عوارض تزریق ژل لب

عوارض تزریق ژل لب

بسیاری از خانم ها در اثر تزریق ژل لب و برای زیبا شدن، دچار عوارض شده و ممکن است در آنها عوارضی مانند خون مردگی، کبودی موقت و مداوم، حساسیت و زخم شدن لب ها، نامتوازن بودن لب و کج دیده شدن لب ها و همینطور عفونت، تبخال و بسیاری عارضه های جانبی دیگر به وجود آید.

پس بهتر است قبل از انجام تزریق ژل یکسری کارهای لازم را رعایت کرده تا تنها عارضه تزریق ژل لب کبودی و کمی التهاب در حدود 2 تا 3 روز ابتدایی تزریق ژل باشد.


آیا تزریق ژل لب عوارضی دارد؟

همیشه تزریق ژل به بافت های لب باعث زیبا سازی لب نمی شود بلکه  بعضی از ژل های تزریقی ممکن است عوارض خطرناک و البته غیر قابل جبرانی را برای فرد به وجود آورد.

عوارض تزریق ژل لب

عده ای از پزشکان، برخی از ژل های تزریقی را مونومرهایی سرطان زا دانسته و معتقد هستند که این ژل ها می توانند طی تزریق شدن به افراد  ابتلا به سرطان را در آنها افزایش دهند، از دیگر عوارض تزریق ژل لب می توان ایجاد حساسیت های مختلف را نام برد.

عوارض تزریق ژل لب

در واقع گاهی اوقات به دلیل نامرغوب بودن جنس ژل های تزریقی در فرد، گرانولوما یا همان عارضه سفت شدن ژل زیر پوست ایجاد می شود. بنابراین بهترین پیشگیری این است که قبل از تزریق درباره کیفیت ژل و استاندارد بودن آن حتما با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض تزریق ژل لب


عوارض تزریق ژل لب

همیشه این عوارض به کیفیت نامناسب ژل تزریقی بستگی ندارد، بلکه در برخی مواقع عوارض ایجاد شده مربوط به تکنیک غلط تزریق می باشد. مثلا اگر ناحیه در نظر گرفته شده برای تزریق  ژل به درستی ضد عفونی نشده و اصول استریل بودن رعایت نشود احتمال عفونت منطقه مد نظر بسیار زیاد است.

 

در برخی موارد هم دیده شده که در حدود ۲ تا ۳ روز ابتدایی تزریق ژل در نواحی اطراف لب تورم و التهاب همراه با کبودی و خون مردگی به وجود آورده است.

برای حجم دهی صورت تزریق چربی بهتر است یا ژل؟

بهترین دکتر تزریق چربی در تهران

اما به طور کلی می توان گفت در هر حالتی که ژل به لب تزریق شود بافت لب آسیب دیده و در آن مردگی ایجاد می شود و یا ممکن است سیستم ایمنی بدن سریعا به ماده ژل واکنش نشان داده و سبب بروز آلرژی هایی در فرد مانند زخم شدن ناحیه لب و اسکار شود.


 پیشگیری عوارض تزریق ژل در لب

برای کاهش دادن عوارض پیش آمده توسط تزریق ژل لب در ابتدا لازم است تا یک هفته قبل انجام تزریق ژل، مصرف برخی داروها مانند اسیدهای چرب امگا۳، آسپرین، ایبوپروفن، ویتامین ای و همچنین مخمر سنت جان قطع شوند.

 

یک تا دو روز قبل از انجام تزریق ژل آرنیکا مصرف کنید و چنانچه سابقه تبخال زدن دارید مراقب خود بوده و با پزشک در میان بگذارید. در اثر داشتن ناراحتی قلبی و یا فشار خون بالا مصرف برخی از خوراکی ها را کم کنید.



One thought on “عوارض تزریق ژل لب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *