درمان سفیدی مو در جوانی

درمان سفیدی مو در جوانی

درمان سفیدی مو در جوانی : سفیدی مو یکی از نامطلوب ترین اتفاقات زندگی هر فرد به ویژه افراد جوان است که به زیبایی ظاهری خود بسیار اهمیت می دهند و به هر دلیلی استفاده از رنگ موها را دوست ندارند. سفیدی موها به شدت از زیبایی و لطافت مو کاسته و گرد پیری و میانسالی را بر چهره افراد می نشاند.

مو و ساختار آن

مو یکی از عناصر اصلی و تاثیرگذار در زیبایی ظاهری و چهره است. مو علاوه بر نقشی که در زیبایی دارد، دارای وظایف فیزیولوژیک بسیاری نیز می باشد و به عنوان یک پوشش اصلی برای پوست بدن و سر محسوب می گردد. مو دارای سه بخش پیاز مو، فولیکول مو و ساقه مو می باشد که به ترتیب در هیپودرم، درم و اپیدرم پوست قرار می گیرند.

درمان سفیدی مو در جوانی

آنچه ما در ظاهر به عنوان مو می بینیم ساقه مو است که خود از سه لایه مدولا، داخلی ترین لایه، کورتکس یا همان لایه میانی و کوتیکول، بیرونی ترین لایه مو تشکیل شده است. رنگدانه های مو عوامل اصلی تعیین کننده رنگ مو هستند که در پیاز مو قرار گرفته اند. این رنگدانه ها هستند که موها را رنگی می نمایند.


 سفید شدن موها

رنگ موها به شکل طبیعی به عوامل متفاوتی مانند ژنتیک، نژاد، جنس و سن وابسته است. رنگی بودن موها جلوه خاصی به آنها داده است و زیبایی صورت را دو صد چندان می نماید. متاسفانه سفید شدن مو یکی از تلخ ترین و ناخوشایند ترین اتفاقات فیزیولوژیک و گاه پاتولوژیک بدن انسان است. عدم تولید کافی رنگدانه های مو، از دست دادن رنگدانه ها و بی اثر شدن آنها از دلایل اصلی سفید شدن موها است.

درمان سفیدی مو در جوانی

دلایل سفید شدن موها

 تنها یک دلیل طبیعی برای سفید شدن مو وجود دارد و آن هم افزایش سن است. در گذشته این اتفاق تنها در افراد پیر و سالخورده مشاهده می شد و رخ دادن آن در جمعیت جوانان یک اتفاق نادر و غیر طبیعی بود؛ اما امروزه به دلیل تغییر در شیوه زندگی، سفید شدن موها به یکی از شکایات اصلی در جمعیت جوانان و حتی نوجوانان تبدیل شده است.


🔶ترمیم مو و مزایای آن🔶

🔶اهمیت تقویت و مراقبت از موی سر🔶


نژاد یکی دیگر از عوامل اصلی در سفیدی مو است، طوری که سفید پوستان بسیار بیشتر از سایر نژادها سفیدی مو در سنین پایین را تجربه می نمایند. سبک زندگی ناصحیح، تغذیه نادرست، عدم مصرف سبزیجات و میوه جات و مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز برای پوست و مو، عدم تحرک و ورزش سبک، منظم و روزانه و از همه عوامل مهمتر استرس های مکرر و دائمی در زندگی روزمره از عوامل موثر و تاثیرگذار بر سفیدی و از دست رفتن رنگدانه های مو است. کمبود ویتامین B12 و B5، فقر آهن درمان نشده به ویژه در خانم ها پس از دوره های قاعدگی، بارداری و زایمان از عوامل اصلی سفیدی موها می باشد. 

درمان سفیدی مو در جوانی

درمان سفیدی مو در جوانی

ورود رنگ موها به بازار لوازم آرایشی و بهداشتی از جمله اهداف پوشاندن سفیدی موها  و برگرداندن موقت رنگ به آنها بود. با توجه به اینکه سفیدی مو در سراسر جهان عارضه ای غیر قابل برگشت و درمان می باشد، و هیچ گونه نتیجه قطعی و تاثیرگذاری از داروها، لوسیون ها، کرم ها، شامپوها و اسپری ها به منظور رفع این حالت گزارش نگردیده است؛ بهترین راه پیشگیری و جلوگیری از گسترش آن در سنین جوانی است.


🔸🔸🔶عوارض کراتینه مو 🔶🔸🔸

برخورداری ار رژیم غذایی مناسب و ورزش از ابتدای نوجوانی، دور شدن از محیط های استرس زا، خواب کافی و داشتن آرامش روحی و روانی، گنجاندن انواع ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم غذایی، مصرف مکمل ها و قرص های ویتامین در صورت نیاز، پی بردن و درمان به موقع کم خونی و فقر آهن از جمله اصلی ترین راه های پیشگیری از سفید شدن مو در جوانی است.


مشاوره رایگان درباره درمان سفیدی مو در جوانی

بدون دغدغه با کلینیک24 تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

کلینیک دکتر راحمی (شرق تهران)

دکتر شیرین راحمی

تماس و مشاوره

ورود به این کلینیک

کلینیک مریم ( شمال تهران)

کلینیک زیبایی مریم نیاوران

تماس و مشاوره

کلینیک پوست و مو نیاوران

کلینیک دکتر محقق ( غرب تهران )

تماس و مشاوره

دکتر محقق

ورود به این کلینیک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *