چه روشی برای خلاصی از خال روی پلک وجود دارد؟

این خال ها در نقطه حساسی از بدن یعنی نزدیک چشم قرار دارند و نمیتوان دست به درمان های خودسرانه مانند استفاده از سرکه، قطع جریان خون به وسیله بستن آن و … زد و منتظر عواقب نامطلوب آن نبود.

برداشتن خال روی پلک
برداشتن خال روی پلک

به همین دلیل، اولین کاری که برای خلاصی از این زائده می توانید انجام دهید! مشورت با یک پزشک ماهر و متخصص همچون جراحان چشم و پلاستیک است. پزشک بعد از چکاپ خال، با در نظر گرفتن مکان قرارگیری خال و عمق و گاهی آزمایش نوع خال، شما عزیزان را با راه های درمان آشنا خواهد کرد.

 

بعد از تشخیص پزشک، درمان با چهار نوع روش معمول انجام می گیرد.

روش جراحی

این روش عموما برای خال هایی انجام می گیرد که عمق بیشتری داشته و نمی توان آنها را به وسیله لیزر درمان نمود. در این روش با بی حسی موضعی و شکافتن قسمتی که خال روی آن قرار دارد درمان شده و بسته به عمق خال، این احتمال وجود دارد که شکاف عمیق تری توسط پزشک ایجاد و سپس بخیه زده میشود. این روش با نام “تراشیدن خال” معروف است.

روش منجمد کردن

روش انجماد برای خال هایی انجام می گیرد که پزشک به کم عمق بودن ریشه آن و البته بی خطر بودن نوع خالتان مطمئن است. این روش با نام “کرایوتراپی” یا نیتروژن مایع نیز نامیده می شود.

در این حالت ظرف مدت 2 تا 3 دقیقه خال به وسیله سرمای شدید، منجمد می شود و پس از چند روز می افتد. در نهایت پس از گذراندن دوره نقاهت شاهد پوستی یک دست بدون لک باقی مانده از خال، خواهید بود.

روش سوزاندان خال

این روش برای خال های کوچک و سطحی، به وسیله جریان برق انجام می گیرد و به ندرت دارای عوارض جانبی می باشد.

برداشتن خال روی پلک

برداشتن خال روی پلک ؛ روش لیزر

بدون شک لیزر یکی از درمان های بی نظیر برای زیبایی است. خال ها نیز در شرایط خاصی به وسیله لیزر قابل درمان هستند. مثلا خال های سطحی و غیر گوشتی را می توان به وسیله لیزر درمان نمود.

روش لیزر به دلیل مراجعات بعدی به مطب پزشک، کمی زمان بر خواهد بود اما به موجب درمان چندین خال به طور همزمان، روشی مطلوب و محبوب می باشد.

پس از درمان مشکل دیگری نخواهیم داشت؟

مسلماً با تشخیص صحیح پزشکان مجرب، مشکل ما پس از گذران دوره نقاهت به طور کلی حل خواهد شد. اما اگر پس از انجام هر کدام از روش های درمان و بررسی روزانه، شاهد تغییرات نامطلوب شویم، حتما باید پزشکمان را در جریان امور قرار دهیم. پس از درمان باید به دستورات پزشک در دوره نقاهت توجه کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *