کشش شکستگی چیست؟

کشش

کشش شکستگی

در زمینه پزشکی ، کشش به عمل کشیدن آهسته و به آرامی روی قسمتی از بدن که شکسته یا  دچار دررفتگی شده ، اشاره دارد.

 این کار اغلب با استفاده از طناب ، قرقره و وزنه انجام می شود. این ابزارها به اعمال نیروی در بافتهای اطراف منطقه آسیب دیده کمک می کنند.

هدف از کشش این است که قسمت مورد نظر در بدن را به سمت عقب هدایت کرده و آن را ثابت نگه دارید.

کشش استخوان

کشش ممکن است برای مواد زیر استفاده قرار گیرد:

  • تثبیت و اصلاح شکستگی های استخوانی ، مانند شکستگی بازو یا پای شکسته  که به کاهش درد شکستگی قبل از عمل کمک می کند
  • ناهنجاری های استخوانی ناشی از برخی شرایط مانند اسکولیوز(کج پشتی یا انحراف ستون فقرات) را درمان کنید
  • عضلات سفت و منقبض ، مفاصل ، تاندون ها یا پوست را اصلاح کنید
  • گردن را دراز کنید و از اسپاسم دردناک عضلات (گرفتگی عضلات) جلوگیری کنید

کشش شکستگی

انواع مختلف کشش چیست؟

دو نوع اصلی کشش عبارتند از:

  • کشش اسکلتی
  • کشش پوست

نوع کشش مورد استفاده به محل و ماهیت مشکل بستگی دارد.

کشش اسکلتی

کشش اسکلتی شامل قرار دادن یک پین ، سیم یا پیچ در استخوان شکسته است. پس از قرار دادن یکی از این دستگاه ها ، وزنه هایی به آن وصل می شوند تا بتوان استخوان را به حالت صحیح کشید. این نوع جراحی ممکن است با استفاده از بی حسی عمومی ، ستون فقرات یا یا در محل شکستگی انجام شود تا در طی عمل از احساس درد جلوگیری شود.

مقدار زمان لازم برای انجام کشش اسکلتی بستگی به این دارد که آیا این یک شروع و آمادگی برای یک روش درمانی قطعی تر است یا اینکه تنها جراحی است که برای بهبودی استخوان انجام می شود .کشش اسکلتی بیشتر برای درمان شکستگی استخوان ران و یا اطراف آن استفاده می شود. این روش همچنین در صورت نیاز به نیروی بیشتر در ناحیه آسیب دیده روش برتر است. این نیرو مستقیماً روی استخوان اعمال می شود ، به این معنی که نیروی بیشتری اعمال کرد که  خطر کمتری برای آسیب رساندن به بافت های نرم اطراف ایجاد کند.کشش شکستگی

کشش پوست

کشش پوست به مراتب کمتر از کشش اسکلتی تهاجمی است. این شامل اعمال اسپلینت(آتل) ، بانداژ یا نوارهای چسب بر روی پوست به طور مستقیم زیر شکستگی است. پس از استفاده از مواد ، وزنها به آن چسبانده می شوند. سپس قسمتی از بدن که آسیب دیده با استفاده از سیستم قرقره ای که به تخت بیمارستان وصل شده است ، در وضعیت مناسب قرار می گیرد.

کشش پوست هنگام استفاده از بافت های نرم مانند عضلات و تاندون ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای جلوگیری از تحریک یا آسیب رساندن به پوست و سایر بافتهای نرم ، نیروی کمتری در حین کشش پوست اعمال می شود. کشش پوست به ندرت تنها درمان مورد نیاز است. در عوض ، معمولاً به عنوان روشی موقت برای تثبیت استخوان شکسته تا زمانی که عمل قطعی انجام شود.

کشش شکستگی

کشش گردن

در حین کشش گردن ، یک محافظ گردن فلزی در اطراف گردن شما قرار می گیرد. سپس این وسیله به بند یا وزنه متصل می شود ، که برای کمک به اصلاح ناحیه آسیب دیده استفاده می شود.

 کشش گردن با استفاده از یک بیهوشی عمومی انجام می شود ، بنابراین در کل روش خواب خواهید بود.کشش گردن ممکن است در دو حالت مختلف استفاده شود.

ابتدا ممکن است برای کشش آرام عضلات گردن انجام شود تا گرفتگی عضلات تسکین یافته یا از آن جلوگیری شود. همچنین ممکن است برای بی حرکتی ستون فقرات بعد از آسیب دیدگی در گردن انجام شود.



 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *