درمان کچلی ریش

درمان کچلی ریش

بیماری‌ های قارچی پوست ممکن است بخش‌ های مختلفی از بدن را درگیر نمایند؛ کچلی ریش نیز نوعی بیماری قارچی پوست می‌ باشد که باعث ریزش بخشی از موهای صورت می‌ شود. عارضه کچلی ریش به دو صورت عمیق و سطحی ممکن است اتفاق بیفتد. در ادامه با این بیماری و روش‌ های درمان آن بیشتر آشنا خواهید شد.

کچلی ریش چیست؟

آلودگی قارچی پوست در ناحیه ای از صورت که ریش دارد را کچلی ریش می‌ گویند. این قارچ پوستی سبب آلوده شدن قسمت‌ های پایین صورت می‌ شود که گاهی تا گردن هم پیشروی می‌ کند. کچلی صورت نیز نام دیگری است که به این عفونت قارچی نسبت می‌ دهند.

با اینکه این عارضه در سراسر دنیا دیده می شود اما یک بیماری نادر می‌ باشد که با انجام مراقبت‌ های بهداشتی مدرن، پراکندگی آن بسیار کمتر شده است. این بیماری با فولیکولیت یا همان عفونت ریشه مو متفاوت است، چون عفونت ریشه بر روی قارچ ریش زندگی می‌ کند.

جهت درمان ریز مو و کاشت مو کلیک فرمایید : بهترین مراکز پی ار پی در تهران


درمان کچلی ریش

علت کچلی ریش

این بیماری علل مختلفی می‌ تواند داشته باشد که از آن جمله می‌ توان به عفونت‌ های قارچی، ایجاد زخم، سوختگی، ریزش موی سکه‌ ای، فشار عصبی و استرس اشاره کرد. استفاده از تیغ مشترک در آرایشگاه‌ ها نیز یکی دیگر از دلایل آن می‌ باشد. قارچی که سبب این بیماری است، درماتوفیت نام دارد.

انواع دیگری از قارچ‌ ها نیز باعث این بیماری می‌ شوند که وابسته به میزان تماس با حیوانات، آب و هوا و سبک زندگی متفاوت می‌ باشد؛ به عنوان مثال این بیماری بیشتر در مناطق روستایی به دلیل در ارتباط بودن با حیوانات دیده می‌ شود.

درمان کچلی ریش


روش‌ های درمان

برای درمان کچلی ریش مردان، ابتدا باید عامل ایجاد کننده آن را شناسایی نمود. برای این کار باید به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه نمود تا عامل بیماری را شناسایی و درمان مناسب را به شما پیشنهاد دهد. در صورتی که پزشک نتواند تنها با بررسی، علت آن را تشخیص دهد، شما را برای نمونه برداری به آزمایشگاه خواهد فرستاد. در ادامه چند روش درمانی این بیماری با توجه به علت آن آورده شده است.

اهمیت تقویت و مراقبت از موی سر

درمان کچلی به دلیل عفونت قارچی

برای درمان کچلی قارچی ریش از داروهای ضد قارچ استفاده می‌ شود؛ به این صورت که ناحیه آلوده را تراشیده و از داروهای ضد قارچ بر روی آن استفاده می‌ شود. داروهای ضد قارچ شامل فلوکونازول، گریزئوفولوین، ایتراکونازول  و یا تربینافین می‌ باشند. برای از بین بردن کامل بیماری این داروها باید به مدت 4 تا 6 هفته استفاده شوند. در ادامه نیز برای جلوگیری از بازگشت بیماری باید اقدامات پیشگیرانه انجام داد.


درمان کچلی ناشی از زخم، جراحی و سوختگی

تنها راه درمان کچلی ناشی از زخم، جراحی و سوختگی، عمل پیوند و کاشت موهای از دست رفته است. این روش، تنها روش درمانی موثر در این شرایط می‌ باشد.

درمان کچلی به علت ریزش موی سکه ای

برای درمان کچلی ریش سکه ای هیچ روش قطعی وجود ندارد. تنها می‌ توان با برخی از روش ها به کاهش آن کمک نمود. روش‌ هایی مانند استفاده از کرم‌ های موضعی، بهره گیری از کورتیزون یا تزریق کردن محلول آن در ریش، استفاده از داروی آنترالین و محلول ماینوکسیدیل و فتوتراپی می‌ توانند از پیشرفت این بیماری جلوگیری نمایند. البته این روش‌ های درمانی باید به صورت منظم و همیشگی ادامه یابد؛ چون در صورت قطع آن، دوباره به حالت اولیه و قبل از درمان باز می گردد.




مشاوره رایگان درباره درمان کچلی ریش

بدون دغدغه با کلینیک24 تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

کلینیک دکتر راحمی (شرق تهران)

دکتر شیرین راحمی

تماس و مشاوره

ورود به این کلینیک

کلینیک مریم ( شمال تهران)

کلینیک زیبایی مریم نیاوران

تماس و مشاوره

ورود به این کلینیک

کلینیک دکتر محقق ( غرب تهران )

تماس و مشاوره

دکتر محقق

ورود به این کلینیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *