اهمیت تقویت و مراقبت از موی سر

تقویت و مراقبت از مو

روش های متنوعی برای تقویت و مراقبت از مو ها وجود دارد که استفاده از مواد طبیعی به دلیل نداشتن عوارض بهترین گزینه برای تقویت و مراقبت از مو است.

تقویت و درخشندگی موی سر

موها به دلیل تاثیر زیادی که در افزایش اعتماد به نفس و زیبایی ظاهری دارند، مراقبت و نگهداری از آنها برای افراد بسیار حائز اهمیت است. از این رو در این مقاله راه های تقویت و مراقبت از مو و روش های نادرستی که باعث کاهش رشد موها و آسیب رساندن به آنها می شود، مورد بررسی قرار گرفته است.

تقویت و مراقبت از موی سر

روش های تقویت و مراقبت از موی سر

میزان رشد و تقویت موی هر انسانی تا حد زیادی به وضعیت بدنی آنها بستگی دارد. موها تاثیر مستقیمی بر زیبایی ظاهری و اعتماد به نفس افراد دارند. به همین دلیل باید توجه زیادی به نگهداری و تقویت از موها شود تا دچار ریزش نشوند.

امروزه شاهد تبلیغات بسیار گسترده ای هستیم که شرکت های مختلفی محصولات متنوعی را به منظور تقویت و مراقبت از مو عرضه می کنند که این ها چیزی جز تبلیغات نیستند و تاثیری در تقویت و رشد موها نخواهند داشت. استفاده از موادی، مانند؛ انواع واکس ها، اسپری ها، رنگ موها و… از عواملی هستند که به شدت موها را تضعیف کرده و رشد آنها را کمتر می کنند. علاوه بر استفاده از این مواد مصرف مواد غذایی که هیچ گونه مواد مغذی در آنها وجود ندارد و تنها افراد را دچار سیری کاذب می کنند، تاثیر مستقیمی در کند شدن رشد موها و در نتیجه ریزش آنها خواهند داشت.

مصرف سیگار و دیگر دخانیت نه تنها سیستم تنفسی افراد را با مشکل مواجه می کند، بلکه باعث اختلال در روند رشد موها و پرپشت شدن آنها می شود. برای جلوگیری از ریزش مو انجام روش هایی که در تقویت مو موثر هستند و می توانند رشد موها را افزایش دهند، بهترین گزینه و راه حل برای داشتن مویی سالم و پرپشت است.

مرکز لیزر سعادت اباد برای موهای زائد غرب تهران

تقویت و مراقبت از موی سر

❌روش ها غلط در تقویت و مراقبت از مو

تقویت و مراقبت از موی سر اصول خاص خود را دارد که برخی از افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی اقداماتی را انجام می دهند که به راحتی موهای خود را ضعیف تر کرده و رشد آنها را متوقف می کنند. چند نمونه از روش های غلط در نگهداری و مراقبت از موها در ادامه آورده شده است:

جمع کردن موهای بلند در 1 نقطه: جمع کردن موهای بلند با کش در 1 نقطه باعث گیر کردن تار های مو در یک نقطه می شود که می تواند باعث کنده شدن و نازک شدن تار های مو شوند.

شانه کردن موهای خیس: اگر موهای خیس با زور و فشار زیاد از ریشه تا نوک شانه شوند،  باعث کنده شدن موهای سالم می شود که اگر این کار مداوم باشد بعد از مدتی حجم موها تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

عوارض کراتینه مو ; ریزش مو

✅روش های درست تقویت و مراقبت از مو

راه های طبیعی و غیر طبیعی متنوعی برای تقویت و مراقبت از مو وجود دارد که در ادامه چند نمونه از روش های طبیعی که در رشد موها موثر است را معرفی کرده ایم.

مصرف تخم مرغ:

 🥚یکی از خواصی که در تخم مرغ وجود دارد، وجود مقدار زیادی پروتئین است. پروتئین ها تاثیر بسیار خوبی در رشد و تقویت مو دارند و تخم مرغ هم به دلیل داشتن مقدار پروتئین زیاد، یکی از بهترین مواد غذایی ها در رشد و تقویت موها است. برای این کار می توان تعداد 2 عدد تخم مرغ را بشکنید و به طور کامل با یکدیگر هم بزنید و بعد آن را به مدت ده تا پانزده دقیقه بر روی موهای خود بمالید و بعد از گذشت این زمان باید آن را با آب ولرم شستشو دهید.

تقویت و مراقبت از مو

مصرف آب پرتقال: 🍊

آب پرتقال تاثیر خوبی برای رشد موها دارد و به راحتی می تواند چربی و شوره های مو را از بین ببرد. برای این کار شما باید آب پرتقال را با پوره سیب مخلوط کنید و هفته ای 1 مرتبه بر روی موهای خود بمالید. این ترکیب باید نیم ساعت بر روی موها باقی بماند و بعد از آن شسته شود.

تخم کتان: 

تخم کتان حاوی مقدار بسیار زیادی اسید چرب امگا 3 است. این ماده بهترین ماده ای است که می تواند برای موهای شکننده و نازک مورد استفاده قرار گیرد. نحوه مصرف تخم کتان این است که در ابتدا باید 5 روز تخم کتان را در آب بخیسانید و بعد از آن با استفاده از پنبه محلول را بر روی پوست سر خود بمالید و ده دقیقه منتظر بمانید و بعد از آن می توانید آن را شستشو دهید.



مشاوره رایگان درباره تقویت موی سر

بدون دغدغه با کلینیک24 تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

کلینیک دکتر راحمی (شرق تهران)

دکتر شیرین راحمی

تماس و مشاوره

ورود به این کلینیک

کلینیک مریم ( شمال تهران)

کلینیک زیبایی مریم نیاوران

تماس و مشاوره

ورود به این کلینیک

کلینیک دکتر محقق ( غرب تهران )

تماس و مشاوره

دکتر محقق

ورود به این کلینیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *